Szum drzwi, moze regulacja? prosba o tescik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zurawik
    Drive
    • 2013
    • 81

    Szum drzwi, moze regulacja? prosba o tescik

    Zamieszczone przez pietrek_g
    hardkor, juz po pierwszym zdjęcia widać ze maska jest krzywo przy podszybiu wiec przód bity.t Tylna klapa tez ma nierówne szpary bo szczelinami to ciezko nazwać. Skupiona chyba byla spod prasy na niemieckim złomowcu.
    Da się to zauważyć ale za tą cene nie szukam auta bezwypadkowego jak inni

    Przeszukałem cały wątek i nie znalazłem nic o tej skodzie, prócz przypuszczenia chyba, że to przekładka z anglika?
    Zależy mi na sprawności technicznej, silnik, skrzynia automat i lpg.
    dla potomnych
  • zsolpyw
    Elegance
    • 2012
    • 897

    #2
    Szum drzwi, moze regulacja? prosba o tescik

    Mam problem z szumem z okolic tylnych drzwi.
    Uszczelnilem tylna szybke, zrobilem porzadne wygluszenie.

    stwierdzilem ze moze uszczelka jest przyplaszczona, wymienilem na nowke.... a tu szumi wrecz bardziej! Slysze mijane auta, wode na asfalcie, ewidentna nieszczelnosc.

    Zrobilem prosty test - posmarowalem profil drzwi, ktory sie styka z uszczelka cieplym olejem - uszczelka przylega cala powierzchnia do profilu wszedzie, tylko nie w czesci slupka srodkowego - pionowo z dolu do gory.

    Powierzchnia styku z uszczelka nie jest od gory uszczelki, tylko z jej boku (strzalka na foto)

    Uszczelka po przeciwnej stronie (kolo klamki) jest dociskana prawidlowo w plaszczyznie gornej, na calej powierzchni.

    Dodatkowo nie dociska sie fragment czesci gornej (elipsa na foto)

    Podczas zamykania naciska ja z boku, a uszczelka nie wchodzi pod profil.
    Sprawdzilem strone druga - sytuacja taka sama.

    Moze jest to kwestia jakiejs regulacji na zawiasach ? ma ktos pomysla ??


    Moglby ktos z w mare nowa O1 wykonac podobny test i sprawdzic czy profil drzwi powinien dociskac cala plaszczyzne uszczelki ??

    bylbym wdzieczny

    [ Dodano: Sob 30 Mar, 13 14:17 ]
    wrzucam fotki
    Załączone pliki
    Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

    Jeżdżę w blasku
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

    Komentarz

    • AZA
      Classic
      • 2009
      • 25

      #3
      Witaj, sprawdziłem drzwi, uszczelkę i u mnie dotyka na całej długości z drzwiami (wytarłem uszczelkę i posmarowałem drzwi). Sprawdziłem tylko lewą stronę.
      Spróbuj taki test zrobić : opuść szybę do końca, zamknij drzwi i od zewnątrz auta spróbuj nimi poruszać czy nie mają luzów. Może to kwestia tzw ucha od zamka i drzwi nie są dostatecznie dociągnięte ?
      Auto mam od 2009 więc w miarę nowe

      Przyglądałem się jeszcze zdjęciu, na którym masz zamknięte drzwi i odnoszę wrażenie, że nie są na tej samej wysokości co drzwi przednie ?
      Cytat z serwisówki :
      " Regulacja ustawienia drzwi

       Aby prawidłowo wyregulować drzwi, trzeba poluzować zawiasy zarówno przy drzwiach, jak i przy słupku. Inne metody regulacji (np. doginanie drzwi w górę) nie dają efektu. Przy kolejnym obciążeniu drzwi ponownie się opuszczą.
       Drzwi są ustawione prawidłowo, gdy po zamknięciu mają na całym obwodzie równy odstęp od obramowania. "

      Załączam Ci jeszcze dwa zdjęcia z wymiarami szczelin.
      Załączone pliki

      Komentarz

      • lookashECL
        Rider
        • 2009
        • 416
        • Rapid (NH3)

        #4
        A nie dłubałes przypadkiem w zamku tych drzwi?
        Np. czy nie wymieniałes mikrostyku?
        Pytam, bo u siebie miałem ta samą sytuacje jak odkręciłem zamek i go wyciagnełem.
        Pomogła regulacja zamka i ucha. Dosłownie 2mm regulacji rozwiazało problem.
        Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

        Komentarz

        • Tippo
          L&K
          • 2009
          • 1349
          • Octavia III (5E3)
          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

          #5
          Zamieszczone przez AZA
          Może to kwestia tzw ucha od zamka i drzwi nie są dostatecznie dociągnięte ?

