Problem z silnikiem 1.6 AKL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcinQ28
    Classic
    • 2016
    • 13

    Problem z silnikiem 1.6 AKL

    nie wiem co wg Ciebie oznacza duży wyświetlacz ale z tego co się orientuję to u mnie jest "pół FIS." Jeśli "dzięki temu" nie da się podłączyć sterowania to trudno... kiedyś tego nie mieli to i ja przeżyję teraz szukam odpowiedniego radia żeby zbyt wiele nie wydać a uzyskać ładny dźwięk na tym co jest zamontowane
  • marcinQ28
    Classic
    • 2013
    • 11

    #2
    Problem z silnikiem 1.6 AKL

    Witam Wszystkich,

    Od niedawna jestem posiadaczem skody. Po przejechaniu ok 1000 km zauważyłem znaczny ubytek oleju 1 l. Silnik nie cieknie, nie kopci, nie ma falowania obrotów. Udałem się do mechanika diagnoza była taka, że uszczelniacze zaworów trzeba wymienić. Przebieg auta 180tyś. Po wymianie uszczelniaczy oraz uszczelki pod głowicą.Wymiana świec bo przerywało zapłon. Przejechałem 20 km, silnik się przegrzał, niski poziom oleju, kropelka oleju na końcu bagnetu. Duże ilości oleju w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego. Mechanik zabrał auto do siebie, wracał nim 20km; dolałem 0.5l oleju przed powrotem. Okazało się że pękła śruba mocowania głowicy. Zakręcił stare śruby. Po ponownej wymianie uszczelki, wypadanie zapłonu, falujące obroty, duże zużycie oleju, wysokie ciśnienie na cylindrach 16. Wstępna diagnoza problemy z komputerem. Po odwiedzeniu kilku mechaników i diagnostyce komputerem, wyszło że trzeba wymienić pierścienie.
    Remont generalny wykonany, wymienione pierścienie, panewki itd.

    Moje pytanie jest następujące:

    Czy pęknięta śruba, ubytek oleju, przejechanie kilkudziesięciu kilometrów na niskim stanie oleju, mogło doprowadzić do zapieczenia pierścieni i uszkodzenia panewek?

    Czy pierwsza diagnoza mechanika była zła; trzeba było od razu robić górę i dół silnika?

    Mechanik twierdzi, że pierścienie był zapieczone przed pierwszą naprawą, ale oczywiście ich w tedy nie oglądał.

    Proszę o odpowiedź.
    Nie rozmawiaj z debilem, bo najpierw ściągnie Cie do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

    Komentarz

    • witachu
      L&K
      • 2011
      • 1319

      #3
      Zamieszczone przez marcinQ28
      Zakręcił stare śruby
      Zamieszczone przez marcinQ28
      Mechanik twierdzi, że pierścienie był zapieczone przed pierwszą naprawą, ale oczywiście ich w tedy nie oglądał
      jak dla mnie to juz jest wystarczająco zeby zmienić mechanika i żeby go solidnie opi...olić za spapraną robotę . no jak mozna stare śruby zakładać po robieniu głowicy? :shock:
      Zamieszczone przez marcinQ28
      wypadanie zapłonu, falujące obroty, duże zużycie oleju, wysokie ciśnienie na cylindrach 16
      myslę ze to mogło wprowadzać w bład komputer więc pewnie dlatego diagnoza problemów z komputerem.
      OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

      Auto Detailing: Dream Car Studio
      (znajdź również na fb)

      Komentarz

      • marcinQ28
        Classic
        • 2013
        • 11

        #4
        Dzięki za pierwszą odpowiedź.

        Ponawiam pytanie:
        Czy po przejechanie kilkudziesięciu kilometrów na niskim stanie oleju, mogło doprowadzić do zapieczenia pierścieni i uszkodzenia panewek? Kontrolka oleju nie świeciła, było go mało kropla na końcu bagnetu, szarpało silnikiem, nie palił na wszystkie tłoki.

        Czy jest możliwe sprawdzenie na kompie kiedy silnik był przegrzany(przebieg, data)?
        Nie rozmawiaj z debilem, bo najpierw ściągnie Cie do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

        Komentarz

        • witachu
          L&K
          • 2011
          • 1319

          #5
          Zamieszczone przez marcinQ28
          Ponawiam pytanie:
          Czy po przejechanie kilkudziesięciu kilometrów na niskim stanie oleju, mogło doprowadzić do zapieczenia pierścieni i uszkodzenia panewek? Kontrolka oleju nie świeciła, było go mało kropla na końcu bagnetu, szarpało silnikiem, nie palił na wszystkie tłoki.
          nie wykluczone ze tak. mogło to byc spowodowane tym ze po wymianie uszczelki i złym montazu po którym jak pisałes wyplulo olej, mogło do tego dojść, a później, dalszy przypadek ze jazda z niskim stanem oleju w silniku.
          OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

