Witam,
od jakiegoś czasu silnik chodzi bardzo nierówno na biegu jałowym, objawia się to również dławieniem lekkim szarpaniem się silnika podczas ruszania. VagCom wyświetla mi dwa identyczne błędy:
2 Faults Found:
16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 35-00 - -
16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 35-00 - -
A więc korekta mieszanki FT, Bank 1>uboga mieszanka.
Zastanawia mnie dlaczego błędy wyświetlane są podwójnie.
Czy bank 1 to sonda zamontowana bliżej silnika?
Po skasowaniu jeden z nich pojawia się od razu po jakimś czasie pojawia się drugi.
Silnik benzyna 1,6 8V BFQ (instalacja sekwencyjna STAG).
Wydawało mi się że winny może być czujnik położenia wału korbowego gdyż sporadycznie taki błąd (16719) też mi się pojawił. Niestety wymiana (oryginalny Bosch) nic nie dała silnik dale nierówno pracuje.
Moje podejrzenia padają na sondę lambda, na ewentualnie jakieś lewe powietrze w kolektorze dolotowym.
Samochód posiada LPG. Niezależnie czy na gazie czy na benzynie silnik na niskich obrotach chodzi tak samo czyli bardzo nierówno.
Wykonałem również logi (narazie tylko statyczne).
Proszę o porady.
od jakiegoś czasu silnik chodzi bardzo nierówno na biegu jałowym, objawia się to również dławieniem lekkim szarpaniem się silnika podczas ruszania. VagCom wyświetla mi dwa identyczne błędy:
2 Faults Found:
16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 35-00 - -
16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 35-00 - -
A więc korekta mieszanki FT, Bank 1>uboga mieszanka.
Zastanawia mnie dlaczego błędy wyświetlane są podwójnie.
Czy bank 1 to sonda zamontowana bliżej silnika?
Po skasowaniu jeden z nich pojawia się od razu po jakimś czasie pojawia się drugi.
Silnik benzyna 1,6 8V BFQ (instalacja sekwencyjna STAG).
Wydawało mi się że winny może być czujnik położenia wału korbowego gdyż sporadycznie taki błąd (16719) też mi się pojawił. Niestety wymiana (oryginalny Bosch) nic nie dała silnik dale nierówno pracuje.
Moje podejrzenia padają na sondę lambda, na ewentualnie jakieś lewe powietrze w kolektorze dolotowym.
Samochód posiada LPG. Niezależnie czy na gazie czy na benzynie silnik na niskich obrotach chodzi tak samo czyli bardzo nierówno.
Wykonałem również logi (narazie tylko statyczne).
Proszę o porady.
Komentarz