Landi Renzo Omegas - spalanie/szarpanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bochen
    Classic
    • 2017
    • 0

    Landi Renzo Omegas - spalanie/szarpanie

    Poza kwestią wiercenia w zderzaku w tym wątku zgłaszane są też inne błędy itp, więc aby nie zakładać nowe tematu zapytałem TU.

    W gruncie rzeczy łudziłem się, że to jednak może obsługuje 8 czujników....
  • Bochen
    Classic
    • 2014
    • 35

    #2
    Landi Renzo Omegas - spalanie/szarpanie

    Koledzy,

    Z moją instalacją gazową było wszystko OK, poza delikatnie nierównymi obrotami na biegu jałowym. Po zatankowaniu 39 l gazu byłem w stanie przejechać ok. 450 km po mieście i ok. 550 km w trasie. Po trzech miesiącach użytkowania pojawiła się ikona ostrzegawcza "silnik" - błąd obwodu sondy lambda i mniej więcej z tym wydarzeniem zaobserwowałem zwiększone zużycie gazu. W tej chwili niezależnie od trybu jazdy na pełnym baku mogę przejechać średnio 360 do 390 km. Sądząc, że to sonda lambda pada wymieniłem tą przy samym silniku na nową (za katalizatorem została stara). Niestety to nie pomogło. Po wizycie u gazownika, był problem z połączeniem się z komputerem, tj. po utrzymywaniu obrotów na stałym poziomie program wciąż nie zaskakiwał. Diagnosta stwierdził że to na pewno któryś wtryskiwacz jest padnięty. Po rozebraniu listy wtryskiwaczy zobaczyliśmy że 3 są mniej więcej tak samo zużyte jeden wyraźnie odstawał (ktoś w przeszłości wymienił tylko 3). Kupiłem jeden, po jego włożeniu komputer połączył się niemal natychmiast. WG. diagnosty z instalacją wszystko OK, wg. mnie wciąż nie do końca. Moje obserwacje:
    1) wciąż wysokie spalanie tj. 390 km na jednym baku versus 450km wcześniej;
    2) na biegu jałowym/ postoju czuć wyraźne szarpanie;
    3) w trakcie przyspieszania nic nie szarpie, jest moc, ale w trakcie jazdy delikatnej utrzymując stałą prędkość (delikatne muskanie pedału gazu) czuć szarpanie;
    4) na benzynie nic nie szarpie w trakcie jazdy, natomiast na biegu jałowym obroty falują lekko zwłaszcza na zimnym silniku;


    Przymierzam się do wymiany świec na nowe NGK Vline 27; przewodów NGK 7044 i ew. filtrów fazy ciekłej i lotnej gazu. Czy sądzicie że to właściwy kierunek poszukiwań? Jeśli nie to proszę o podpowiedź co sprawdzić?

    Jestem nowym użytkownikiem samochodu z LPG dlatego proszę o wyrozumiałość.
    Dzięki

    Komentarz

    • Andrzej.P
      RS
      • 2011
      • 1516
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Najlepiej podłączyć się vcdsem i zobaczyć, jak wyglądają korekty paliwowe --> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...012175#1012175 - zobrazuje to poprawność ustawienia instalki lpg
      Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
      FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

      Komentarz

      • logan_x
        Rider
        • 2011
        • 401
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Wzrost spalania może być spowodowany zużywaniem się wtryskiwaczy i podawaniem większej dawki gazu niż by wynikało z mapy w kompie LPG.
        Ja prawdopodobnie obserwuje u siebie taki efekt bo zaczynałem ze średnim spalaniem 8.12 po wymianie 4 wtryskiwaczy na nowe, teraz po prawie 20 kkm jest 8.22.

        Jeden wtryskiwacz masz nowy i jego dawki mogą się różnić od dawek trzech pozostałych, to może powodować poszarpywanie.

        Koledzy z forum przetarli szlak i zamiast drogich MED'ow można założyć Barracudy, 4 wtryskiwacze w cenie 300 złotych.

        Komentarz

        • Bochen
          Classic
          • 2014
          • 35

          #5
          W najbliższym czasie wymieniam jeszcze świece i przewody WN i zobaczymy co będzie. Jak to nie pomoże to zacznę rozważać wymianę wtryskiwaczy na te Barracudy

          [ Dodano: Sro 06 Sie, 14 22:35 ]
          Jeszcze przed wymianą świec i kabli udało mi się zaczytać błędy z kompa. Wynik nie jest satysfakcjonujący dla mnie, ale chyba wskazuje na problemy z zapłonem. Niestety wciąż nie dało mi się uaktywnić VAGa do full ver więc nie wszystkie kody są z rozpoznaniem.
          Może pomożecie i nakierujecie co jeszcze sprawdzić lub co wymienić?

          [ Dodano: Wto 12 Sie, 14 20:13 ]
          W sobotę wymieniłem świece na NGK V-line 27 i kable WN także na NGK, przeczyszczona także została przepustnica wraz z adaptacją. Silnik chodzi zdecydowanie równiej, ale wciąż nie do końca. Przy większych obserwacjach wyszło że również na benzynie silnik chodzi lekko nierówno na biegu jałowym. Przy wymianie kabli, panowie stwierdzili lekkie podgnicie cewki zapłonowej, a dokładniej tych miejsc gdzie nakłada się wtyczki od kabli WN. Aplikac WD40 + śrubokręt nic nie dało. Jeżdżę od tamtego czasu na benzynie i muszę sprawdzić czy to na benzynie czy też gazie wywala zapłony.
          Wymieniłbym tą cewkę, tylko czy inwestować od razu w cewkę BERU, BOSCH czy też te trochę tańsze VEMO lub Magneti Marelli lub innej firmy? Z wymianą dałbym sobie raczej radę. Ew. jak sprawdzić cewkę omomierzem?

          [ Dodano: Nie 18 Sty, 15 20:27 ]
          Panowie,

          Przyczyną szarpania silnika na jałowym biegu była rozerwana uszczelka pod jednym z wtryskiwaczy benzyny. Po jednej z kolejnych wizyt w warsztacie udało się znaleźć problem lewego powietrza, który rozwiązał praktycznie wszystkie moje bolączki.

          Niestety, ale nawet ASO Porsche w Krakowie nie ogarnęło tematu. Wg ich diagnozy winna była sonda lambda, którą z ochotą chciano mi wymienić, a była wymieniana przeze mnie jakieś 4 miesiące temu.

          Temat do zamknięcia
          Załączone pliki

          Komentarz

          Pracuję...