          Auto mam od 2009 więc w miarę nowe
          Mam o2 ale sie podlacze, auto ma ponad rok, ale wydaje mi sie ze jak bylo nowe, drzwi trza bylo mocniej domykac, a w srodku mniej bylo slychac szum powietrza przy wyzszej predkosci, co ile lat to "ucho" mozna regulowac? Rozumiem, ze jak przesune go blizej do srodka auta, drzwi beda sie zamykac ciasniej??

          Komentarz

          • AZA
            Classic
            • 2009
            • 25

            #6
            Zamieszczone przez Tippo
            Zamieszczone przez AZA
            Może to kwestia tzw ucha od zamka i drzwi nie są dostatecznie dociągnięte ?

            Auto mam od 2009 więc w miarę nowe
            Mam o2 ale sie podlacze, auto ma ponad rok, ale wydaje mi sie ze jak bylo nowe, drzwi trza bylo mocniej domykac, a w srodku mniej bylo slychac szum powietrza przy wyzszej predkosci, co ile lat to "ucho" mozna regulowac? Rozumiem, ze jak przesune go blizej do srodka auta, drzwi beda sie zamykac ciasniej??
            Dokładnie tak jak piszesz, przesuwasz ucho do wewnątrz auta.

            Komentarz

            • Valar
              Classic
              • 2013
              • 2

              #7
              Ewentualnie masz problem taki jak był w starszych modelach czyli z tą małą szybką w tylnych drzwiach, wtedy silikon pomoże w uszczelnieniu.
              hotele spa nad morzem

              Komentarz

              • Cyfer
                Drive
                • 2013
                • 91

                #8
                w mojej "byłej" O1 , poluzowałem śruby przy zawiasach, przesunąłem delikatnie ku środkowi i dokręciłem, problem zniknął.. to samo zrobiłem na uchu, tylko uważaj bo jak z bardzo dociśniesz to będzie Ci przycierać nadkole
                O2 2006, 1.9 TDI BXE 105km teraz Superb I

                Komentarz

                • sebas101
                  Drive
                  • 2009
                  • 58

                  #9
                  Uszczelka, którą wymieniłeś, jest osadzona na rancie metalowym (miejsce łączenia blach).
                  Proponuję zdjąć uszczelkę i zobaczyć jaka jest szczelina między tym rantem, a drzwiami na całym obwodzie. Szczególnie w miejscach gdzie uszczelka słabo dolega.
                  Można spróbować "dogiąć" ten rant aby zbliżył się do uszczelki w wymaganych miejscach.
                  Co do regulacji samych drzwi to regulacja na "uchu" w Twoim przypadku niewiele da, raczej regulacja na zawiasie, ale tak aby górna część drzwi bardziej zbliżyła się do uszczelki.

                  Komentarz

                  • zsolpyw
                    Elegance
                    • 2012
                    • 897

                    #10
                    Dzieki za zainteresowanie.

                    Wkleilem posta na forum lakierniczo-blacharskie.
                    Gostek jakis stwierdzil ze gorny rant drzwi trzeba zblizyc do slupka, a przednie lekko sa opadniete.

                    Zwazywswzy ze jak widac na foto, styk z uszczelka to tylko ten cienki oleisty pasek, watpie czy taka regulacja cos da.
                    Potrzebuje z 1,5cm przesunac by profil drzwii naszedl na te uszczelke, nie sadze ze sie tak uda.

                    Plamuje podjechac gdzie na regulacje. nie wiem czy do serwisu czy blacharza jakiegos.
                    Jak przyjade z czyms takim, nie wiem czy mnie jak histeryka nie potraktuja :P
                    Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                    Jeżdżę w blasku
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                    Komentarz

                    Pracuję...