ahmed799, witaj. coś wcześnie dzisiaj wróciłeś z pracy :diabelski_usmiech
Skoda Octavia 1.8T AGU szarpanie
Zwiń
X
-
Skoda Octavia 1.8T AGU szarpanie
Witam serdecznie, jestem nowy na forum, a trafiłem tuz racji na problemy z moją Octavią. Problem polega na tym, że na ciepłym silniku zaczyna 'dławić' silnik. Objawia się to tym, że podczas jazdy samochód nie przyspiesza płynnie (tak, jakby co chwilę był podpychany), a z rury 'pierdzi', coś jak 'tu tu tu tu tu'. Wymieniłem odmę (to plastikowe kolanko), gdyż była pęknięta. Poprawiło to pracę silnika tylko na chwilę. Znowu jest tak, jak wcześniej. Próbowałem przeprowadzić test szczelności układu dolotowego. Zaślepiłem wyjścia od DV. Nie wiem, czy powinienem był zaślepić coś jeszcze. Podczas wtłaczania powietrza było słychać bulgotanie (chyba oleju). Dodam, że vag-com nie pokazuje żadnego błędu. Wiem, że istnieje wiele podobnych tematów, jednak nie znalazłem w nich niczego, co byłoby w stanie pomóc mi w usunięciu usterki. Czy powinienem sprawdzić szczelność dolotu w jakiś inny sposób? Zrobiłem coś nie tak? Jeśli ktoś z Was miałby jakieś sugestie, co i jak sprawdzić, byłbym wdzięczny. Jeśli chodzi o vag-com'a, to jestem początkujący, dlatego jeśli miałbym sprawdzić coś przy jego pomocy, prosiłbym o opis, w jaki sposób to zrobić.
-
-
Wykonaj logi dynamiczne.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Czy mógłbyś mi konkretnie powiedzieć, jakie to mają być logi? Jak napisałem w pierwszym poście, z vag-com'em dopiero zaczynam i nie bardzo wiem, co z czym się je. Jeśli mógłbyś naprowadzić mnie, gdzie znajdę jakąś rozpiskę, co do parametrów wyświetlanych w m. blocks, byłbym bardzo wdzięczny. Chodzi mi o to, czego dotyczą dane parametry, kanały, bloki...
Komentarz
-
-
Jest tak, że początkowo wydaje się być okej. Po jakimś czasie, jak silnik zagrzeje się, zaczyna miotać nim. Szarpanie występuje zarówno przy wolnym, jak i szybkim przyspieszaniu, jednak przy wolnym jest bardziej odczuwalne. n75 czyści się w jakiś szczególny sposób? Jeśli okazałoby się, że to jego wina, mógłbym kupić nowy, chociaż wolałbym najpierw upewnić się, że to właśnie jego wina.
Komentarz
-
-
Jak przy delikatnym to chyba nie n75.Poczytaj na forum o n75 a wiele Ci to wyjasni.
Cewki(olej pod nimi),swiece,sprzęgło...
Nie doszukuj się rozszczelnienia skoro masz to przy delikatnej jeżdzie i nie masz tam zbyt dużego cisnienia(chyba ze masz gdzies naprawde duże rozszczelnienie).
Miałem toyotke ave i podczas gorących dni przy ruszaniu szarpała winą było sprzęgło.
Ale mozna gdybac jak sie tego samemu nie zobaczy.Marcin
Komentarz
-
-
Wykonaj logi dynamiczne 002, 013, 020 każdy z osobna.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Niestety nie udało mi się zrobić logów dynamicznych póki co. Jednak zauważyłem, że przepustnica ma problem z adaptacją. Wyskakuje error. Czasem wyświetlane jest, adapt. OK, jednak nie jest to stałe. Sprawdziłem 2 przepustnicę i to samo. Dziś przeglądnę kabelki idące do jej wtyczki pod względem ciągłości i sprawdzę parametry, jakie występują na poszczególnych pinach. Coś jeszcze mogę zrobić w związku z tym?
Przejścia na kablach są. Teraz, przy próbie adaptacji wywala błąd:
01165 - Throttle Body Control Module (J338)
11-00 - Control Limit Not Reached
Adaptacja oczywiście przeprowadzona po rozgrzaniu silnika, wykasowaniu błędów.
