Filtr benzyny 1,6 BFQ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • 106op
    Classic
    • 2010
    • 11

    Filtr benzyny 1,6 BFQ

    widac ze lubisz grac w rosyjska ruletke powodzenia
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    #2
    Filtr benzyny 1,6 BFQ

    Jak to jest bo pytam w kontekście ew zabrudzenia filtra beznyny:


    czy jesli jeżdżę na lpg to bezyna krąży bak /filtr /powrót do baku?

    Pompa benzyny w baku dziala nonstop bez względu na rodzaj zasilania ale czy to oznacza że permanentnie filtrowana jest benzyna przez filtr paliwa?

    Komentarz

    • utek
      Elegance
      • 2007
      • 867
      • Superb II combi (3T5)
      • APK 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Tak, dokładnie tak jak napisałeś.

      A dokładnie: pompa, filtr, listwa wtryskowa, powrót do zbiornika.

      Komentarz

      • pedros
        RS
        • 2009
        • 1958
        • Volkswagen
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        #4
        Zamieszczone przez utek
        Tak, dokładnie tak jak napisałeś.

        A dokładnie: pompa, filtr, listwa wtryskowa, powrót do zbiornika.

        Czyli mam tak przefiltrowana benzyne ze hej :diabelski_usmiech.

        Czyli filtr benzyny trzeba jednak wymieniac w miare regularnie :twisted:

        Komentarz

        • utek
          Elegance
          • 2007
          • 867
          • Superb II combi (3T5)
          • APK 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Na pewno rzadziej niż jeżdżąc tylko na benzynie. W zbiorniku krąży długi czas to samo paliwo, a zanieczyszczenia nie maja się tam jak dostać.

          Komentarz

          • pedros
            RS
            • 2009
            • 1958
            • Volkswagen
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            #6
            Zamieszczone przez utek
            Na pewno rzadziej niż jeżdżąc tylko na benzynie. W zbiorniku krąży długi czas to samo paliwo, a zanieczyszczenia nie maja się tam jak dostać.
            W baku zawsze cos plywa :szeroki_usmiech

            Właśnie te temat mnie intryguje. Bo mimo braku nowych zanieczyszczeń, wklad ma swoja żywotność liczona objetoscia filtrowanego czynnika. Czy czasem właśnie przeplukiwanie filtra non stop nie obniza jego skuteczności a w konsekwencji na wtryskiwacze benzyny poleca paprochy?

            Komentarz

            • paulob1
              Rider
              • 2008
              • 470
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              pedros, no to ja napisze tak:
              Aktualnie mam przebieg na liczniku niecałe 85 tys km, w programie od Omegasa mam ilość godzin pracy na benzynie 270, na LPG prawie 1800.
              Jak myślisz, ile benzyny przeszło przez wtryski?
              Jeśli tak Cię mierzi stan filtra paliwa, to albo go wymień, albo zrób sobie wyłącznik pompy paliwa na przekaźniku, który ją wyłączy, gdy LPG ruszy.
              Miałem tak w poprzedniej Fabii 1,4 AZF.
              Teraz to mi się nawet nie chce... Niech sobie krąży paliwo....
              Bardziej istotne jest, by go było co najmniej 1/4 baku, co by pompa nie zmarła.
              Poza tym im więcej wlanego paliwa, tym więcej zanieczyszczeń. A ile benzyny wlałeś np. w ostatnim roku? 50 litrów, czy mniej?

              Komentarz

              • pedros
                RS
                • 2009
                • 1958
                • Volkswagen
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #8
                Zamieszczone przez paulob1
                pedros, no to ja napisze tak:
                Aktualnie mam przebieg na liczniku niecałe 85 tys km, w programie od Omegasa mam ilość godzin pracy na benzynie 270, na LPG prawie 1800.
                Jak myślisz, ile benzyny przeszło przez wtryski?
                Jeśli tak Cię mierzi stan filtra paliwa, to albo go wymień, albo zrób sobie wyłącznik pompy paliwa na przekaźniku, który ją wyłączy, gdy LPG ruszy.
                Miałem tak w poprzedniej Fabii 1,4 AZF.
                Teraz to mi się nawet nie chce... Niech sobie krąży paliwo....
                Bardziej istotne jest, by go było co najmniej 1/4 baku, co by pompa nie zmarła.
                Poza tym im więcej wlanego paliwa, tym więcej zanieczyszczeń. A ile benzyny wlałeś np. w ostatnim roku? 50 litrów, czy mniej?
                Pompa niech sobie chodzi bo sa sytuacje gdzie lpg przełącza na benzyne (na szczęście nie u mnie :diabelski_usmiech ) jesli cos jest spartolone

                Filtr oczywiscie jest wymieniony a rozciety poprzedni jak nówka wizualnie oczywiście...

                Generalnie mam zasadę ze zawsze pełny bak ( zeby nie skraplalo się ) i zawsze auto gotowe.

                Komentarz

                • Kenu
                  Ambiente
                  • 2012
                  • 222
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Czyli co ile zmieniać filtr LPG? Ja mam tera przebiegu 45 000 km w tym na benzynie może z 5000.

                  Komentarz

                  • utek
                    Elegance
                    • 2007
                    • 867
                    • Superb II combi (3T5)
                    • APK 2.0 MPI 115 KM

                    #10
                    Filtry na fazę ciekłą i lotną kosztują ok 30zł / komplet z przesyłką. Można wymieniać co 15 tys i tak jest zalecane. O ile w przypadku filtru fazy lotnej nie widać zanieczyszczeń, to filtr fazy ciekłej jest prawie zawsze zasyfiony grafitem.

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez utek
                      Filtry na fazę ciekłą i lotną kosztują ok 30zł / komplet z przesyłką. Można wymieniać co 15 tys i tak jest zalecane. O ile w przypadku filtru fazy lotnej nie widać zanieczyszczeń, to filtr fazy ciekłej jest prawie zawsze zasyfiony grafitem.
                      Wymiana lotnego to nie problem. Z zamkniętymi oczami można wymienić ale do tego gada na dole dostać się to masakra :/

                      Co do f.benzyny ja zmieniałem pierwszy raz od nowości przy 55kkm chyba

                      Komentarz

                      Pracuję...