Przekłamania komputera - czego to objaw?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • saloow
    Classic
    • 2013
    • 15

    Przekłamania komputera - czego to objaw?

    Widze, ze wszyscy planujecie jechac bez dzieci.
    Szkoda, bo spodziewalem sie duzej ich ilosci
    Bylem wrecz pewien, ze gekony beda sie mialy z kim bawic

    klarus, Macieju, no to wszystkiego Naj...
    A to wszystko w dniu Spotu
  • dagger86
    Drive
    • 2012
    • 81

    #2
    Przekłamania komputera - czego to objaw?

    Witam,

    od tygodnia jestem właścicielem Octavi 1 Tour 2006 1.6 BFQ z instalacją gazową LR Omegas. Zdążyłem już zrobić prawie 1000 km i zauważyłem że średnie spalanie wynosi około 7,7 l/100 km co mnie bardzo cieszy. Martwi mnie tylko fakt że komputer pokazuje 5,7 l/100 km. Na benzynie nie przejechałem nic ponad to co jest niezbędne do przełączenia się na LPG czyli około 2 km na zimnym silniku do momentu rozgrzania. Czy takie rozbieżności to norma czy też objaw jakieś awarii???
    1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

    Komentarz

    • Waśka
      Rider
      • 2013
      • 552
      • Mitshibishi

      #3
      Komputer masz wyskalowany zapewne w benzynie, a dodatkowo pokazuje on mniejsze spalanie niż rzeczywiście. Dodaj do jego wskazań ok. 30% i będziesz miał spalanie rzeczywiste w LPG.
      Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

      Komentarz

      • luki84
        Drive
        • 2012
        • 73

        #4
        U mnie na trasie przekłamanie wynosi 21%.

        Komentarz

        • dagger86
          Drive
          • 2012
          • 81

          #5
          Czyli standard i nie jest to zwiastun przyszłej naprawy lub wymiany czegokolwiek? Pytam bo słyszałem już takie dziwne rzeczy, że to świadczy o zużyciu listwy wtryskowej lub czegoś w tej "okolicy" no i chciałem się przygotować psychicznie na to :-P
          1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

          Komentarz

          • Waśka
            Rider
            • 2013
            • 552
            • Mitshibishi

            #6
            tłumaczyłem ci.
            1. komputer liczy wg benzyny (nie wiem jak w innych typach, ale w sekwencji założonej do jednopunktowego wtrysku chyba nie ma możliwości aby wskazywał wg spalania gazu) i zawsze lekko zaniża wynik. dotyczy to samochodów chyba każdej marki.
            2. gaz ma kalorycznośc mniejszą od benzyny o jakieś 20%.
            sam dodaj dwa do dwóch.
            Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

            Komentarz

            • Bartek.K
              Rider
              • 2012
              • 396

              #7
              A pokazywać będzi ci spalanie,bo masz emulowane wtryskiwacze benzyny i komputer mysli że jedziesz na benzynie.
              Nie ma rzeczy niemożliwych,są tylko trudne do wykonania.

              Komentarz

              • dagger86
                Drive
                • 2012
                • 81

                #8
                Ok wielkie dzięki. Czuje się uspokojony :-P
                1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

                Komentarz

                • mariush19
                  Rider
                  • 2009
                  • 634
                  • Octavia III (5E3)
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  Komputer oblicza spalanie z czasu wtrysku. ECU może wzbogacać lub zubażać mieszankę +20%/-20% za pomocą wskazań sondy lambda, względem idealnej zapisanej w sterowniku. Instalując LPG i ustawiając np bardzo bogatą mieszankę, (zła kalibracja , mnożnik niewlaściwy itd) ECU będzie starało się to zniwelować zubażając mieszankę, skracając czas wtrysku a tym samym spalanie chwilowe/średnie. Wtedy komp na desce będzie pokazywał spalanie jak TDI. Przy ubogiej mieszance będzie oczywiście odwrotnie. Idea ustawienia instalacji LPG jest taka że w każdych warunkach/obrotach/obciążeniu czas wtrysku ECU benzynowego powinien być taki sam przy jeździe na benzynie i na LPG. Prosty test, auto na biegu jałowym np pokazuje 1.ol/h przy pracy na LPG. Przełączamy na benzynę i zaczyna pokazywać 1.2l/h, to znaczy że na biegu jałowym jest za bogato.
                  Trochę na temat prawidłowośći zestrojenia LPG mówią nam korekty długoterminowe, na niskich i wysokich obrotach. Akurat u mnie w AQY są w grupie 033. W moim przypadku na niskich obrotach mam lambdę +3% ale na wysokich mam - 8 %, czyli nijak ma się stwierdzenie że komp będzie mi pokazywał spalanie na LPG + 20% większe. Zależy w jakim zakresie obrotów będę jeździł to różne wskazania będę miał Pb/LPG. Dokładność strojenia instalacji LPG jest coraz mniejsza, bo coraz mniej gazownicy na to czasu poświęcają, nawet Ci najlepsi, bo i tak auto będzie poprawnie jeździło, ECU benzynowy będzie korygował niedociągnięcia i nikt nie zauważy że instalka jest ustawiona na pałę. Tyle teori i refleksji

