Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Sygnalizator / dioda 4x4

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Sygnalizator / dioda 4x4

    dzwoniłem i mówił że malowane dwie strony bez grama szpachli , jadę obejrzeć na żywo co to za wynalazek , mam tam rzut beretem 20km , zdam relacje z oględzin

    [ Dodano: Czw 04 Lut, 16 13:46 ]
    byłem , z zewnątrz obejrzałem, do środka nawet nie zaglądałem, szkoda mi było czasu

  • #2
    Sygnalizator / dioda 4x4

    Witam
    Szukałem lecz nie znalazłem nigdzie takiego tematu. Po zakupie mocnej Hondy (dawno dawno), pierwszym modem było podłączenie VTEC Light (google), czyli najprościej mówiąc żaróweczka informująca o zmianie faz rozrządu, sama lampka do zamontowania gdziekolwiek
    I że mamy na Podbeskidziu już chłodno, a drogi lśnią bardziej niż zawsze, chciałbym się dowiedzieć czy ktoś ma/wie jak/skąd puścić, który kabelek z komputera w Octavce '01 4x4 żeby zrobić "4x4 Light" (lampka informująca o dołączeniu napędu).

    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi, zapraszam do dyskusji.
    Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      zionx, ja zaobserwowałem że gdy działa napęd to zaczyna mrygać kontrolka trakcji
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz


      • #4
        jedyne miejsce to podpięcie się pod zasilanie pompy oleju w haldeksie
        nie wiem jak w O1, ale w O2 ta wiązeczka jest widoczna i dostępna
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz


        • #5
          Pompa oleju pracuje cały czas w Haldex Mk1 (oczywiście po odpaleniu). Trzeba by wpiąć się w wiązkę silnika krokowego sterujące zaworem ciśnienia albo jakiś czujnik ciśnienia który wykrywał by wzrost ciśnienia a tym samym załączenia sprzęgła Haldex. Drugie rozwiązanie wydaje się lepsze bo informuje o faktycznym dołączeniu tyłu a tylko że sterownik zamknął zawór. Niestety w Mk1 po zamknięciu zaworu wymagana jest jeszcze różnica prędkości wałów na ich styku w haldexie czyli uślizg przedniej osi . A i taka mała ciekawostka Haldex przy ruszaniu ma zawór zamknięty czyli brakuje tylko uślizgu do dołączenia tyłu.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Wolga85
            Pompa oleju pracuje cały czas w Haldex Mk1 (oczywiście po odpaleniu).
            ejże, na pewno?
            czy ona nie wytwarza ciśnienia do ściśnięcia tarcz sprzęgiełek w konkretnym momencie ?
            w każdym razie jest to jedyny element, który ma wiązkę na zewnątrz haldexa
            reszta jest zintegrowana wewnątrz
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz


            • #7
              Widzę że temat wzbudził emocje Ja mam trochę inną torię.. wszyscy szukacie rozwiązania przy fazie końcowej, czyli w samym haldexie, ale może by poszukać prędzej, mianowicie co daje sygnał że napęd ma się uruchomić. W tym systemie tył dołączany jest po utracie przyczepności przodu, więc oczywistą oczywistością będzie stwierdzenie, że sygnał nam daje czujnik ABS. Gdzieś więc ta informacja o tym musi dojść, także obstawiam komputer, z kolei ten wie już co robić. W skrócie: akcja (czujnik ABS), reakcja (komputer), działanie (haldex)

              Komentarz


              • #8
                Pompka elektryczna w Mk1 i Mk2 tylko robi ciśnienie wstępne. Na łączeniu wałów jest jeszcze druga pompa na tzw fali (podobna jak w pompach wtryskowych tylko że tłok jest w kształcie pierścienia) i to ona robi wysokie ciśnienie załączające Haldex. Dopiero w mk4 wzmocniono pompę elektryczna i ona sama reguluje docisk na haldex. Choć z drugiej strony na pompce powinien się zmieniać prąd i napięcie z zależności od załączania zaworu i wytworzenia ciśnienia prze pompę międzywałową.

                Komentarz


                • #9
                  I udało się komuś wymyślić jak to podpiąć żeby spełniało oczekiwania?

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X