Kolego, ustosunkuj się do tego posta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...456165#1456165
spadek mocy
Zwiń
X
-
spadek mocy
Witam
Przepraszam jak napisałem w złym dziale
Mam skode octavie i 1.9 TDI 110 koni rok produkcji 2003 zauważyłęm dzisiaj rano w sumie juz drugi raz w ciagu miesiaca autko traci jak by moc i jechanie nim na obwodnicy w trojmiescie 120 - 140 to juz maly wyczyn
to wyglada tak ze jak by przy danej predkosci poprostu nie szlo juz wiecej
podobne objawy mialem tak jak pisałem miesiac temu ale jak podjechalem pod dom i po parunastu minutach pojechalem sie przejechac to problem nie występował - podjechałem do serwisu i powiedzieli że moze jakis był brud i sie "przepalilo"
Zastanawiam sie co może byc przyczyna i czy takie problemy mogą oznaczac problemy z przeplywomierzem
Przy okazji jak ktos zna dobrego mehcanika w trojmiescie który robi naprawde dobrze za rozsadna cene
-
-
mami64, Wygląda mi to na notlauf.Wpisz te słowo w szukaj tam jest pełno informacji o tym problemie.http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
Kurde tego jest tyle w necie i tyle roznych opisów ze szok
Jedni radza wymienic N75 inni ze rozebrac i czyścic i sprawdzic itp itd - jako że jestem totalnym laikiem w temacie i wszystko co jest wymiana klocków to juz troche dla mnie czarna magia a u mechanika niechcialbym przeplacac "czyt naciagnac sie na inne rzeczy" to jaki jest oreintacyjny koszt naprawy itp ?
Dodatkowo czytajac rozne fora to czlowiek jeszcze bardziej glupieje w stylu "dotknij sztangi" wez gruche i w pewnym momencie musialem sprawdzic czy aby wlasciwe forum czytalem
Poczytałem i radza poruszac szatnga it ale nie wiem w ktorym to dokładnie jest miejscu ?
Jeszcze pomyślałem że to jakis problem z turbina ale nie wiem jak to sprawdzić i tu nasuwa sie pytanie
czy ktos może mi powiedzieć z szanownych kolegów jaka jest turbina w moim aucie ? Czy ze zmienna geometria łopatek czy nie i co sie z tym wiąże
Model name: 1U Skoda Octavia (Tour)
Equipment level and body type: G Elegance (SLX), Combi
Engine: P 1.9 TDI 8V turbo, diesel 81 kW (110 PS) @ 4150 rev., 235 Nm @ 1900 rev., SOHC, EU2 (EU3*)
Engine codes possible: AHF, ASV
Model Year: 3 2003
A i jeszcze jedno pytanie czy moge to sprawdzić wszystko czyli turbine i n75 itp za pomoca kompa - mysle ze tak ale nigdy tego nie robilem i jak by ktos mi dał linka do opisu albo opisac na chlopski rozum to bylbym wdzieczny - kabelek do polaczenia do komputera mam na usb a soft no własnie nie wiem jaki bo ludzie pisza rozne wersje i nie wiem co wybrac no i co tam dokładnie sprawdzic
Komentarz
-
-
A ja najpierw zamieniłem zawór zaznaczony kolorem niebieskim N18, z zaworem N75 (kolor czerwony). Ostatecznie czyszczenie turbiny załatwiło problem.
Co prawda ostatnio przy 180 km/h znów mi moc odcięło... Fakt faktem rzadko takie prędkości osiągam i przez ostatni czas auto użytkowane w mieście, więc mogło się już coś zabrudzić. Dziś zatankuję verve na orlenie a jutro jadę w trasę przepalać nagar. :diabelski_usmiechTempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!
Komentarz
-
-
mami64, Możesz sprawdzić w prosty sposób zawór n-75"czerwony na zdjęciu".Podmień go z n-118 zaznaczony na niebiesko i wtedy stwierdzisz czy to jest to.Zawór zwrotny zaznaczony na żółto też sprawdzisz przedmuchując go,działa w jedną stronę.Przepływomierz też sprawdzisz odpinając kostkę i robiąc jazde próbną.Jak będzie lepiej to znaczy że to jego wina.http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
alxxx, jaką inną? to nie ma n75 w asv? trochę nie czaję o co Ci chodzi. Turbina jest bez zmiennej geometrii w agr i to cała różnica na moje oko. Może być turbo zapiekająca się geometria, albo może być n75 przecie.....równie dobrze. W afnie (taki sam w zasadzie jak asv) czyścili (rozruszali) geometrię jakiś rok temu, bo objawy te same, ale pomogło tylko na rok. Myślę, że to n75, bo "resetuje" się po odpaleniu auta i jedzie normalnie wtedy
mami64, jak odpalisz po takim złapaniu muła na nowo, to dalej muł czy jedzie już normalnie do następnego złapania? jak tak, to stawiam właśnie na n75
Komentarz
-
-
mami64, jesteś z Gdyni - no to klik do wątku : Polecam warsztat u Krzynola.
Znajdziesz u niego wszystko co będzie potrzebne do ogarnięcia tematu.
Na pewno ci wytłumaczy co z czym się je, a i w portfelu przeciągu nie zrobiO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
Komentarz