Korozja i lakierowanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mark711
    Rider
    • 2017
    • 267
    • Octavia I combi (1U5)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    Korozja i lakierowanie

    Nad szyba przednią mam takie oto trafienie. Zaczyna co raz bardziej się powiększać i już czas na reakcję. Mam podkład epoksyd, lakier kolor epoksyd i bezbarwny epoksyd. Ale czy mogę to oczyścić do gołej blachy? Przecież zedrę ocynk. Chemii Cortain F też nie mogę użyć bo to reakcja cynk, żelazo i kwas. Jak z takim czymś poradzić? Niestety wchodzi sobie pod uszczelkę szyby.
    Załączone pliki
  • samtech84
    Elegance
    • 2008
    • 988
    • Octavia I (1U2)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    Spoko, szlifuj do gołej blachy tam już warstwy cynku nie ma, została zjedzona. Do głębszych wżerów dobra jest mini szlifierka i frezik, później neutralizator. Ale generalnie bez wyciągania szyby ciężko będzie dotrzeć i dobrze zabezpieczyć nadszybie.

    Komentarz

    • Chris11
      RS
      • 2011
      • 1587

      #3
      Dokładnie... Ja tego nie widzę, żeby zrobić to dobrze bez wyciągania szyby. Trochę przypudrujesz, ale za rok i tak wyjdzie na nowo.
      Szczególnie, jeśli lakiery, o których piszesz to spraye 1K.

      Komentarz


      • #4
        Musisz wyciągnąć szybę ze względu iż jest ruda poniżej rantu dachu, więc niestety musisz oddać to do blacharza...

        Komentarz

        • Bambek1
          Elegance
          • 2015
          • 963
          • Octavia I (1U2)
          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Dla mnie przy takich sprawach - zwłaszcza, że masz wersję 1.6 czyli taką jakich jeszcze sporo na rynku - inwestowanie mało opłacalne. No chyba, że masz super stan w ogóle i szczególe.
          Tak jak koledzy piszą zrobić dobrze to trzeba wyjąć szybę a i tak nie masz gwarancji czy za 2 lata nie będzie w tym samym miejscu powtórki. Do tego robota lakiernicza. W sumie nie wiem czy za 500zł ktoś będzie chciał rozmawiać.
          Niemniej ratować trzeba bo przy dobrych wiatrach perforację możesz mieć jeszcze w tym roku.

          Szukał bym już powoli dla niej jakiegoś obywatela państwa czosnkowego.
          Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
          ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
          Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
          Spalanie - Motostat.pl
          Spalanie - Motostat.pl

          Komentarz

          • mark711
            Rider
            • 2017
            • 267
            • Octavia I combi (1U5)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamalowane tym co miałem. Trzyma lepiej niż plaster. Za dwa lata wyjdzie bo ruda siedzi pod uszczelką. W tym czasie szacuję że auto przejedzie do 450kkm z LPG od fabryki więc ani buda ani silnik. Kończę inwestycję w takim zakresie. Na oldtimera nie będę trzymał.

            Komentarz

            • Przemek_i
              RS
              • 2012
              • 3237
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AKL 1.6 MPI 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez mark711 Zobacz wpis
              W tym czasie szacuję że auto przejedzie do 450kkm z LPG
              poczciwe 1.6 MPi

              ...Moje Cappuccino MPi...

              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

              Komentarz

              • Adam Małysz
                Classic
                • 2020
                • 1
                • AMD 1.4 MPI 60 KM

                #8
                Jak dla mnie powinien być przeszlifowany, zabezpieczony przed korozją, otynkowany i pomalowany

                Komentarz

                Pracuję...