          Auto Detailing: Dream Car Studio
          (znajdź również na fb)

          Komentarz

          • marcinQ28
            Classic
            • 2013
            • 11

            #6
            Mechanik który robił silnik to znajomy mojego szwagra. Jak mu powiedziałem, że pierścienie mogło zapiec, po tym jak pękła szpilka to mi na wymyślał, że kupiłem kijowy samochód z przegrzanym silnikiem.Powinienem się cieszyć, że mi to auto naprawił, za takie pieniądze, bo gdzie indziej zapłacił bym drugie tyle...
            Mechanik twierdzi że na Vagu wyszło, że auto było przegrzane jakieś 4-5 miesięcy temu czy da się to sprawdzić???
            Nie rozmawiaj z debilem, bo najpierw ściągnie Cie do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

            Komentarz

            • witachu
              L&K
              • 2011
              • 1319

              #7
              kolego marcinQ28. dla mnie to ze założył stare szpilki po takiej robocie juz świadczy o jego "fachowości"

              Zamieszczone przez marcinQ28
              Powinienem się cieszyć, że mi to auto naprawił, za takie pieniądze, bo gdzie indziej zapłacił bym drugie tyle...
              no faktycznie, nic tylko się cieszyć. cena faktycznie okazyjna za spapranie roboty. zapłacił byś drugie tyle i byś miał zrobione jak trzeba. szkoda słów ....

              Zamieszczone przez marcinQ28
              auto było przegrzane jakieś 4-5 miesięcy temu czy da się to sprawdzić???
              nie pamietam, dawno się vagiem nie bawiłem. ciekawe tylko czy był przegrzany w skutek braku oleju czy z innego powodu
              OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

              Auto Detailing: Dream Car Studio
              (znajdź również na fb)

              Komentarz

              • marcinQ28
                Classic
                • 2013
                • 11

                #8
                Olej się dostał do płynu chłodniczego, wszystko płukane było wodą, ale zbiornik wyrównawczy ma podwójne ściany. Trochę oleju zostało, niby ma się samo wypłukać?
                Rozrząd, pompa i napinacz, założone stare. Czy wymieniać? Zrobiłem tym autem dopiero 100km, wybieram się na autostradę, ale mam obawy.
                Nie rozmawiaj z debilem, bo najpierw ściągnie Cie do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

                Komentarz

                • witachu
                  L&K
                  • 2011
                  • 1319

                  #9
                  marcinQ28, kolego jak masz auto świeżo kupione to warto zawsze wymienić rozrząd kompletny, filtry oleje, to taki zestaw startowy po kupnie auta, tym bardziej z nieznanego źródła.

                  Zamieszczone przez marcinQ28
                  Zrobiłem tym autem dopiero 100km, wybieram się na autostradę, ale mam obawy.
                  ja bym doprowadził auto do porzadku a później dopiero myslał o wyjazdach
                  OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                  Auto Detailing: Dream Car Studio
                  (znajdź również na fb)

                  Komentarz

                  • marcinQ28
                    Classic
                    • 2013
                    • 11

                    #10
                    Autko kupiłem od osoby prywatnej, człowieka z żoną i trójka dzieci. Ponad rok temu sprowadził ten samochód dla siebie, wtedy też wymieniał kompletny rozrząd; wszystkie filtry i olej dwa miesiące przed sprzedażą. Samochód sprzedawał ze względu na utratę pracy. Oprócz skody miał także golfa II, za którego nie mógł za żądać wiele. Zarzekał się gdyby nie miał takiej sytuacji to by octavii nie sprzedawał....
                    Umówię się to porządnego serwisu,na wymianę pasków i płukanie układu chłodzącego specjalnym środkiem odtłuszczającym.

                    Tanio, szybko i dobrze nie da się naprawić auta

                    [ Dodano: Pon 23 Gru, 13 16:02 ]
                    W dniu dzisiejszym w autku wymieniłem, czujnik temperatury płynu chłodzącego, termostat, oraz płyn chłodniczy; oczywiście wszystko było płukane jeszcze raz kilkukrotnie. Sterownik silnika nie posiada opcji sprawdzenia kiedy silnik został przegrzany...

                    [ Dodano: Czw 16 Sty, 14 13:17 ]
                    Pęknięta chłodnica wody, uszkodzone mocowanie chodniczki oleju i filtra oleju. Pęknięty metalowy króciec wody pod termostatem... Padnięty katalizator....
                    Nie rozmawiaj z debilem, bo najpierw ściągnie Cie do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

                    Komentarz

                    Pracuję...