Falujące obroty i gaśnie 1.6 AEE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Lech
    Classic
    • 2016
    • 32

    Falujące obroty i gaśnie 1.6 AEE

    Witam.
    Mój problem urósł do rangi frustracji i znienawidzenia samochodu. Wiem że auto jest już zużyte i pomóc mu może tylko huta Katowice ale puki co nie mam kasy na inne auto i muszę przemieszczać się tym czym mam. A teraz kilka słów o problemie. Pacjent to octavia 1.6 AEE 75koni z 1998roku z MFA i klimatyzacją. Auto na liczniku ma 380k km nie wiem ile cofnięte. Problem z falującymi obrotami i gasnącym silnikiem zaczął się z pół roku po kupnie auta. Wtedy nie miało jeszcze gazu. Ze dwa tygodnie usterka występowała potem ze 3 miesiące było spokoju i tak cyklicznie nie zależnie od pogody. Miałem drugie auto na podmianki więc zamieniłem cały kolektor ssący z tym wszystkim co na nim jest, aparat zapłonowy z palcem kopółką i przewodami , czujnik spalania stukowego i świece. Przepustnice oczywiście umyte i zrobione nastawy. Ciśnienie w motorze zmierzone i było piękne równe od12 do 12,2. Wiązki pomiędzy sterownikiem silnika a motorem zamienione i usterka dalej występuje tylko w moim aucie. W między czasie wymiana głowicy i uszczelki pod głowicą. Dodam jeszcze tylko że po załączeniu klimatyzacji silnik nie podwyższa obrotów a raczej spadają. Mam dostęp do orginalnego vas i odis którym były robione adaptacje, częsty błąd który się pojawia to "brak nastaw podstawowych przepustnicy". Generalnie to wymieniłem wszystko co można było został tylko sterownik silnika. Czy spotkał się ktoś z uszkodzonym sterownikiem silnika w octavii aee z mfa? Bendę wdzięczny za pomoc, nawet w transporcie do huty katowice
  • gomar
    Rider
    • 2012
    • 480

    #2
    Ale czy teraz jest to już normą, że gaśnie? Opisz jak wygląda jazda autem, co się dzieje bo troszkę mało informacji.
    Miałem kiedyś taki problem w Uno i tez wymieniałem cuda wianki i w sumie już sam nie wiem co pomogło... Przy czym on nie gasł tylko falowały obroty. Może czujnik położenia wału?
    Takie usterki są często trudne do zdiagnozowania... Przepustnica powinna się sama zaadoptować po przejechaniu iluś tam km.
    SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

    Komentarz

    • eaglemirek
      RS
      • 2010
      • 14107
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Lech Kiedyś jak miałem Felicję 1,6 z silnikiem 75koni (nie wiem jakie było oznaczenie) też miałem problem z obrotami (falowały lub potrafiły utrzymywać się na poziomie 3000) Oddałem do serwisu i po podpięciu pod kompa też wywalało błąd przepustnicy. Sumarycznie jednak po próbie podmiany sterownika (Magneti Marelli) okazało się że to on był winny



      CB Harry II ASC + Triflex

      Pozdrawiam Mirek!!

      Komentarz

      • Lech
        Classic
        • 2016
        • 32

        #4
        Obecnie usterka występuje cały czas od około roku. Podczas dojeżdżania do świateł gdy wrzucasz na luz to silnik albo od razu gaśnie albo czasami falują obroty od 500rpm do 4tyś rpm albo potrafi złapać prace na poziomie 500rpm. Generalnie trzeba przegazowywać żeby nie zgasł pod światłami i tu rodzi się problem bo ludzie obok myślą że chce się z nimi ścigać i często wyrywają z kopyta z pod świateł. Jeżeli chodzi o jazdę to podczas jazdy nic nie szarpie nie kicha nie prycha. Problem jest tylko na wolnych obrotach. Jest jeszcze opcja że skoda w 98roku montowała system star-stop. Tylko że auto robi stop pod światłami a ja musze robić recznie start i nie moge znaleźć guzika od wyłłączenia tego systemu

