kupiłem ostatnio takie wskaźniki, możecie mi wskazać gdzie najlepiej zamontować czujniki (temp i ciśnienia oleju) :wink:
Termostat
Zwiń
X
-
Termostat
Witam
Mam pytanie dotyczace termostatu w silniku AEH z Octavii 1.6 z 2000r.
Wyglada na to ze silnik jest niedogrzany bo wskazowka dociera do polowy skali po jakis 20 min jazdy przez miasto. Zdecydowalem sie na wymiane termostatu i napotkalem problem.
Mam do wyboru dwa rozne termostaty z czego w sklepach maja tylko ten drugi.
lub:
.
Nie mam jak rozebrac starego termostatu zeby sprawdzic co jest w srodku a do mechanika wolalbym pojechac juz z czescia do wymiany.
Moje pytanie - czy wystepuja dwa rozne termostaty ?
Od czego to zalezy i jak to mozna zweryfikowac bez rozbierania starego.
Pozdrawiam
Tom
PS. Nie mam skad wziac polskich znakow - sorry
-
-
Są różne
Sorry, za dużo nie pomogę, ale temat poruszanyO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Panowie i ewentualne Panie, mam inne pytanie o termostat, po jakim dystansie przy obecnych temperaturach silnik powinien być nagrzany i po jakim dystansie szafa powinna pokazywać 90stC?był: VW Golf IV 1.9 TDI AJM '01 ->
jest: Skoda Octavia 1 1,6 BFQ '04
komputer VAG - Rybnik i okolice -> info PW.
Komentarz
-
-
michalrh, to zależy jaka jest temperatura na zewnątrz, jak obciążasz silnik, w jakich warunkach jedziesz (czyli jak obciążasz silnik tak naprawdę) i jak masz ustawione ogrzewanie w kabinie :diabelski_usmiech
Określając bardziej prosto, zasadniczo po lajtowym przejechaniu nawet 10 km silnik może jeszcze się nie nagrzać
Z kolei innym razem po kilku km (np. podjazd pod górkę) już się nagrzewa do niemal właściwej temperatury, po czym staniesz na światłach i wskazówka spada :wink:
Masz LPG :?: To też ma znaczenie
Jest już kilka tematów poświęconych temu zagadnieniu :szeroki_usmiechO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tom.kovalProblem jest taki ze ws sklepie nie chca vin tylko numer rejestracyjny i z tego im wychodzi ten drugi plastikowy.
jakby co posiadam kabel vag
Komentarz
-
-
Nie chcę zakładać kolejnego tematu o tej samej nazwie, więc napiszę tutaj.
Moja Octavia I 1.6 mpi z 2009 roku (silnik to prawdopodobnie BFQ, chociaż nie znam się na tym, więc nie mam pewności ops: ) zaczęła tracić płyn chłodniczy. Mechanik powiedział, że to termostat i ta przyjemność będzie mnie kosztować jakieś 400zł za oryginalny. Czy faktycznie cały termostat może nadawać się już do wymiany, czy przykładowo winna może być sama obudowa? Cena też nie jest przesadzona? Przebieg samochodu to 90.000 km, auto z fabrycznym gazem.
Komentarz
-
Komentarz