O2 - który silnik najlepszy pod LPG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wyseq
    Classic
    • 2011
    • 3

    O2 - który silnik najlepszy pod LPG

    Bry. Produkcja biezaca juz dawno wypita Gdzie to o polnocy takie tematy poruszac :diabelski_usmiech

    [ Dodano: Nie 11 Sty, 15 09:06 ]
    Zamieszczone przez aniol
    Texas, Chyba musi mieć twardego a nie miękkiego :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
    Miękkim to dzieciakow nie narobisz :diabelski_usmiech :szeroki_usmiech
  • DTH
    Classic
    • 2010
    • 14

    #2
    O2 - który silnik najlepszy pod LPG

    Hej
    Przejrzałem forum ale takiego tematu nie znalazłem. Jeśli jest to uprzejmie proszę o info.

    Obecnie mam O1 1,6 i pomału nadchodzi czas na zmianę. Oczywistym jest, że rozważam zakup O2. Jednak po doświadczeniach z obecnym wozem (bardzo wysokie koszty paliwa w mieście - tylko benzyna, czasami niewystarczająca moc) koniecznym będzie instalacja LPG lub w ogóle inny wóz

    I tutaj moje pytanie. Który z silników najlepiej współpracuje z instalacjami LPG?
    (tylko silniki powyżej 120KM).

    Komentarz

    • Northeusz
      RS
      • 2010
      • 1677
      • Octavia I (1U2)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #3
      Zamieszczone przez DTH
      I tutaj moje pytanie. Który z silników najlepiej współpracuje z instalacjami LPG?

      (tylko silniki powyżej 120KM).
      To zdecydowanie silniki 1.4TSI lub 1.8TSI z jedną z instalacji do wyboru: Vialle LPDi, BRC LDI, ICOM, Prins LiquiMax. Wszystkie te instalacje pracują na takiej samej zasadzie (pełny wtrysk LPG), cena jak narazie od 8 tys w górę za instalkę tej klasy

      [ Dodano: Wto 18 Lut, 14 20:28 ]
      Zamieszczone przez DTH
      w ogóle inny wóz
      To raczej jest lepsze wyjście, bo w O2 nie ma benzyny powyżej 120KM i współpracującej z LPG w sposób, który by można nazwać sprawdzony i bezproblemowy. Taki silnik znajdziesz raczej gdzie indziej.
      Pozdrawiam
      Northeusz

      Komentarz

      • witachu
        L&K
        • 2011
        • 1319

        #4
        Zamieszczone przez DTH
        Przejrzałem forum ale takiego tematu nie znalazłem.
        tutaj na szybko przykładowo do tsi:




        wiec albo brac 1.6 mpi w OII - b. dobry do gazu ale 102 kunie wiece bez szalenstw natomiast tsi dopiero sie rozkreca w temacie lpg ale kiedy bedzie wszystko dopracowane to jeszcze minie za nim pojawią sie relacje w wiekszej ilości.
        OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

        Auto Detailing: Dream Car Studio
        (znajdź również na fb)

        Komentarz

        • DTH
          Classic
          • 2010
          • 14

          #5
          to, że 1,6 mpi dobrze współpracuje z lpg wiem, i w obecnym wozie miałem montować instalację ale tak się za to zabierałem, że przejeździłem 4 lata i sprzedaje samochód. Poza tym jak dla mnie brakuje jednak nieco mocy, a O2 chyba jest jeszcze troszkę cięższa...
          No nic, chyba niestety pozostaje szukać czegoś innego i chyba tym razem typowo miejskie autko.

          Komentarz

          • piotrek_os
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8162
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez DTH
            i w obecnym wozie miałem montować instalację ale tak się za to zabierałem, że przejeździłem 4 lata i sprzedaje samochód.
            no to trochę $$ jesteś do tyłu....

            0II z 1.6 mpi & 1,6bfq ciut gorzej wychodzi - dwa lata jeżdzilem bfq z lpg, i kilka razy jeździłem 0II 1,6 i czuć było róznice. Tylko pieron wie dlaczego....moze inne przełozenie w skrzyni - bo juz nawet na forum kiedyś były rozmowy na owy temat.
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz

            • DTH
              Classic
              • 2010
              • 14

              #7
              O tym ile $ jestem w plecy przez ten czas doskonale wiem. Dlatego też decyzja jest o zmianie auta na coś co lepiej nadaje się do zastosowań do, których jest w 90% używane (jazda po mieście). Prawdopodobnie trzeba będzie uderzyć w kierunku małego miejskiego diesla (Clio, Ibiza)

