Multifunkcyjna Kierownica + Maxi Dot + Radio (z bt?)
Witajcie!
Przeglądając forum zacząłem się zastanawiać nam w/w modyfikacjami, a dokładnie:
- Wymiana kierownicy na taką z multifunkcją
- Wymiana radia (na ori skody?) najlepiej z bt, co by wygodnie i bezpiecznie podróżować z telefonem handless, no i żeby multifunkcja je obsługiwała
- Wymiana licznika na taki z maxi dotem.
Wymiana licznika jest chyba najłatwiejszą z tych modyfikacji, bo z tego co wyczytałem to tylko zgranie wsadu licznika, wymiana, wgranie nowego wsadu. Bez dodatkowych części, rzeźby czy innych problemów. Pytanie tylko, da się to zrobić programem VAG eeprom programmer? Czy lepiej poszukać kogoś tudzież kupić VAG Tacho i zgrać cały wsad?
Następnie wymiana kiery - i tutaj niespodzianka. Wiele osób pisało że przy wymianie potrzeba nowa kierownice (oczywiście) + nową poduszkę powietrzną, gdyż stara nie będzie pasować + moduł kierownicy + wiązkę do podłącznia poduszki. Przeglądając zdjęcia, zauważyłem, iż coś mi tu nie gra, gdyż moja kierownica wygląda inanczej, niż wszystkie inne na zdjęciach:
Czy nie jest to kiera z O2 ?
Czy w takim razie będą jakieś problemy z zainstalowaniem multifunkcji? Czy należy wziąć pod uwagę instrukcje do multifunkcji dla O2? Czy wymiana poduszki jest wtedy konieczna, czy nie? (na zdjęciach poduszki z multi i bez wyglądają optycznie na takie same)
Kolejna rzecz, Vag nie znajduje mi modułu kierownicy. Normalne?
I na koniec - radio. Symphony? Swing? Stream? Bolero? Co wybrać, co będzie pasować?
A może co najważniejsze - czy w ogóle warto? Audiofeelem nie jestem, więc pewnie różnicy na jakości nie będę w stanie zauważyć ani pomiędzi systemami ori tudziueż rozwiązaniami od innych firm. Jednak czy warto zmieniać radio + kiere dla multifunkcji oraz bt ? Bajer fajny, ale czy ingerencja nie jest za duża + wymiana radia po to aby sterować nim z kierownicy? :P
Co do maxi dot to podmiana całego wsadu może nie wyjść jak będą różne skale prędkości przeżuca się tylko konkretne dane jak pin , vin auta , przebieg licznika i trzeba zmienić kodowanie can getaway (kodowani zrobisz zwykłym vag a wsad powinieneś dać rade z vag epromer)
kierownicy nie robiłem ale wiem że będzie potrzebna odpowiednia taśma żeby to działało a jężeli to kierownica co w O2 to chyba tylko będzie ta sama wtyczka do pouchy chyba że ktoś przerobił
radio to chyba nie było z bt i te nazwy co wypisałeś to są z O2 i raczej duża rzeźba ktoś na forum miał wstawić chyba bolero ale już dawno nie pisał czy dał rade
takie od O1
Lecz do symphony chyba ciężko będzie podłączyć bluetooth (jeśli w ogole możliwe), a bez tego kiera multi to tylko i wyłącznie zbędna zabawka.
Czy z zabaw wartych zachodu zostaje tylko i wyłącznie maxi dot?
Powiedzcie mi jeszcze, czy maxi dot ze starszych wersji posiada możliwość zmiany ustawień komfortu z poziomu maxi dota jak to ma w przypadku nowszych wersji (z białym podświetleniem), bo nigdzie nie znalazłem informacji na ten temat. Obejrzałem kilka filmów na YT, lecz tam tej opcji nie widziałem.
Powiedzcie mi jeszcze, czy maxi dot ze starszych wersji posiada możliwość zmiany ustawień komfortu z poziomu maxi dota jak to ma w przypadku nowszych wersji (z białym podświetleniem),
Nie posiada takich możliwości, tylko standard, spalanie itc. i jeśli jest radio symphony to w górnej części wyświetla stację radiową lub utwór z płyty CD. Były Symphony z obsługą MP3 i to jest max co te radio i wyświetlacz potrafią.
Jak byś kupował używkę licznik z maxidotem, to uważaj bo te wyświetlacze miały/mają po latach problem z pionowymi i poziomymi liniami a mianowicie przestają świecić, świecą za jasno bądź za ciemno. Napylone ścieżki na taśmę LCD pod wpływem zmian temperatury przestają łączyć i wyświetlacz zaczyna gubić linie . Naprawa u "fachowców" ~300pln. Sam wyświetlacz ciężko kupić, bo sam szukam od pewnego czasu..
Twoja kierownica jest chyba z końca produkcji, czyli najnowsza jaka była montowana, ale w takiej chyba wersji multi nie było, musiałbyś kupić starszte koło kierownicy wraz z poduszką, bo ona ma wycięcia na przyciski.
mariush19, ale ta kierownica wygląda identycznie jak kierownica od O2. Czy w takim razie multi z O2 nie podejdzie ? No chyba ze zmienili mocowanie kierownicy..
Ale jeśli nie, to kable i tak trzeba zmieniac, to nie wystarczy wtedy przerobić wtyczek ?
nie nie podejdzie
i wcale nie chodzi o mocowanie kierownicy tylko ... o jej elektronikę
w O2 masz moduł kierownicy ktory porozumiewa się magistarlą CAN z kołem(przyciskami) i przez gateway i zegary z radiem
masz CAN?
:roll:
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz