Skoda Octavia 1.8T AGU szarpanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • atynieee
    Drive
    • 2018
    • 60
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

    Skoda Octavia 1.8T AGU szarpanie

    ahmed799, witaj. coś wcześnie dzisiaj wróciłeś z pracy :diabelski_usmiech
  • atynieee
    Classic
    • 2014
    • 12

    #2
    Skoda Octavia 1.8T AGU szarpanie

    Witam serdecznie, jestem nowy na forum, a trafiłem tuz racji na problemy z moją Octavią. Problem polega na tym, że na ciepłym silniku zaczyna 'dławić' silnik. Objawia się to tym, że podczas jazdy samochód nie przyspiesza płynnie (tak, jakby co chwilę był podpychany), a z rury 'pierdzi', coś jak 'tu tu tu tu tu'. Wymieniłem odmę (to plastikowe kolanko), gdyż była pęknięta. Poprawiło to pracę silnika tylko na chwilę. Znowu jest tak, jak wcześniej. Próbowałem przeprowadzić test szczelności układu dolotowego. Zaślepiłem wyjścia od DV. Nie wiem, czy powinienem był zaślepić coś jeszcze. Podczas wtłaczania powietrza było słychać bulgotanie (chyba oleju). Dodam, że vag-com nie pokazuje żadnego błędu. Wiem, że istnieje wiele podobnych tematów, jednak nie znalazłem w nich niczego, co byłoby w stanie pomóc mi w usunięciu usterki. Czy powinienem sprawdzić szczelność dolotu w jakiś inny sposób? Zrobiłem coś nie tak? Jeśli ktoś z Was miałby jakieś sugestie, co i jak sprawdzić, byłbym wdzięczny. Jeśli chodzi o vag-com'a, to jestem początkujący, dlatego jeśli miałbym sprawdzić coś przy jego pomocy, prosiłbym o opis, w jaki sposób to zrobić.

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      Wykonaj logi dynamiczne.
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • atynieee
        Classic
        • 2014
        • 12

        #4
        Czy mógłbyś mi konkretnie powiedzieć, jakie to mają być logi? Jak napisałem w pierwszym poście, z vag-com'em dopiero zaczynam i nie bardzo wiem, co z czym się je. Jeśli mógłbyś naprowadzić mnie, gdzie znajdę jakąś rozpiskę, co do parametrów wyświetlanych w m. blocks, byłbym bardzo wdzięczny. Chodzi mi o to, czego dotyczą dane parametry, kanały, bloki...

        Komentarz

        • cincin81
          Classic
          • 2013
          • 28

          #5
          Te szarpanie jest przy ostrzejszym przyspieszaniu czy także przy delikatnym?Miałem podobnie i n75 się kłaniał wystarczyło przeczyścić.
          Marcin

          Komentarz

          • atynieee
            Classic
            • 2014
            • 12

            #6
            Jest tak, że początkowo wydaje się być okej. Po jakimś czasie, jak silnik zagrzeje się, zaczyna miotać nim. Szarpanie występuje zarówno przy wolnym, jak i szybkim przyspieszaniu, jednak przy wolnym jest bardziej odczuwalne. n75 czyści się w jakiś szczególny sposób? Jeśli okazałoby się, że to jego wina, mógłbym kupić nowy, chociaż wolałbym najpierw upewnić się, że to właśnie jego wina.

            Komentarz

            • cincin81
              Classic
              • 2013
              • 28

              #7
              Jak przy delikatnym to chyba nie n75.Poczytaj na forum o n75 a wiele Ci to wyjasni.
              Cewki(olej pod nimi),swiece,sprzęgło...
              Nie doszukuj się rozszczelnienia skoro masz to przy delikatnej jeżdzie i nie masz tam zbyt dużego cisnienia(chyba ze masz gdzies naprawde duże rozszczelnienie).
              Miałem toyotke ave i podczas gorących dni przy ruszaniu szarpała winą było sprzęgło.
              Ale mozna gdybac jak sie tego samemu nie zobaczy.
              Marcin

              Komentarz

              • atynieee
                Classic
                • 2014
                • 12

                #8
                Dodam tylko, że wszystkie problemy zaczęły się po wymyciu komory silnika. Gdzieś przeczytałem, że w cewkach może być wilgoć. Sprawdzę je, jak i zawór n75 i dam znać, co i jak.

                Komentarz

                • german81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1414
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  sprawdz czy w kostce od czujnika połorzenia wału korbowego nie ma wody .
                  diagnostyka vag 602-614-253

                  Komentarz

                  • atynieee
                    Classic
                    • 2014
                    • 12

                    #10
                    Zostały sprawdzone podciśnienia, cały układ dolotowy, podmieniony czujnik wału, wtryski, wymieniony moduł zapłonowy i problem występuje nadal. Czy może być to wina którejś cewki?

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #11
                      Wykonaj logi dynamiczne 002, 013, 020 każdy z osobna.
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • atynieee
                        Classic
                        • 2014
                        • 12

                        #12
                        Niestety nie udało mi się zrobić logów dynamicznych póki co. Jednak zauważyłem, że przepustnica ma problem z adaptacją. Wyskakuje error. Czasem wyświetlane jest, adapt. OK, jednak nie jest to stałe. Sprawdziłem 2 przepustnicę i to samo. Dziś przeglądnę kabelki idące do jej wtyczki pod względem ciągłości i sprawdzę parametry, jakie występują na poszczególnych pinach. Coś jeszcze mogę zrobić w związku z tym?

                        Przejścia na kablach są. Teraz, przy próbie adaptacji wywala błąd:
                        01165 - Throttle Body Control Module (J338)
                        11-00 - Control Limit Not Reached
                        Adaptacja oczywiście przeprowadzona po rozgrzaniu silnika, wykasowaniu błędów.

                        Może nadal mam jakąś dziurę w dolocie i nie jestem w stanie tego zarejestrować. Jeszcze raz. Silnik zimny, odpalam, chodzi ok. Po chwili, jak się rozgrzeje, zaczyna 'miotać nim jak szatan'. Czy mógłby ktoś z Was podać mi prawidłowy sposób sprawdzenia szczelności dolotu,węży podciśnieniowych? Szukałem już wcześniej, opisu, jak to zrobić, ale robiłem coś źle, bo 'bulgotał' mi olej Wydaje mi się, że nie zaślepiłem czegoś. Uwalonego kompa na razie raczej nie brałbym pod uwagę. Znalazłem gdzieś informację, że podobne objawy dawał klapnięty regulator napięcia na alternatorze, ale u mnie ładowanie po sprawdzeniu klem miernikiem jest ok.

                        Komentarz

                        • rOBERTO795
                          RS
                          • 2009
                          • 3465
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez atynieee
                          Niestety nie udało mi się zrobić logów dynamicznych póki co. Jednak zauważyłem, że przepustnica ma problem z adaptacją. Wyskakuje error. Czasem wyświetlane jest, adapt. OK, jednak nie jest to stałe. Sprawdziłem 2 przepustnicę i to samo. Dziś przeglądnę kabelki idące do jej wtyczki pod względem ciągłości i sprawdzę parametry, jakie występują na poszczególnych pinach. Coś jeszcze mogę zrobić w związku z tym?

                          Przejścia na kablach są. Teraz, przy próbie adaptacji wywala błąd:
                          01165 - Throttle Body Control Module (J338)
                          11-00 - Control Limit Not Reached
                          Adaptacja oczywiście przeprowadzona po rozgrzaniu silnika, wykasowaniu błędów.

                          Może nadal mam jakąś dziurę w dolocie i nie jestem w stanie tego zarejestrować. Jeszcze raz. Silnik zimny, odpalam, chodzi ok. Po chwili, jak się rozgrzeje, zaczyna 'miotać nim jak szatan'. Czy mógłby ktoś z Was podać mi prawidłowy sposób sprawdzenia szczelności dolotu,węży podciśnieniowych? Szukałem już wcześniej, opisu, jak to zrobić, ale robiłem coś źle, bo 'bulgotał' mi olej Wydaje mi się, że nie zaślepiłem czegoś. Uwalonego kompa na razie raczej nie brałbym pod uwagę. Znalazłem gdzieś informację, że podobne objawy dawał klapnięty regulator napięcia na alternatorze, ale u mnie ładowanie po sprawdzeniu klem miernikiem jest ok.
                          Ale przepustnica zaadoptuje sie równiez sama wiec to nie problem.
                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                          Komentarz

                          • atynieee
                            Classic
                            • 2014
                            • 12

