Na początku trzeba dobrać rurkę o odpowiedniej średnicy. Ta to zwykła sanitarna.
Ucinamy pod skosem piłą ukosową. Boki maja 7 i 4 cm.
Następnie odrysowujemy na blendach miejsca cięcia z przodu i z tyłu używając rurek jako szablon
Pewnym wyznacznikiem poziomu i ustawienia są poprzeczki w blendzie.
Zaznaczamy miejsca cięcia, dla ułatwienia przyklejamy taśmę ochronną a
Nawiercamy otwory i później z użyciem miniszlifierki typu Dremel wycinamy plastik, używałem tez szczypiec.
To co zostanie wycięte nie wyrzucamy. Idealnie jest ciężko wyciąć, więc później ścinek używa się do uzupełniania braków.
Tniemy, pasujemy. Można sobie pomóc dłuższą rurka do złapania dobrego poziomu i kąt Jak już jest wycięte to na samochodzie pasujemy, łapiemy taśma i łapiemy klejem w kilku miejscach. Jak przyschnie to ściągamy i kleimy po całości, braki uzupełniamy ścinkami , można też użyć przyciętych trytytek do uzupełniania. Dla wzmocnienia od tyłu w środek wkleiłem kawałki plastiku i dokleiłem tak by dobrze stykały do rurek.
Używałem kleju Versachem Plastic Welding jest to epoksydowy klej dwuskładnikowy.
Po wymieszaniu jest stosunkowo gęsty i ma konsystencje ułatwiającą klejenie, można też nim małe szczeliny wypełniać . Klej stosowałem nie raz i jest bardzo mocny, elastyczny i wytrzymały.
Szlifowanie, ręcznie i z użyciem miniszlifierki.
Następnie szpachlowanie, jak użyłem szpachli do plastików Troton, szlifowanie
Podkład do plastików i fabra strukturalna do plastików Boll.
Można oczywiście szpachlować i szlifować do ideału, ale czy jest sens? Zwłaszcza że szlifuje się zakamarki i nie jest to najprostsze .
Myślałem też żeby użyć otwornicy z ostrzami wolframowymi . Przytwierdzić blendę do deseczki, ustawić, nawiercić otwór prowadzący, nabić rurkę prowadzącą i w nią wpuścić wiertło i ostrożnie wycinać.
Wybrałem jednak pierwszą metodę.
Światła to Optima 225hp (jest to marka własna hurtowni części AD obecnie Elit oni do marek własnych wkładają markowe produkty, także możliwe że to są markowe lampy tylko w tańszym pudełku.)
Świecą bardzo mocno.
Całość oczywiście można lepiej wykończyć.
Natomiast na samochodzie wygląda dobrze i nie widać że to przeróbka.
Ucinamy pod skosem piłą ukosową. Boki maja 7 i 4 cm.
Następnie odrysowujemy na blendach miejsca cięcia z przodu i z tyłu używając rurek jako szablon
Pewnym wyznacznikiem poziomu i ustawienia są poprzeczki w blendzie.
Zaznaczamy miejsca cięcia, dla ułatwienia przyklejamy taśmę ochronną a
Nawiercamy otwory i później z użyciem miniszlifierki typu Dremel wycinamy plastik, używałem tez szczypiec.
To co zostanie wycięte nie wyrzucamy. Idealnie jest ciężko wyciąć, więc później ścinek używa się do uzupełniania braków.
Tniemy, pasujemy. Można sobie pomóc dłuższą rurka do złapania dobrego poziomu i kąt Jak już jest wycięte to na samochodzie pasujemy, łapiemy taśma i łapiemy klejem w kilku miejscach. Jak przyschnie to ściągamy i kleimy po całości, braki uzupełniamy ścinkami , można też użyć przyciętych trytytek do uzupełniania. Dla wzmocnienia od tyłu w środek wkleiłem kawałki plastiku i dokleiłem tak by dobrze stykały do rurek.
Używałem kleju Versachem Plastic Welding jest to epoksydowy klej dwuskładnikowy.
Po wymieszaniu jest stosunkowo gęsty i ma konsystencje ułatwiającą klejenie, można też nim małe szczeliny wypełniać . Klej stosowałem nie raz i jest bardzo mocny, elastyczny i wytrzymały.
Szlifowanie, ręcznie i z użyciem miniszlifierki.
Następnie szpachlowanie, jak użyłem szpachli do plastików Troton, szlifowanie
Podkład do plastików i fabra strukturalna do plastików Boll.
Można oczywiście szpachlować i szlifować do ideału, ale czy jest sens? Zwłaszcza że szlifuje się zakamarki i nie jest to najprostsze .
Myślałem też żeby użyć otwornicy z ostrzami wolframowymi . Przytwierdzić blendę do deseczki, ustawić, nawiercić otwór prowadzący, nabić rurkę prowadzącą i w nią wpuścić wiertło i ostrożnie wycinać.
Wybrałem jednak pierwszą metodę.
Światła to Optima 225hp (jest to marka własna hurtowni części AD obecnie Elit oni do marek własnych wkładają markowe produkty, także możliwe że to są markowe lampy tylko w tańszym pudełku.)
Świecą bardzo mocno.
Całość oczywiście można lepiej wykończyć.
Natomiast na samochodzie wygląda dobrze i nie widać że to przeróbka.
Komentarz