              Komentarz

              • Jaroslav92525
                Rider
                • 2009
                • 364
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Jeśli do miasta to polecam 1.6 MPI.
                Jeśli na autostradę to już nie. 1.6 MPI jest dobre do jazd w zakresie 0-100km/h.
                Dzisiaj jeździłem na trasie Łódź-Kalisz i powrót (razem 235 km). I o ile ekonomia jest OK (średnio z dystrybutora - jazda bez szaleństw - to 8.1 LPG/100 km) to jednak czasami szukałem 6-go biegu bo zaczynało być słychać silnik... inna sprawa że często na trasie były ograniczenia do 50-70 km/h których kiedyś nie było więc mocniejszy silnik też nie miałby pola do popisu. No chyba że ktoś używa często autostrad. Ale pewnie wtedy nie jeździ w ogóle Octavią.
                Pozdrawiam,
                Jaroslav92525

                -----------------------
                VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                Komentarz

                • ale_jak_to
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 199

                  #9
                  Dodam sie do tematu
                  Mam 1.8 tsi bzb, koszt zalozenia instalacji to tylko 8,6 k pln...
                  Owszem, moc jest ok, a nawet nie wykorzystuje jej. W cyklu zmiennym spalam 10l/100km. (70 proc trasa).

                  Do wyboru mam oddac auto w rozliczeniu lub sprzedac je (no wlasnie, za ile?) pewnie za ok 32k 33k? Strzelam tylko, przebieg 100 tys koncowka 2008, stan bdb, kilka drobynch pukniec na blacharce, ale nie robie zeby ktos mi potem nie plakal ze powypadkowe, a tak zrobi sobie sam (nie ja to uszkodzilem biedactwo). Znalazlem auto po 1 wlascicielu juz w LPG przeibeg o 25k wiekszy, 3 lata mlodsze. 38k brutto. No i nie elegance, a tour.

                  Przed chwila przeczytalem cos o landi renzo (tam jest to w 1,6 mpi) ze cos tam sie zmienia po serwisie. Jak to sprawdzic czy dotyczy to potencjalnie interesujacego mnie auta? Czy juz to jest zmienione czy nie.
                  Acha moje auto to hatchback, tamto kombi. Potrzebuje kombi ze wzgledu na psa.

                  Gaz mnie interesuje ze wzgledu na kase - w gazie pozwole sobie na jezdzenie codziennie do roboty (ok 80km w obie strony), w benzynie to dla mnie za drogo.

                  Co i dlaczego byscie proponowali, inwestowac w gaz za 8k troche mi sie nie widzi... zreszta kiedys tsi w gazie nie zbieralo zbyt dobrych opinii.
                  ?

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Sprzedac sprawne auto i kupic mula tylko po to, zeby gaz wsadzic tanszy to jakas glupota.

                    Normalna instalacja do 1.6 bedzie Cie kosztowac 3,5tys. Do wakacji bedzie instalacja AGIS co bezposredniego wtrysku w cenie pewnie okolo 7tys na gotowo. Tak wiec gaz 1x tyle, ale jezdzisz tylko na gazie, zbiornik benzyny nie musisz uzupelniac jak w sekwencji. Masz dalej swoje pewne auto, chyba ze bardzo chcesz sie go pozbyc.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • ale_jak_to
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 199

                      #11
                      Kwestia jeszcze kombi. To jest Hatchback niestety a chyba nadwozia mi nikt nie przerobi hehe
                      Dodatkowo to auto mlodsze o 3 lata.

                      Szkoda oczywiscie tej mocy.
                      Poza tym duzo zlych opini slysze o gazie w tsi.

                      Kto gazowal tsi bzb? I cos wiecej mozesz napisac o tym co ma wyjsc za ok 7k?

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Duzo zlych opini?? Gdzie ?? Przeciez tych instalacji praktycznie nie ma.

                        Instalacji pelnego wtrysku w Octaviach to policzymy na palcach jednej reki.

                        Troche aut jest na forum Passata
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • ale_jak_to
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 199

                          #13
                          Ogolnie o gazie do tsi, nie o 6 generacji.

                          Komentarz

                          • vxz
                            Classic
                            • 2014
                            • 5

                            #14
                            czesc zastanawiam sie nad kupnem skody octavi 2 rocznik 2005 .Mozecie mnie poinformowac jaki jest koszt instalacji do skody octavi 2 z tego rocznika i do jakiej pojemnosci ?

