Posiadam O1 1.9 TDI - 2003r.
Po ostatnich deszczach tylna lewa szyba zaczęła się sama opuszczać - słychać było silnik.
Szyba w końcu opuściła się do końca nie chciała się podnieść do tego zablokował się centralny zamek w tych drzwiach.
Po zdjęciu tapicerki i gumowej harmonijki wszystko wydawało się ok. Drzwi w środku suche. Odpływy drożne. Brak przetarć przewodów. Po zdemontowaniu wszystkiego okazało się, że silnik zamka centralnego oraz podnoszenia szyby uległ spaleniu. Po otwarciu modułu z elektroniką (element razem z silnikiem podnoszenia szyby) ze środka wyłało się pół szklanki wody.
Pytanie czy jest to standardowa usterka ? Gdzie szukać źródła przecieku ? (aktualnie pogoda nie pozwala na sprawdzenie). Dlaczego przy takim zwarciu nie wyrzuciło bezpiecznika ?
Hehe, dobre sobie
Woda zapewne dostała się po przewodzie...
Tak, częsty przypadek, ale może nie aż z takimi skutkami :wink:
Zazwyczaj tylko coś przestawało działać.
potrzebował bym wymienić moduł w lewych tylnych drzwiach po wymontowaniu silniczka w celu sprawdzenia numerów niestety mam je zamazane na nalepce orientuje się ktoś jakie tam mogło być oznaczenie ?? jak ta informacja się przyda to mam octavię 98 r. 1.9 TDI 90 KM silnik AGR z góry dzięki za info
1. użyj u góry strony czerwonego napisu Szukaj
Nasze forum jest dość duże i naprawdę to wielka kopalnia informacji
2. użyć Google bądź innej wyszukiwarki
Bardzo często łatwiej jest znaleźć informacje z naczego forum właśnie dzięki wujkowi Google...
3. telefon do ASO w celu poszukania numeru części.
Będę uprzejmy i napiszę:
3-cia opcja wydaje się być najsensowniejsza, bo nie jestem pewnie na ile zmieniała się instalacja w naszych O1.
Gdzieś w 2000/01 następowały dość mniejsze lub większe zmiany w instalacji el.
Czysto teoretycznie, (dane wg ETKA online ) silnik wraz z modułem ma nr 1U4 959 811, ale na twoim miejscu sprawdziłbym to w ASO lub organoleptycznie zdejmując boczek z drzwi po prostu na to rzucić własnym okiem :P
Tak czy inaczej moduł jest dostępny wraz z silniczkiem
jakoż że nie znalazłem tego modułu to postanowiłem przeprowadzić naprawę na własną rękę bez wyjmowania całego silniczka wyjąłem sam moduł co się okazało cały moduł był zalany wodą pytanie jak ta woda się tam znalazła przecież tam jest gumowa uszczelka a wszystko było hermetycznie zamknięte wziąłem moduł do domu wysuszyłem włożyłem z powrotem do silniczka i zgasła dioda która świeciła non stop na przycisku pomimo wyłączonych świateł szyba się opuszcza i zamek funkcjonuje zobaczymy na jak długo oczywiście wciąż szukam modułu jeżeli ktoś ma taki silniczek o numerach 1U4 959 811 lub 1U0 959 811B bądź sam moduł o numerach 101317 - 100 05 0729 10 firmy BROSE to chętnie przyjmę za niewielkie pieniądze
Nom moduł jak i drzwi działają od soboty do dnia dzisiejszego czym zabezpieczyć ten moduł ?
[ Dodano: Sob 14 Mar, 15 19:50 ]
O tyle co mówiłem że działa w moim regionie pada śnieg i deszcz znów dostała się woda do modułu z czego nie działały znów drzwi już nie wiem jak zabezpieczyć ten moduł aby nie lała się do niego woda
Komentarz