Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

spadek mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • spadek mocy

    Kolego, ustosunkuj się do tego posta Forum - Octavia Club Polska

  • #2
    spadek mocy

    Witam
    Przepraszam jak napisałem w złym dziale

    Mam skode octavie i 1.9 TDI 110 koni rok produkcji 2003 zauważyłęm dzisiaj rano w sumie juz drugi raz w ciagu miesiaca autko traci jak by moc i jechanie nim na obwodnicy w trojmiescie 120 - 140 to juz maly wyczyn
    to wyglada tak ze jak by przy danej predkosci poprostu nie szlo juz wiecej

    podobne objawy mialem tak jak pisałem miesiac temu ale jak podjechalem pod dom i po parunastu minutach pojechalem sie przejechac to problem nie występował - podjechałem do serwisu i powiedzieli że moze jakis był brud i sie "przepalilo"

    Zastanawiam sie co może byc przyczyna i czy takie problemy mogą oznaczac problemy z przeplywomierzem
    Przy okazji jak ktos zna dobrego mehcanika w trojmiescie który robi naprawde dobrze za rozsadna cene

    Komentarz


    • #3
      mami64, Wygląda mi to na notlauf.Wpisz te słowo w szukaj tam jest pełno informacji o tym problemie.
      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
      Pozdrawiam ANIOL

      Komentarz


      • #4
        Kurde tego jest tyle w necie i tyle roznych opisów ze szok


        Jedni radza wymienic N75 inni ze rozebrac i czyścic i sprawdzic itp itd - jako że jestem totalnym laikiem w temacie i wszystko co jest wymiana klocków to juz troche dla mnie czarna magia a u mechanika niechcialbym przeplacac "czyt naciagnac sie na inne rzeczy" to jaki jest oreintacyjny koszt naprawy itp ?

        Dodatkowo czytajac rozne fora to czlowiek jeszcze bardziej glupieje w stylu "dotknij sztangi" wez gruche i w pewnym momencie musialem sprawdzic czy aby wlasciwe forum czytalem

        Poczytałem i radza poruszac szatnga it ale nie wiem w ktorym to dokładnie jest miejscu ?


        Jeszcze pomyślałem że to jakis problem z turbina ale nie wiem jak to sprawdzić i tu nasuwa sie pytanie
        czy ktos może mi powiedzieć z szanownych kolegów jaka jest turbina w moim aucie ? Czy ze zmienna geometria łopatek czy nie i co sie z tym wiąże


        Model name: 1U Skoda Octavia (Tour)
        Equipment level and body type: G Elegance (SLX), Combi
        Engine: P 1.9 TDI 8V turbo, diesel 81 kW (110 PS) @ 4150 rev., 235 Nm @ 1900 rev., SOHC, EU2 (EU3*)
        Engine codes possible: AHF, ASV
        Model Year: 3 2003


        A i jeszcze jedno pytanie czy moge to sprawdzić wszystko czyli turbine i n75 itp za pomoca kompa - mysle ze tak ale nigdy tego nie robilem i jak by ktos mi dał linka do opisu albo opisac na chlopski rozum to bylbym wdzieczny - kabelek do polaczenia do komputera mam na usb a soft no własnie nie wiem jaki bo ludzie pisza rozne wersje i nie wiem co wybrac no i co tam dokładnie sprawdzic

        Komentarz


        • #5
          Zrob logi dynamiczne... albo jedz do kogos kto Ci zrobi.
          Tak masz turbine ze zmienną geo.
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz


          • #6
            No własnie nie wiem czy aby bapewno bo gdzies wyczytałem ze w tym przedziale co ja mam czyli od 81 kW do 91 kW jest wlasnie bez zmiennej geometrii lopatek

            Czy mozna to jakos łatwo sprawdzić ?