                  Komentarz

                  • dagger86
                    Drive
                    • 2012
                    • 81

                    #10
                    A czym grozi takie ustawienie instalacji "na pałę" w perspektywie kilkudziesięciu przejechanych tysięcy?
                    1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

                    Komentarz

                    • mariush19
                      Rider
                      • 2009
                      • 634
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      odchyłki klilku % od wzorcowej mapy niczym groźnym się nie skończą bo ECU dopasuje mieszankę zaadoptuje się do bierzących ustawień i skład mieszanki będzie poprawny. Zbyt duża odchyłka zacznie objawiać się zaświeceniem CHECKa, będzie problem z uruchomieniem porannym na benzynie, z płynnym przełączeniem itd, a to już silnikowi nie służy.

                      Komentarz

                      • dagger86
                        Drive
                        • 2012
                        • 81

                        #12
                        Ile trwa taka korekta instalacji LPG? I ile powinna kosztować? Zbliża się zima i nie chciałbym być zaskoczony któregoś mroźnego ranka...
                        1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

                        Komentarz

                        • mariush19
                          Rider
                          • 2009
                          • 634
                          • Octavia III (5E3)
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #13
                          Sprawdź vagiem najpierw korekty długoterminowe, będziesz miał pogląd jak jest ustawiona instalka. Nie wiem w której grupie są korekty dla BFQ, dla AQY są w 033.
                          U mnie przy korektach -18% na biegu jałowym i +1% na wysokich obrotach komp tak skracał czas wtrysku że na biegu jałowym spalanie było 0,7l/h jak TDI . Potem przy odpaleniu na zimno na benzynie, tak krótki czas wtrysku (2ms zamiast 3-4ms) nie wystarczał i silnik odpalił i zaraz gasł, potem się dławił przez chwilę aż się zaadoptował. Tu akurat przewód podciśnieniowy od parownika był przyciśnięty stąd takie anomalie. Dodatkowo były błędy bogatej i ubogiej mieszanki. Checka nie było.
                          Korekta u gazowników trwała z pół godziny, i teraz mam korekty tak jak pisałem +3% i -8% na wysokich, i jest wszystko dobrze. Korekta u mnie w czasie gwarancji darmowa. Byłem już w sumie ze 4 razy, w ciągu roku, bo zawsze jakiś detal mi nie pasował Jeszcze rok gwarancji i biorę się sam za ustawienia.

                          Komentarz

                          • dagger86
                            Drive
                            • 2012
                            • 81

                            #14
                            U mnie póki co żadnych problemów z odpalaniem i przełączaniem na LPG nie ma. Przy przyspieszaniu również nic nie szarpie. Jeżdżę dosyć spokojnie mniej więcej do około 110 km/h (z wyjątkiem wyprzedzania) więc wynik 7.7 l/100km uważam za dobry tylko ta różnica w stosunku do kompa mnie martwiła. Może palący się CHECK świadczy o czymś innym... Muszę się wybrać do serwisu bo sam nie mam możliwości podłączenia pod komputer :-(

                            [ Dodano: Czw 14 Lis, 13 20:27 ]
                            Byłem u gazownika i całą kalibracje wykonał od nowa. Zbyt bogata mieszanka była i ECU robił korekty przez co wskazania komputera pokazywały jakby spalał niczym TDI (5l/100km). Cała mapa była znacznie zawyżona no i norma w spalinach znacznie przekroczona CO2 powyżej 1,5. Obecnie CO2 około 0,01 ale przy dodawaniu gazu silnikiem szarpie. Dziś już nie zdążył ale jutro zajadę na korektę obszarów odpowiedzialnych za przyspieszanie.
                            1.6 102KM BFQ 2006r.+ LPG LR OMEGAS i 1.6 75KM AEE 2000r. Pb

                            Komentarz

                            Pracuję...