Witam. Mam pewien problem zamierzam kupić opony letnie( stare mam 195/65 15) a planuje zakup opon z felgami 205/55 r16 do mojej skody octavii 1.9 Tdi 90km . Ostatnio znajomy mi mówił że nie poleca tych opon bo sam założy je i żałuje ponieważ twierdzi że wzrosło mu spalanie i czuje każdą nierówność na drodze a także samochód stał się dużo słabszy i twierdzi że szybko zużywają się elementy zawieszenia . Jaka jest wasza opinia na ten temat ?
Z góry dziękuje .
Witam. Mam pewien problem zamierzam kupić opony letnie( stare mam 195/65 15) a planuje zakup opon z felgami 205/55 r16 do mojej skody octavii 1.9 Tdi 90km . Ostatnio znajomy mi mówił że nie poleca tych opon bo sam założy je i żałuje ponieważ twierdzi że wzrosło mu spalanie i czuje każdą nierówność na drodze a także samochód stał się dużo słabszy i twierdzi że szybko zużywają się elementy zawieszenia . Jaka jest wasza opinia na ten temat ?
Z góry dziękuje .
moim zdaniem pomiędzy 15'' a 16'' nie powinno być wielkiej różnicy w spalaniu max +0,3l/100km a to tyle co wcale, zresztą nie od rozmiaru (przy tak małej różnicy) to raczej zależy a od jakości gumy w oponie.
Octavia nawet z fabryki wyjeżdżała na 205/55 16'' więc raczej zawieszenie nie powinno bardzo cierpieć, co innego przy założeniu 17'' i profilu 45 czy 18'' i jeszcze niższego profilu..
Mogę tylko polecić Ci taki zabieg. Auto trzyma się lepiej drogi, a spalanie to jak napisał michalrh jakieś znikome ilości o ile w ogóle. A jakieś pierdoły o zużywanie zawieszenia to wiesz gdzie możesz wsadzić
Może i troszkę bardziej będziesz odczuwał nierówności, ale auto znacznie lepiej się trzyma drogi. Mając poprzedni samochód na oponach 195/50 R15 i zimowych 185/65 R14 o wiele lepiej jeździło mi się na tych niższych i szerszych.
To i ja się podziele swoją opinią...lato alu opony 225/45R17-spalanie dla mnie takie samo gdyż ja na tym zbytnio nie oszczędzam ile wleje tyle spali;p co do jazdy to fakt byle dołek/nierówność jest to już odczuwalne bo zaraz słychać jakieś puknięcie.stuknięcie,ale za to dla mnie jest odczuwalne że samochód jest bardziej przyklejony do drogi niż na 15-stkach i nie zauważyłem by na takich szerszych kapciach jakoś samochód stał się słabszy na zime obecnie mam 195/65R15 fakt faktem nie czuć tych nierówności na drodze nic mi nie stuka,jestem pewniejszy że przy wpadnięciu w dołek nie uszkodzę czegoś jak na profilu 45 na alu,mi zależało na wyglądzie więc kupiłem 17-stki na lato,a to że czasami coś tam puknie(mi ogólnie już zaczyna stukać na wahaczach bo te gumy w tych stworzniach mam pewnie wywalone ale czego się nie robi dla wyglądu
co do jazdy to fakt byle dołek/nierówność jest to już odczuwalne bo zaraz słychać jakieś puknięcie.stuknięcie,
Twoje 17tki to już zupełnie inna bajka :P A jednak szerszym laczkiem po mniejszych dziurach/spękaniach przelecisz, że nawet nie zauważysz. Jak wsiadam na 155/55/13 to wtedy jest dramat :diabelski_usmiech
crom.de, wiem że to już co innego ale dałem dla przykładu może komuś się przyda...;P Zauważyć nie zauważę ale odczuję je..i jeszcze na takich laczkach większy jak wiadomo jest huk gdy lecimy ponad 100-ówke powiedzmy...z jednej strony lepsze takie ale jak by mi nie zależało na wyglądzie właśnie szukał bym 205/55R16:P
Mając poprzedni samochód na oponach 195/50 R15 i zimowych 185/65 R14 o wiele lepiej jeździło mi się na tych niższych i szerszych.
wziąłeś pod uwagę dodatkową różnicę między oponami zimowymi i letnimi? ja na letnich kapciach mam idealne prowadzenie i trzymanie się asfaltu, po zmianie na zimę (ten sam rozmiar) zanim przywyknę, jest tragedia - kluchowatość, kobylastość itp
Waśka, to jest ciekawe spostrzeżenie. Może to zależy też od marki opony? Na Frigo jest u mnie np. głośniej niż na starych Klebrach. Jednak trzymanie przy szybkości na łuku równie dupiate :S
To w dużej mierze chyba nic innego jak tylko kwestia przyzwyczajenia do danej marki- ja tez po zmianie z Dębicy na Nokiany miałem podobne wrażenie w sensie głośności. Pozostali pasażerowie już nie
ja mam na lato 16' 205/55 zima 15` 195/65 i jednak na letnich jakoś tak wydaje mi się że lepiej samochód się trzyma drogi i przy starcie nie ma szans przez przypadek zmielić kołami na zimie już bez problemu tak wiem że temperatura ich pracy jest inna i przeważnie warunki pogodowe zupełnie inne ...
co do zawieszenia to na pewno więcej odczuwa na większej feli fizyki nie oszukasz ...
Witam
Co kupiłem octavke I 1.8t 20V, na letnich aluskach R15 205/60. Ale stwierdziłem że zimowe gumy założę na felgi aluminiowe a na lato kupię... Właśnie co? R17? Z większym profilem? R18? z mniejszym? co lepiej? Może ktoś by miał na oku coś fajnego;>
Ja ma fabrycznie 16-ki 205/55 letnie i nie narzekam choć jak to w naszych warunkach drogowych przy koleinach z dodatkiem wody trzeba jeździć z głową aby się nie zdziwić...
Ja ma fabrycznie 16-ki 205/55 letnie i nie narzekam choć jak to w naszych warunkach drogowych przy koleinach z dodatkiem wody trzeba jeździć z głową aby się nie zdziwić...
przejechał byś się na 225/45/17 po koleinach to byś zmienił zdanie. to dopiero extrema w takim pudle jak OI :diabelski_usmiech oczywiście mówię tu o prędkościach cokolwiek powyżej dopuszczalnych :szeroki_usmiech bo przy 50-70 to emocji nie ma :wink:
[ Dodano: Sob 04 Sty, 14 11:47 ] gassolina4, nie świruj, zakładaj to co masz na wlepce byle dobre. ja mam na lato FULDA CARAT PROGRESSO 205/55/16, na zimę FULDA KRISTALL SUPREMO 205/55/16
Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
225/45/17 z grupy VAG podejda od o1?? zastanawia mnie czy nie beda tarly o nadkola przy 5osobach doroslych (gabaryt amerykancki nie chincki) i bagaz spory ktos ma blizsze doswiadczenie
Komentarz