            Komentarz


            • #7
              mami64, masz na 1000% zmienna geometrie, moj szkodnik ten sam rocznik i turbinke robilem 27tkm temu bo strasznie notlaufy lapala i olej puszczala
              pekool

              Komentarz


              • #8
                Jaki to jest koszt takiej regeneracji ?

                Komentarz


                • #9
                  Turbina ze zmienną geometrią. Jedź do kogoś kto Ci to sprawdzi, żebyś nie wyrzucał pieniędzy w błoto...
                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                  Komentarz


                  • #10
                    mami64, ja za regeneracje i czyszcszenie calego dolotu zaplacilem 1400pln
                    pekool

                    Komentarz


                    • #11
                      pekool, to nie powiem, ale trochę przepłaciłeś :P
                      Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                      Komentarz


                      • #12
                        Miałem takie same objawy jak Ty 120 km/h i powyżej od razu brak mocy. Ja wymieniłem czujnik od turbiny( Na zdjęciu zaznaczone kolorem CZERWONYM ) koszt koło 100 zł i po problemie. Nie warto od razu się pchać w naprawę turbiny, zacznij od tańszych rzeczy
                        Załączone pliki

                        Komentarz


                        • #13
                          tak jak kolega przemik pisal, logi prawde ci powiedza
                          pekool

                          Komentarz


                          • #14
                            A ja najpierw zamieniłem zawór zaznaczony kolorem niebieskim N18, z zaworem N75 (kolor czerwony). Ostatecznie czyszczenie turbiny załatwiło problem.
                            Co prawda ostatnio przy 180 km/h znów mi moc odcięło... Fakt faktem rzadko takie prędkości osiągam i przez ostatni czas auto użytkowane w mieście, więc mogło się już coś zabrudzić. Dziś zatankuję verve na orlenie a jutro jadę w trasę przepalać nagar. :diabelski_usmiech
                            Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!

                            Komentarz


                            • #15
                              a moze to byc przeplywomierz

                              Komentarz


                              • #16
                                mami64, Możesz sprawdzić w prosty sposób zawór n-75"czerwony na zdjęciu".Podmień go z n-118 zaznaczony na niebiesko i wtedy stwierdzisz czy to jest to.Zawór zwrotny zaznaczony na żółto też sprawdzisz przedmuchując go,działa w jedną stronę.Przepływomierz też sprawdzisz odpinając kostkę i robiąc jazde próbną.Jak będzie lepiej to znaczy że to jego wina.
                                http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                Pozdrawiam ANIOL

                                Komentarz


                                • #17
                                  SZYMON, Ty masz AGR... nie udzielaj rad przez pryzmat swojego motorka. Kolega ma inną zasadę działania układu doładowania niż Ty.
                                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    brak mocy

                                    A w moim po prostu przerdzewiala gruszka po wymianie jest ok! Tak jak pisza koledzy najpierw spokojnie posprawdzaj a potem plac -bedzie taniej !!!
                                    markuss32

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      alxxx, jaką inną? to nie ma n75 w asv? trochę nie czaję o co Ci chodzi. Turbina jest bez zmiennej geometrii w agr i to cała różnica na moje oko. Może być turbo zapiekająca się geometria, albo może być n75 przecie.....równie dobrze. W afnie (taki sam w zasadzie jak asv) czyścili (rozruszali) geometrię jakiś rok temu, bo objawy te same, ale pomogło tylko na rok. Myślę, że to n75, bo "resetuje" się po odpaleniu auta i jedzie normalnie wtedy
                                      mami64, jak odpalisz po takim złapaniu muła na nowo, to dalej muł czy jedzie już normalnie do następnego złapania? jak tak, to stawiam właśnie na n75

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        mami64, jesteś z Gdyni - no to klik do wątku : Polecam warsztat u Krzynola.
                                        Znajdziesz u niego wszystko co będzie potrzebne do ogarnięcia tematu.
                                        Na pewno ci wytłumaczy co z czym się je, a i w portfelu przeciągu nie zrobi
                                        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X