Może nadal mam jakąś dziurę w dolocie i nie jestem w stanie tego zarejestrować. Jeszcze raz. Silnik zimny, odpalam, chodzi ok. Po chwili, jak się rozgrzeje, zaczyna 'miotać nim jak szatan'. Czy mógłby ktoś z Was podać mi prawidłowy sposób sprawdzenia szczelności dolotu,węży podciśnieniowych? Szukałem już wcześniej, opisu, jak to zrobić, ale robiłem coś źle, bo 'bulgotał' mi olej Wydaje mi się, że nie zaślepiłem czegoś. Uwalonego kompa na razie raczej nie brałbym pod uwagę. Znalazłem gdzieś informację, że podobne objawy dawał klapnięty regulator napięcia na alternatorze, ale u mnie ładowanie po sprawdzeniu klem miernikiem jest ok.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez atynieeeNiestety nie udało mi się zrobić logów dynamicznych póki co. Jednak zauważyłem, że przepustnica ma problem z adaptacją. Wyskakuje error. Czasem wyświetlane jest, adapt. OK, jednak nie jest to stałe. Sprawdziłem 2 przepustnicę i to samo. Dziś przeglądnę kabelki idące do jej wtyczki pod względem ciągłości i sprawdzę parametry, jakie występują na poszczególnych pinach. Coś jeszcze mogę zrobić w związku z tym?
Przejścia na kablach są. Teraz, przy próbie adaptacji wywala błąd:
01165 - Throttle Body Control Module (J338)
11-00 - Control Limit Not Reached
Adaptacja oczywiście przeprowadzona po rozgrzaniu silnika, wykasowaniu błędów.
Może nadal mam jakąś dziurę w dolocie i nie jestem w stanie tego zarejestrować. Jeszcze raz. Silnik zimny, odpalam, chodzi ok. Po chwili, jak się rozgrzeje, zaczyna 'miotać nim jak szatan'. Czy mógłby ktoś z Was podać mi prawidłowy sposób sprawdzenia szczelności dolotu,węży podciśnieniowych? Szukałem już wcześniej, opisu, jak to zrobić, ale robiłem coś źle, bo 'bulgotał' mi olej Wydaje mi się, że nie zaślepiłem czegoś. Uwalonego kompa na razie raczej nie brałbym pod uwagę. Znalazłem gdzieś informację, że podobne objawy dawał klapnięty regulator napięcia na alternatorze, ale u mnie ładowanie po sprawdzeniu klem miernikiem jest ok.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Wymieniłem uszczelniacze przy wtryskach, oddałem samochód do elektryka i nic nie znalazł. Za Jego namową wymieniłem regulator napięcia na alternatorze, gdyż ładowanie było trochę za niskie. I teraz jest tak, że na benzynie, na wolnych obrotach chodzi równiej niż wcześniej, jednak nadal poszarpuje silnikiem co jakiś czas. Przy jeździe, jak przyspieszam powoli, czuć, że nie jest tak, jak być powinno. Tzn. samochód nie przyspiesza jednostajnie, tylko takimi 'susami'. Jak mu daję w p*****, jest lepiej, jednak myślę, że przez to, że samochód szybciej przyspiesza, poszarpywanie jest mniej odczuwalne. Na gazie jest jeszcze gorzej, dlatego postanowiłem doprowadzić samochód do porządku 'na benzynie', później zajmę się gazem. Kończą mi się pomysły, co jeszcze miałbym zrobić. Może ktoś z Was byłby w stanie podpowiedzieć mi coś jeszcze. Jak trzeba, mogę nagrać filmik obrazujący pracę silnika na biegu jałowym i wrzucić go gdzieś.
Komentarz
-
-
Logi!!!!OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zrobiłem po 2logi z grup 002 i 013 i jeden z 020. Nie wiem, czy coś z tego idzie wywnioskować, bo ciężko mi było rozpędzić się do odcięcia na 3 biegu (niby droga długa, ale chyba jednak za krótka na wykonanie logów dynamicznych). Tutaj link do archiwum z logami: http://sendfile.pl/3282/logi_002_013_020.zip
Komentarz
-
-
Logi wklejamy http://www.vaglog.rtnet.pl/ !!!!!!!!!!!!!!!
zrób jeszcze 007
Ale moim zdaniem pompa paliwa do wymiany i przepływka do wyczyszczenia-wymiany.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
a mógłbyś mi napisać po czym wnioskujesz, że pompa do wymiany? Przepływę już czyściłem, więcej pewnie też jest do wymiany. Szkoda, że nie zrobiłem logów na samym początku, bo odkąd zauważyłem problem, wymieniłem dużo rzeczy przy silniku. A i jeszcze dodam, chociaż nie wiem, czy jest to ważne, że na benzynie znacznie lepiej pracuje, niż na lpg. Logi robiłem na benzynie. A od jakiegoś czasu w ogóle nie załączam lpg...
Komentarz
-
-
po swojej wiedzy :POI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Pompa wklad, przeplywka tylko ori. Zmien najpierw pompe.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
007
Powtórz logi-wszystkie :POI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
Komentarz