no tak a dostales karte? bo w instrukcji jest wyraznie napisane ze, nabywca urzadzenia nawigacyjnego otrzymuje razem z nim karte pamieci z danymi nawigacji...
Wycieraczka do tyłu O1
Zwiń
X
-
Wycieraczka do tyłu O1
Witam, mam pytanko czy ktoś się orientuje czy jest problem z podłączeniem do O1 wycieraczki, tylnej mianowicie wymieniłem tylną klapę na taką z wycieraczką, mechanik mi mówi że dodanie tej wycieraczki to dużo roboty i mega problem, podłączył to teraz niby bez spryskiwacza i jak ją włączę to działa ale się nie wyłącza, muszę spryskać przednią szybę i wtedy dopiero się wyłącza, inaczej po odpaleniu działa cały czas...czy ktoś coś takiego robił i mógłby pomóc? Jestem w stanie nawet za to zapłacić żeby działało to jak należy...
Mój mechanik mówi że jest to nie wiadomo ile roboty i bardzo ciężkie do podłączenia...
-
-
Tylna wycieraczka, to mechanizm i silniczek z wbudowanym w obudowie silniczka modułem powodującym przerywaną pracę wycieraczek. Jeżeli w samochodzie niema instalacji do podłączenia tylnej wycieraczki, to najprościej będzie zamontować dodatkowy przycisk lub wyłącznik do uruchamiania silniczka wycieraczki po usunięciu/ominięciu modułu pracy przerywanej. Można też wykorzystać moduł pracy przerywanej, ale trzeba poprowadzić do silniczka instalację z czterech przewodów (tak jak to jest w oryginale).
Pomocnym i wiele wyjaśniającym będzie to opracowanie:
Konieczna też będzie wymiana silniczka/pompki spryskiwaczy, gdyż pompka do pryskania na przod i na tył jest inna niż tylko na przód. Zmiana kierunku pryskania odbywa się przez zmianę kierunku obrotów silniczka i wykorzystanie zaworów kierunkowych w pompce (dwa wyjścia na wężyki).
W podanym linku jest narysowany przełączany elektrozawór, i gdy taki jest nie potrzebna zmiana kierunku obrotów silniczka. Nie mniej układ będzie podobny, gdy będzie przełączany kierunek obrotów.
Oczywiście dużym uproszczeniem i ułatwieniem montażu będzie zrezygnowanie z tylnego spryskiwacza, ale praktyka pokazuje że brak spryskiwacza to poprostu złe działanie wycieraczki, nie zda ona wtedy egzaminu.
Ogólnie, najprościej będzie zamontowanie oddzielnego przycisku/wyłacznika do silniczka wycieraczki, oraz zamontowanie dodatkowej pomki spryskiwacza tylko na tył, ze swoim (dodatkowym) przyciskiem, no i oczywiście poprowadzenie wężyka od tej pompki do tylnego spryskiwacza. Spryskiwacz można zamontować w trzeciej lampie stopu, lub nabyć lampę ze spryskiwaczem.
Można oczywiście wykorzystać spryskiwacz znajdujący się w osi silniczka wycieraczki, ale jeżeli już będzie zrobione tyle roboty, warto założyć spryskiwacz w lampie, bo to dużo lepsze rozwiązanie.
Komentarz
-
-
Najlepiej i najprościej dokupić elementy oryginalne. Założyłem sam klapę w wycieraczką i po kilku modyfikacjach działa jak należy. Po wymianie manetki pod kierownicą na taką która obsługuje tylną wycieraczkę wszystko się uruchamiało. Cyrk następował, gdy uruchamiałem obwód spryskiwania tylnej szyby. Wtedy strzelał bezpiecznik. Do dobrego działania całości potrzeba klapy z wycieraczką :-) , pompki spryskiwacza z podwójnym działaniem, podczepienia pod bezpiecznik i przewodu doprowadzającego płyn do szyby (to jest najbardziej żmudne). Podczepienie prądu zrobiłem na oddzielny bezpiecznik schowany w skrzynce z bezpiecznikami 9nie chciało mi się całości rozkręcać, aby upakować w wolny slot). Przewód do płynu dałem zwykły, chociaż teraz bym dał PUR. Poskładałem wszystko chyba ze 3 lata temu i cały czas działa. Jedynym mankamentem jest ciśnienie płynu na wylocie. Może przez zastosowanie rurki ciśnienie nie jest odpowiednie i jest zwłoka w podaniu. Obstawiam, że zastosowanie zaworów zwrotnych poprawiłoby działanie.
A propos mechanika to bym do niego nie oddawał auta, bo nie lubię rzekomych specjalistów, co twierdzą, że coś jest mega problemem. Sednem sprawy jest brak wiedzy w danym temacie i stosunek czasu do ewentualnego zarobku na tym.
Kłopotu nie ma jak się wie, jak coś działa i jak trzeba podłączyć. Co do stwierdzenia "dużo roboty" to niestety są rzeczy łatwe i trudne.
Komentarz
-
-
Wycieraczka i spryskiwacz w O1 to źródło wielu kłopotów. Mam Elegancea ale dzięki bogu nie mam tego i nic mi nie kapie, nie przecieka, nie rdzewieje i nie przestaje działać. Powyżej 45-50 km/h żadna kropla deszczu nie spada na tylną szybę.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
Komentarz