drżenie kierownicy przy hamowaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • anoni
    Ambiente
    • 2017
    • 103
    • Octavia I (1U2)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

    drżenie kierownicy przy hamowaniu

    Temat zapewne rzeka ale nie potrafię zlokalizować tego Przy prędkości 100-130 km/h muszę wyhamować zwłaszcza mocniej pojawiają się dość duże drżenia kierownicy Dodam że w ubiegłym roku robiłem zawieszenie końcówki sworznie drążki kierownicze gumy na wahaczach oraz tarcze klocki brembo zbieżność ustawiona po regeneracji przekładni . półośki nie powybijane .Jeszcze ewentualnie wyszły delikatne luzy na łącznikach ale nie na tyle duże by się aż tak przejmować . Pytanie na co zwrócić uwagę jeszcze ? piasty ? czy wymiana tarcz znowu ? Chętnie poczytam waszych najlepiej sprawdzonych porad które miał ktoś z was takie same Opony po wymianie i wyważeniu tez nie pomogły
  • Bambek1
    Elegance
    • 2015
    • 963
    • Octavia I (1U2)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

    #2
    Szklana kula mi podpowiada, że warto by tak przystawić czujnik do tarcz z obu ich stron i sprawdzić bicie zanim wyrzucisz kasę na kolejne być może nietrafione naprawy.
    Bicie trzeba sprwdzić raz przy piaście a raz na skraju. Miałem przypadek, że tarcze nie były krzywe a mimo to fajerą targało. Po zewnatrz gdzie sie spodziewałem max bicia było ok za to przy samej piascie była wypukłość tak jakby spuchł materiał na powierzchni równej około 2 monetom 5zł.
    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
    Spalanie - Motostat.pl
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz

    • Ptasznik
      Ambiente
      • 2018
      • 149
      • Octavia I combi (1U5)
      • AKL 1.6 MPI 101 KM

      #3
      Tarcze przetocz niekupuj od razu nowych , moze da sie uratowac. Ale najpierw zmierz czy proste.

      Komentarz

      • BASTIAN001
        L&K
        • 2013
        • 1177
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Jeden z ostatnich tematów z tym samym problemem.
        Witam, mam problem z moją Octavią, a mianowicie podczas hamowania(niezależnie z jakiej prędkości) wyczuwane są drgania pojazdu(im silniej nacisnę na

        Komentarz

        • anoni
          Ambiente
          • 2017
          • 103
          • Octavia I (1U2)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Zamieszczone przez BASTIAN001 Zobacz wpis
          Jeden z ostatnich tematów z tym samym problemem.
          http://forum.octaviaclub.pl/forum/oc...waniu-wibracje
          Przeczytałem i nadal uważam że nadal brak rozwiązania problemu Jedynie co pozostaje to tylko kasa w rękę i próby jak tego się pozbyć Jak juz pisałem cały układ hamulcowy był robiony przód i tył zaciski tarcze przewody , nic nie trzyma koła nie grzeją się . Tarcze Brembo ( zawsze mi sie sprawdzały ) Jedyne co przychodzi do głowy by nie ponosić kosztów to łacznik stabilizatora ( wymienić gumy , nie mylić z łącznikami stabilizatora ) a później zakup tarcz chyba oryginałów na taki rozmiar jak mam czyli 288 .

          Komentarz

          • ROBAL_26
            RS
            • 2010
            • 2320
            • Octavia I combi (1U5)
            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            Sprawdź dokładnie kolego prowadnice tylnych zacisków ( jeśli cię przycinają to klocki nierówno ściskają tarcze i powodują wibracje ) -temat przerabiany u brata w golfie 4 gdy zakupił auto i właściciel wymienił 2 komplety tarcz przednich a problem leżał w zatartych prowadnicach tylnych ,oraz dokładnie sprawdź końcówki kierownicze i sworznie wahaczy .ok
            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

            Komentarz

            • anoni
              Ambiente
              • 2017
              • 103
              • Octavia I (1U2)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Zamieszczone przez ROBAL_26 Zobacz wpis
              Sprawdź dokładnie kolego prowadnice tylnych zacisków ( jeśli cię przycinają to klocki nierówno ściskają tarcze i powodują wibracje ) -temat przerabiany u brata w golfie 4 gdy zakupił auto i właściciel wymienił 2 komplety tarcz przednich a problem leżał w zatartych prowadnicach tylnych ,oraz dokładnie sprawdź końcówki kierownicze i sworznie wahaczy .ok
              Jak pisałem wcześniej zawieszenie mam wymienione łącznie z końcówkami drążki sworznie , przekładnie Prócz tego tarcze wszystkie nowe zaciski naprawione Jeśli chodzi o hamowanie to jest ewidentne szarpanie-bicie z przodu

              Komentarz

              • anoni
                Ambiente
                • 2017
                • 103
                • Octavia I (1U2)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Wiec odpisuję w moim przypadku wystarczyła wymiana tarcz przód ATE ( bo drżenie występowało ewidentnie z przedniego zawieszenia ) Nie kupowałem żadnych tańszych bo wiem że nie warto Jeśli coś się zmieni i powróciłyby drżenia dam znać Choć jak większość z nas wolałbym by nie wracało

                Komentarz

                • dieselinside1900
                  Ambiente
                  • 2017
                  • 228
                  • Ford
                  • BLS 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Temat drżenia przerabiałem w kilki autach, w jednym wystarczyła wymiana tarcz na oryginalne, w innym wymiana piasty, a w jeszcze innym wymiana całej półosi. Kumpel zakładał dwa komplety nowych tarcz, później je przetaczał i bicie powracało. Po wymianie piast nie ma żadnego bicia. W volvo miałem bicie od tylnych tarcz hamulcowych.
                  Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                  Komentarz

                  • anoni
                    Ambiente
                    • 2017
                    • 103
                    • Octavia I (1U2)
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    Zgadza się ja zacząłem od pomiaru tarcz i o dziwo wyszło mi 0,008 na jednej stronie teoretycznie dopuszczalne a jednak Oczywiście prozaiczna rzecz jak nie wyczyszczenie piast przy wymianie tarcz może spowodować że dostaje się między piastę a tarczę jakiś syf i to spowodować może bicia na tarczy ale zaryzykowałem i wymieniłem różnice widać od razu . Czas pokaże czy być może krzywe ośki lub coś innego spowodują powrót bicia choć jak kazdy z nas nie chciał bym tego

                    Komentarz

                    Pracuję...