Generalnie nie ma znaczenia czy masz aku 60Ah czy 80 Ah do takich objawów co podajesz. Owszme mzoesz zapodac altek duzo mocniejszy nawet i taki jakis zaadoptowac od czegos innego np 250 A czy 350A. To jednak nie powinno za bardzo przyspieszyc ladowania akumulatora. Tak czy siak jak mierzylem kiedys to po odaleniu auta utrata łądunku z aku jest oddawana przez altek w czasie okolo 15 minut. Tu duze znaczenie ma tez to ze mozna faktcnzie powlaczac rozne rozniaste odbiorniki a w tdi przez 2.5 minuty swieczki grzeja jeszcze a to glowny odbiornik pradu. Pozniej jesli masz dogrzewacz w postaci tych trzech swieczek żarowych w króćcu wodnym. Akumualtor tak czy siak nie jest dobrze taktowac mega duzym pradem czyli ladowanie pradem powiedzmy 20 czy 30 amper to nic zdrowego i ile ten aku taki prad przyjmie. Podepnij sobie miernik pod kabelek na akumulatorze i sprawdz jaki prad idzie to sei zdziwisz ze wcale nie jakies 50 amper czy cos w tym stylu a zaraz po odpaleniu jest parenscie amper a za kilka minut juz 7-8 amper a po 10-15 minutach jest tylko 3 ampery. W golfie ASZ mam altek 120A i taki sam w sharanie a akuwymienielm jakies pol roku temu w golfinie i dalem 74 Ah a w shranie mam 95Ah.
A jeszcze ci cos napisze. Koledzy maja hurtownie aku i kiedys mi mowili ze w jednym pobliskiem sklepie motoryzacyjnym mozna bylo kiedys dostac jakies regulatory napeicia ze szczotkami do tych altkow boscha do vagów m.inni. co to odrobine zawyzaly napiecie. Ponoc byly super dla taksiarzy i takich co sie kreco wkoło komina. Z tym ze nie potrafili mi podac producenta tych zamiennikow regulatorów. Tu bys tez tym coneico ugral.
Po mojemu to wez sobie w aucie kebel od altka do aku sprawdz poczysc styki, dobrze dokrec i tak samo z masą zrób do karoserii. Slupki akumualtora poczysc i kelmy takze. Czasami dobrz ejest tez zacisnac odrobine klemy na kabalch bo tam tez potrafi sie "gubić" prąd.
A jeszcze ci cos napisze. Koledzy maja hurtownie aku i kiedys mi mowili ze w jednym pobliskiem sklepie motoryzacyjnym mozna bylo kiedys dostac jakies regulatory napeicia ze szczotkami do tych altkow boscha do vagów m.inni. co to odrobine zawyzaly napiecie. Ponoc byly super dla taksiarzy i takich co sie kreco wkoło komina. Z tym ze nie potrafili mi podac producenta tych zamiennikow regulatorów. Tu bys tez tym coneico ugral.
Po mojemu to wez sobie w aucie kebel od altka do aku sprawdz poczysc styki, dobrze dokrec i tak samo z masą zrób do karoserii. Slupki akumualtora poczysc i kelmy takze. Czasami dobrz ejest tez zacisnac odrobine klemy na kabalch bo tam tez potrafi sie "gubić" prąd.
Komentarz