                            #14
                            Wymieniłem uszczelniacze przy wtryskach, oddałem samochód do elektryka i nic nie znalazł. Za Jego namową wymieniłem regulator napięcia na alternatorze, gdyż ładowanie było trochę za niskie. I teraz jest tak, że na benzynie, na wolnych obrotach chodzi równiej niż wcześniej, jednak nadal poszarpuje silnikiem co jakiś czas. Przy jeździe, jak przyspieszam powoli, czuć, że nie jest tak, jak być powinno. Tzn. samochód nie przyspiesza jednostajnie, tylko takimi 'susami'. Jak mu daję w p*****, jest lepiej, jednak myślę, że przez to, że samochód szybciej przyspiesza, poszarpywanie jest mniej odczuwalne. Na gazie jest jeszcze gorzej, dlatego postanowiłem doprowadzić samochód do porządku 'na benzynie', później zajmę się gazem. Kończą mi się pomysły, co jeszcze miałbym zrobić. Może ktoś z Was byłby w stanie podpowiedzieć mi coś jeszcze. Jak trzeba, mogę nagrać filmik obrazujący pracę silnika na biegu jałowym i wrzucić go gdzieś.

                            Komentarz

                            • rOBERTO795
                              RS
                              • 2009
                              • 3465
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              #15
                              Logi!!!!
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz

                              • topol
                                Classic
                                • 2014
                                • 1

                                #16
                                stawiałbym którąś z cewek, miałem podobny problem

                                Komentarz

                                • atynieee
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 12

                                  #17
                                  Zrobiłem po 2logi z grup 002 i 013 i jeden z 020. Nie wiem, czy coś z tego idzie wywnioskować, bo ciężko mi było rozpędzić się do odcięcia na 3 biegu (niby droga długa, ale chyba jednak za krótka na wykonanie logów dynamicznych). Tutaj link do archiwum z logami: http://sendfile.pl/3282/logi_002_013_020.zip

                                  Komentarz

                                  • rOBERTO795
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 3465
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    #18
                                    Logi wklejamy http://www.vaglog.rtnet.pl/ !!!!!!!!!!!!!!!

                                    zrób jeszcze 007

                                    Ale moim zdaniem pompa paliwa do wymiany i przepływka do wyczyszczenia-wymiany.
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz

                                    • atynieee
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 12

                                      #19
                                      a mógłbyś mi napisać po czym wnioskujesz, że pompa do wymiany? Przepływę już czyściłem, więcej pewnie też jest do wymiany. Szkoda, że nie zrobiłem logów na samym początku, bo odkąd zauważyłem problem, wymieniłem dużo rzeczy przy silniku. A i jeszcze dodam, chociaż nie wiem, czy jest to ważne, że na benzynie znacznie lepiej pracuje, niż na lpg. Logi robiłem na benzynie. A od jakiegoś czasu w ogóle nie załączam lpg...

                                      Komentarz

                                      • rOBERTO795
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 3465
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                        #20
                                        po swojej wiedzy :P
                                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                        Komentarz

                                        • atynieee
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 12

                                          #21
                                          No ok. To chodzi o tę pompę w zbiorniku? Kupić całość, czy wystarczy 'wkład'? A jeśli chodzi o przepływkę, to mogę kupić zamiennik, czy raczej nastawić się na oryginał boscha?

                                          Komentarz

                                          • rOBERTO795
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 3465
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                            #22
                                            Pompa wklad, przeplywka tylko ori. Zmien najpierw pompe.
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz

                                            • atynieee
                                              Classic
                                              • 2014
                                              • 12

                                              #23
                                              Pompa wymieniona, zero poprawy w pracy silnika. Zauważyłem, że spalanie na biegu jałowym waha się w granicach 22l/100km, a to chyba trochę za dużo... Na jakim kanale mogę podejrzeć pracę sondy lambda?

                                              Komentarz

                                              • rOBERTO795
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 3465
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                #24
                                                007

                                                Powtórz logi-wszystkie :P
                                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                Komentarz

                                                • atynieee
                                                  Classic
                                                  • 2014
                                                  • 12

                                                  #25
                                                  Jak mi się uda zrobić to do końca tygodnia, to dam znać (jeśli nie wyląduję w jakimś rowie podczas wykonywania logów dynamicznych). Na poniedziałek umówiłem się z elektronikiem. Tracę nadzieję na to, że uda mi się naprawić octavkę 'samodzielnie'.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...