                            Komentarz

                            • Northeusz
                              RS
                              • 2010
                              • 1677
                              • Octavia I (1U2)
                              • AUM 1.8 20VT 150 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez vxz
                              czesc zastanawiam sie nad kupnem skody octavi 2 rocznik 2005 .Mozecie mnie poinformowac jaki jest koszt instalacji do skody octavi 2 z tego rocznika i do jakiej pojemnosci ?
                              W O2 to wyboru silników pod LPG za bardzo nie masz. Jest to 1.4 lub 1.6MPI. Cena jest typowa dla każdej zwykłej sekwencji do 4 cyl, zależy od zakładu oraz podzespołów - powiedzmy, że od 2200 do 3000 z hakiem
                              Pozdrawiam
                              Northeusz

                              Komentarz

                              • vxz
                                Classic
                                • 2014
                                • 5

                                #16
                                A sa silniki O2 1,8 czy 2.0 ich sie nie gazuje ? czy duze koszty ?


                                A co do silnika 1,6 102 konnego niby ideał pod gaz a czy samochod daje rady z tymi 102 koniami ?

                                Komentarz

                                • Andrzej.P
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1516
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez vxz
                                  A sa silniki O2 1,8 czy 2.0 ich sie nie gazuje ? czy duze koszty ?
                                  To są jednostki z wtryskiem bezpośrednim. Póki co, u nas (PL) instalacje do nich nie są rozpowszechnione - ale na forum są "rodzynki" z instalkami do tych silników.
                                  Też spotyka się instalki tzw. protezy z dotryskami - IMO to mija się z celem

                                  Zamieszczone przez vxz
                                  A co do silnika 1,6 102 konnego niby ideał pod gaz a czy samochod daje rady z tymi 102 koniami ?
                                  Daje, ale jak to mówią - apetyt rośnie w miarę jedzenia. Mi cholernie brakuje VI biegu (z 1.6MPI nie było skrzyni 6b w Skodzie), też te kilka KM więcej by się czasem przydało. Ale też nie narzekam
                                  Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                  Komentarz

                                  • vxz
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 5

                                    #18
                                    Pytam o O2 1,6 102 konna bo kazdy odradza niby muł ! A wiem ze lepszego auta pod gaz nie ma .. I dlatego mam problem .

                                    Komentarz

                                    • Northeusz
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1677
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez vxz
                                      Pytam o O2 1,6 102 konna bo kazdy odradza niby muł ! A wiem ze lepszego auta pod gaz nie ma .. I dlatego mam problem .
                                      To co inni mówią to jedno, a Twoje odczucia to drugie . Przejedź się z takim silnikiem, oceń i sam wtedy najlepiej będziesz wiedział czy Ci odpowiada. Jedno jest faktem, silnik bezproblemowo współpracuje z LPG, jest bezproblemowy w eksploatacji i w razie serwisowania koszty nie zabijają.
                                      Pozdrawiam
                                      Northeusz

                                      Komentarz

                                      • Andrzej.P
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1516
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez vxz
                                        Pytam o O2 1,6 102 konna bo kazdy odradza niby muł ! A wiem ze lepszego auta pod gaz nie ma .. I dlatego mam problem .
                                        Możesz przejrzeć np. ten wątek http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=66913
                                        Ale czy to pomoże przechylić szalę na którąś stronę - no nie wiem
                                        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                        Komentarz

                                        • vxz
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 5

                                          #21
                                          A jak to wyglada z obrotami Silnik: 1.6 -102k:
                                          a. jadac 100km/h ?
                                          b. jadac 140km/h ?

                                          Komentarz

                                          • Andrzej.P
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 1516
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            Znalazłem swojego loga z vcds'a
                                            V
                                            100 - 3100
                                            140 - 4500
                                            Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                            FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                            Komentarz

                                            • vxz
                                              Classic
                                              • 2014
                                              • 5

                                              #23
                                              wiec te 4500 przy 140km/h to tragedia .. no chyba ze ma dobre wygluszenie O2..?

                                              Komentarz

                                              • Andrzej.P
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 1516
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                Zależy od punktu odniesienia - do czego porównywać. Jak dla mnie nie jest źle.
                                                Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                                FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                                Komentarz

                                                • slawko80rr
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 600
                                                  • Superb II (3T4)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez vxz
                                                  wiec te 4500 przy 140km/h to tragedia .. no chyba ze ma dobre wygłuszenie O2..?
                                                  ciszy to nie ma, ja na zegarach mam 4200 przy 140 km/h to jest to co widzę ale olać różnicę bo i tak o wiele za dużo, też mi brakuje 6 jak wielu innym, po prostu jakbym więcej jeździł autostradami to bym miał inny silnik lub inne auto , ale póki co daje radę bo jeżdżę po śląsku do 120km/h i to sie sprawdza lepiej niż mój poprzedni diesel i tyle. podsumowując dynamika jest ok gorzej z tymi obrotami przy stałej prędkości 140.
                                                  Sławka wozi Superb 2 FL
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...