Panowie litości, mam już dosyć walki z tym. Odkąd kupiłem Octavie mam problem z wypadającym zapłonem. Poprzedni właściciel wymienił świece i przewody ale powiedział że tylko cewka jest do wymiany i będzie dobrze. Było zaśniedziałe gniazdo w cewce od 1 cylindra więc stwierdziłem że to prawda. Kupiłem cewkę EGK za 280 zł, problem się zmniejszył lecz nie zniknął bo zaczął pracować na wszystkich garach ale na wolnych obrotach od czasu do czasu potrafi go szarpać tak że cały silnik lata jakby poduszek nie miał w ogóle i całą budą trzęsie a po chwili jest dobrze i tak w koło macieju. Patrząc na vagu w bloku 8 na analize spalin silnikiem zaczyna szarpać jak na sondzie jest małe napięcie. Czasem analiza spalin wygląda ładnie i oscyluje tak jak powinno a czasem strasznie leniwie trochę na górze i trochę na dole. Sama sonda jest sprawna ponieważ na wyższych obrotach pracuje normalnie a i w trakcie jazdy nie ma żadnego problemu i silnik ładnie pracuje. W między czasie wymieniłem ślizgi na napinaczu hydraulicznym bo troszkę zaczął stukać, uszczelniacze zaworowe bo brał olej przez odmę, sama odma i zawór zwrotny z rurą dolotową między filtrem a przepustnicą była nieszczelność, gruszka od łopatek w kolektorze dolotowym była nieszczelna i łapał przez nią lewe powietrze która także została wymieniona. Cały układ dolotowy szczelny, wydechowy również... Nie mam już pieniędzy, nerwów, siły i czasu do tego silnika... Strasznie mnie boli jak nim szarpie i to nie zawsze tylko jak mu się uwidzi... raz jest dobrze i chodzi jak szwajcarski zegarek a po jakimś czasie rzuca nim jakby chciał wyskoczyć z pod maski. Na vagu od czasu do czasu pojawia się błąd z czujnikiem halla, przerwa na błąd 00515 - czujnik halla - zwarcie do plusa albo przerwa ale z tego co udało mi się wyczytać to norma i bierze się go pod uwagę, tym bardziej że na ciepłym pali od razu
1.8 AGN przerywa zapłon na wolnych obrotach
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez IDeeJay91 Zobacz wpisPatrząc na vagu w bloku 8 na analize spalin silnikiem zaczyna szarpać jak na sondzie jest małe napięcie. Czasem analiza spalin wygląda ładnie i oscyluje tak jak powinno a czasem strasznie leniwie trochę na górze i trochę na dole.
Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.
Komentarz
-
Komentarz