        Komentarz

        • eaglemirek
          RS
          • 2010
          • 14107
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          Lech Czyli coś podobnego jak w mojej Felci. Usterka wystąpiła u mnie na wakacjach i wracałem ponad 400km do domu w niedzielę. Obroty właśnie mi tak falowały i na światłach wyglądało jakbym robił przegazowania lub częściej ustawiały się na wysokim poziomie! Generalnie wracałem jak z tempomatem bo silnik cały czas dążył do tych (3500-4000obrotów) wbijałem najwyższy bieg i z niskich obrotów silnik się rozpędzał ale wolniej niż na tych niskich. Jak chciałem jechać wolniej to zduszałem go bo jak tylko wywaliłem z biegu to albo były przegazowania albo wył na wysokich obrotach. Moim zdaniem jest duża szansa że to sterownik jak u mnie



          CB Harry II ASC + Triflex

          Pozdrawiam Mirek!!

          Komentarz

          • tomek1982
            Classic
            • 2015
            • 6

            #6
            Odepnij czujnik na pompie wspomagania i zobacz czy jest poprawa.
            Pozdrawiam,
            Tomek

            Komentarz

            • Lech
              Classic
              • 2016
              • 32

              #7
              Nie ma czujnika na pompie wspomagania.

              Komentarz

              • Lech
                Classic
                • 2016
                • 32

                #8
                To mam pytanie związane ze sterownikiem silnika. Czy imobilajzer jest w sterowniku silnika i zegarach czy jeszcze gdzieś ? Czy ktoś się zajmuje usuwaniem imo tak żeby można było podmienić sterownik albo zegary ? Jaki orientacyjny koszt usunięcia takiego imo?

                Komentarz

                • Nurek
                  Ambiente
                  • 2014
                  • 146
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Napisz do spacewalkera, tęga głowa od zegarów
                  Garbus jest zawsze uśmiechnięty

                  Komentarz

                  • Lech
                    Classic
                    • 2016
                    • 32

                    #10
                    Auto naprawione Nie gaśnie

                    Komentarz

                    • eaglemirek
                      RS
                      • 2010
                      • 14107
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Lech Zobacz wpis
                      Auto naprawione Nie gaśnie
                      To może jeszcze napisz co było przyczyną!



                      CB Harry II ASC + Triflex

                      Pozdrawiam Mirek!!

                      Komentarz

                      • Duracell
                        Classic
                        • 2013
                        • 6

                        #12
                        Czyżby druga sonda lambda?

                        Komentarz

                        • Lech
                          Classic
                          • 2016
                          • 32

                          #13
                          Auto naprawił elektryk od ciężkich przypadków. Zainkasował 1200zł i auto działa bez problemu już drugi tydzień. Moja Octavia posiada tylko jedną sondę lambda. Sterownik silnika i wszystkie graty pozostały moje stare nic nie wymienił. Nie powiedział co zrobił ale ważne że działa.

                          Komentarz

                          • o1seba
                            Classic
                            • 2016
                            • 29
                            • Octavia I (1U2)
                            • AKL 1.6 MPI 101 KM

                            #14
                            1200zł i nie powiedział co zrobił ?

                            Komentarz

                            • Lech
                              Classic
                              • 2016
                              • 32

                              #15
                              No dobra po około 2 miesiącach prawidłowej jazdy problem falowania na wolnych i gasnięcia powrócił.
                              Mam pytanie do znawców. Co dokładnie wchodzi w skład imo w takim zabytku jak moja Octavia z 1998roku. Ludzie sprzedający zestawy ecu na allegro różnie mówią. Czy taki zestaw jak na zdjęciu poniżej to komplet czy brakuje do szczęscia zegarów? Ecu,dwa kluczyki, i czarna skrzynka znajdująca się za zegarami.
                              https://b.allegroimg.com/original/01...45652463cc8cab

                              A i jeszcze komputery do 2000roku miały numer 032906014E

                              a po 2000roku miały numer 032906014F

                              Czyli są pozmianowe ciekawe czym się różnią ?
                              Ostatnio edytowany przez Lech; 42834.

                              Komentarz

                              • Kamil503
                                Classic
                                • 2022
                                • 1

                                #16
                                W moim przypadku była zatkana odma tym tzw masłem, wyczyscilem ale dalej nic, dopiero po podlaczeniu vag i uruchomieniu adaptacji przepustnicy zaczęła skoda się powoli odmulać, jak na razie tydzień juz jeździ normalnie.

                                Komentarz

                                Pracuję...