Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

skoda octavia 2.0 benzyna spalanie 16l/100km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • skoda octavia 2.0 benzyna spalanie 16l/100km

    max 500zł

  • #2
    skoda octavia 2.0 benzyna spalanie 16l/100km

    witam potrzebuję pomocy, nie wiem czy nie powtarzam postu.
    jestem w posiadaniu skody octavii kombi 2.0 rocznik 2000.
    auto pali 16l/100km, do tego świeci się kontrolka check i vag wskazał ze to sonda lambda, choć jest w porządku. czasem przerywa na trzecim biegu przy gwałtownym nadepnięciu na gaz. Do tego przy zatankowaniu do pełna śmierdzi benzyną wokół auta i wewnątrz choć nie widać żadnych wycieków. zbiera się bardzo dobrze i ma moc. czasami po odpaleniu od razu gaśnie. proszę o pomoc

    Komentarz


    • #3
      skąd wiesz że sonda jest w porządku, widziałeś jak pracuje?
      [O1 - 2.0 AQY silver ]
      [SII - 2.0 CFFB pacific blau]

      Komentarz


      • #4
        No to czas zmienic sonde, skasowac bledy, pojezdzic i zobaczyc na jakim poziomie stoja korekty dlugoterminowe.

        Gasnie zimny, bo go zalewa, bo ma korekty pewnie rozjechane przez padnieta sonde, mimo ze wskazania sondy na zimno ustalaja sie na poziomie 0,45V, gdzie po nagrzaniu ma byc sinusoida w zakresie 0,1-1V. Tu jest chyba jeszcze sonda 0-1V, a nie 0-5V jak w BSE. Przynajmniej w AGG taka byla

        Jak smierdzi w srodku, to czasem parcieje uszczelka w kolo pompy paliwa w zbiorniku. Na zewnatrz tez wtedy moze smierdziec.
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          Jakie bledy pokazal program? To byly te tymczasowe czy ogolne i wysypuje ciagle blad nawet po jego skasowaniu? Mi przy 4x4 pali po miescie na krotkich odcinkach srednio 11l gazu. Za duzo paliwa Ci musi podawac i pewnie ma problem ze spaleniem go i dlatego smierdzi. Masz od kogo sonde pozyczyc zeby sprawdzic czy to w niej tkwi problem?

          Komentarz


          • #6
            trzeba zrobić testy sondy,
            albo zalogować ich pracę i wrzucić do excela niech narysuje wykresy, albo bezpośrednio vagiem.

            znalezione kiedyś na forum

            "
            1. Test pierwszej sondy Lambda
            Samochód musi być nagrzany, tzn wskazówka temperatury wody musi być na 90stC.
            VAGiem wchodzimy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
            Wybieramy tylko jedną grupę 34. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
            Nagrzewamy katalizator (pole drugie musi się znaleźć w zakresie, czyli temp powyżej 350st C) (swoją drogą to nie wiem czy tutaj nie ma błędu, bo ja zawsze te testy robie powyżej 500st C i dopiero wtedy chcą się wykonać)
            Wciskamy pedał gazu tak aby obroty utrzymywać powyżej 2000 rpm ( i tutaj też jest kilka wersji w sieci, niektórzy piszą że powyżej 3000 rpm) Trzeba utrzymywać te obroty cały czas identyczne w bardzo zbliżonym zakresie (przykład tzn. 2000 - 2200). Jeżeli obroty są odpowiednie i inne warunki też to w polu 4 pokaże się się TEST ON. Trzymamy obroty nadal aż do zakończenia testu. Jeżeli test nie chce się wykonać to delikatnie zwiększamy obroty.
            Na zakończenie testu w polu 4 mamy B1-S1 OK lub B1-S1 not OK lub TEST OFF
            Dwa pierwsze oznaczają wynik testu, trzecie oznacza że test został przerwany i trzeba go powtórzyć.

            2. Sprawdzenie drugiej sondy Lambda
            Podobnie jak dla pierwszej sondy, lecz test przeprowadzamy w grupie 36.
            Czyli wybieramy Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe) i grupa 36. (Ważne aby była tylko jedna wybrana)
            Podnosimy obroty do ustalonej wartości - powyżej 2000 rpm, patrzymy czy jest TEST ON w polu 2, czekamy aż się wykona i oglądamy wynik: B1-S2 OK lub B1-S2 not OK.
            Ten wynik może już tam być, bo test wykonał się przy okazji testu pierwszej sondy lambda.

            Aby wykonać go jeszcze raz - bo mamy taką chęć - to musimy wyłączyć silnik i odpalić go jeszcze raz - czyli zresetować komputer.

            3. Test katalizatora.
            Test ten można wykonać jeżeli zostały przeprowadzone testy sond lambda i w obu przypadkach wynik był pozytywny.
            I znowu test wykonujemy w Basic Setting (04) (pol. Nastawy podstawowe)
            Wybieramy grupę 46 i tylko tę jedną.
            Wchodzimy na obroty i czekamy na pole 4 z wynikiem. Ten test jest dużo dłuższy od poprzednich. Wynik jest w polu 4 : Cat B1 OK lub Cat B1 not OK.
            W polu 3 mamy zarzucie katalizatora. Tzn 1.00 oznacza, że katalizator jest zużyty i trzeba go wymienić. Od wartości 0,75 w sterowniku silnika zapisywany jest błąd katalizatora. Sprawny nowy katalizator ma wynik od 0,1 do 0,3. Trzeba powiedzieć że to jest wynik sprawności na podstawie wyników pomiarów dwu sond lambda - może być obarczony błędem.

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X