Witam.
Potrzebuję porady w doborze kabli zasilajego i głośnikowych.
Mam w swojej Octavii wymienione przednie głośniki na Hertz DSK 165.3, do tego w bagażniku skrzynia z podwójnym subem (2x Rockford Fosgate Prime R1S412) i wszystko chciałem podpiąć pod wzmacniacz Renegade REN-1100S (obecnie uszkodzony czeka do naprawy bo power z protect na zmianę mruga
). Głośniki mają po 80W RMS przód, sub 2x 150W RMS a wzmacniacz przód 2x 75W RMS a na suba tył będzie zmostkowany co wg. specyfikacji daje przy 4 Ohm 275W.
Kable sygnałowe bez problemu przeciągnąłem środkowym kanałem potem pod tapicerką tak, że wychodzą dopiero pod kanapą ale problem zaczął się rozmyślając jakie kable wybrać do tej instalacji. Na obecną chwilę tymczasowo plus do wzmacniacza jest wzięty z głównej żyły przed bezpiecznikami (wiem, że tak nie powinno się robić ale brakowało czasu na przeprowadzenie ładnie od akumulatora) a minus klasycznie do śruby wkręconej w miejsce za oparciem kanapy.
Łącznie cały zestaw głośników ma 460W RMS czyli jeżeli dobrze rozumiem bezpiecznik przy wzmacniaczu powinien być mocniejszy niż w wzmacniaczu(2x20A) czyli 60A powinien być ok.
I teraz pytanie czy przekrój kabla zasilającego od akumulatora oraz minus wystarczy 20mm2 (patrząc na tabelki których jest pełno)? Oczywiście robiąc chciałem już porządnie plus i minus pociągnąć od akumulatora chociaż w sprawie minusa nie wiem czy przy takim napięciu jest sens układać tyle kabla czy klasycznie w odpowiednie miejsce w bagazniku albo w klamrę od pasów przyczepić i nie powinno być żadnych problemów.
Druga sprawa jaki przekrój powinny mieć kable głośnikowe. Do suba kabel ma mniej niż 1m a do przednich drzwi około 3.5-4m. Wstepnie chciałem zamontować do przodu kabel o przekroju 2mm2 a do suba 4mm2 (kable OFC chociaż niektórzy twierdzą, że CAA wystarczą...) patrząc, że uważa się iż przez metrowy kabel 1mm2 można bez żadnych utrat napięcia przesłać prąd o natężeniu 8A. No i czy w ogóle dobrze robię wybierając kable patrząc na RMS czy okablowanie powinno się dobierać do mocy szczytowej pomimo tego jak często są one "zawyżane".
Pozdrawiam
Potrzebuję porady w doborze kabli zasilajego i głośnikowych.
Mam w swojej Octavii wymienione przednie głośniki na Hertz DSK 165.3, do tego w bagażniku skrzynia z podwójnym subem (2x Rockford Fosgate Prime R1S412) i wszystko chciałem podpiąć pod wzmacniacz Renegade REN-1100S (obecnie uszkodzony czeka do naprawy bo power z protect na zmianę mruga

Kable sygnałowe bez problemu przeciągnąłem środkowym kanałem potem pod tapicerką tak, że wychodzą dopiero pod kanapą ale problem zaczął się rozmyślając jakie kable wybrać do tej instalacji. Na obecną chwilę tymczasowo plus do wzmacniacza jest wzięty z głównej żyły przed bezpiecznikami (wiem, że tak nie powinno się robić ale brakowało czasu na przeprowadzenie ładnie od akumulatora) a minus klasycznie do śruby wkręconej w miejsce za oparciem kanapy.
Łącznie cały zestaw głośników ma 460W RMS czyli jeżeli dobrze rozumiem bezpiecznik przy wzmacniaczu powinien być mocniejszy niż w wzmacniaczu(2x20A) czyli 60A powinien być ok.
I teraz pytanie czy przekrój kabla zasilającego od akumulatora oraz minus wystarczy 20mm2 (patrząc na tabelki których jest pełno)? Oczywiście robiąc chciałem już porządnie plus i minus pociągnąć od akumulatora chociaż w sprawie minusa nie wiem czy przy takim napięciu jest sens układać tyle kabla czy klasycznie w odpowiednie miejsce w bagazniku albo w klamrę od pasów przyczepić i nie powinno być żadnych problemów.
Druga sprawa jaki przekrój powinny mieć kable głośnikowe. Do suba kabel ma mniej niż 1m a do przednich drzwi około 3.5-4m. Wstepnie chciałem zamontować do przodu kabel o przekroju 2mm2 a do suba 4mm2 (kable OFC chociaż niektórzy twierdzą, że CAA wystarczą...) patrząc, że uważa się iż przez metrowy kabel 1mm2 można bez żadnych utrat napięcia przesłać prąd o natężeniu 8A. No i czy w ogóle dobrze robię wybierając kable patrząc na RMS czy okablowanie powinno się dobierać do mocy szczytowej pomimo tego jak często są one "zawyżane".
Pozdrawiam

Komentarz