Czy kos z forumowiczow jest w stanie zrobic mi rysunek z wymiarami (albo wymiary samej oslony) oslony metalowej dolnej silnika(tej co kryje miske) ? Mam w planach dorobic sobie taka pod octavke
Osłona silnika
Zwiń
X
-
MOze zle to ujalem. Sory. Chodzi mi o cos takego https://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/75.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Ptasznik Zobacz wpisCzy kos z forumowiczow jest w stanie zrobic mi rysunek z wymiarami (albo wymiary samej oslony) oslony metalowej dolnej silnika(tej co kryje miske) ? Mam w planach dorobic sobie taka pod octavke
Osłona jest poprzetłaczana w różne strony i kierunki - z tego bierze się jej sztywność - do tego ma nieregularny kształt więc nie tak hop siup zdjąć z niej wszystkie wymiary tak jak trzeba a później ją wykonać to znów inna melodia.
Poza tym do tej osłony ze strony skodaczesci.pl bez problemu dopasujesz boczne plastikowe osłony w cenie kilkunastu zł/szt. i masz doskonale zabezpieczoną przed syfieniem komorę silnika. Możesz bez obaw walić w kałuże i nic nie zaleje pod maską.
Zamieszczone przez Ptasznik Zobacz wpisMOze zle to ujalem. Sory. Chodzi mi o cos takego https://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/75.
Bardzo przydatna sprawa, polecam to mieć. Jedno uszkodzenie miski to finansowo wychodzi przynajmniej dwie takie osłony .
Głowy nie dam ale jest chyba uniwersalna do wszystkich wersji silnikowych.
Co do rady z instrukcji na skodaczesci.pl (fragment zaznaczyłem na czerwono)
"Montaż osłony zaczynamy od przykręcenia wsporników do podłużnicy oraz trzech podkładek mocujących do belki zawieszania przedniego. Tulejkę wkładamy w otwór i dokręcając śrubę pęcznieje ona w miejscu, które pokazuje czerwona strzałka, a tym samym nituję się w otworze. Jeśli po włożeniu tulejki w otwór jest zbyt duży luz należy włożyć tulejkę np. w imadło i wkręcając śrubę tak aby tulejka lekko spęczniała."
Powiem tylko, że nie jest to takie proste łatwe i oczywiste jak się pisze, teoretycznie tak ale dochodzi się do momentu, że nitonakrętka nie chce ani "pęcznieć" ani nie ma jej jak przytrzymać zaczyna obracać się w otworze i ani w lewo ani w prawo, więc do montażu warto mieć nitownicę do zaciskania nitonakrętek.
Ja wtedy jeszcze nie miałem i kombinowałem trochę, żeby wsporniki do podłużnicy przykręcić, bo do sanek zawieszenia przyspawałem nakrętki.
Podłużnica jest lakierowana nie chciałem tego spawać więc tam była kombinacja z mocowaniem wsporników.
A i jeszcze jedno, żeby w przyszłości nie kurwić na czym świat stoi to radzę smarować wszystkie gwinty śrub mocujących osłonę dobrym smarem a przynajmniej jakimkolwiek smarem bo będziecie musieli ją demontować chociażby do wymiany oleju, chyba że ktoś bawi się w odsysanie.Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
Komentarz
-
Komentarz