Brak światła stop - trzy nowe włączniki i nic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mrblack
    Classic
    • 2010
    • 45

    Brak światła stop - trzy nowe włączniki i nic

    Witam Wszystkich :-)

    No mam problem w służbowej Octavii I 1.9 TDI 2002 rok ze światłem stop :-/

    Otóż nagle światła stop zniknęły i standardowo zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych - żadne nowum. Dobra wymieniłem stary czujnik stop na nowy identyczny
    żadna tania chińszczyzna i to samo :-( Dawaj trzeci zakładam i to samo....

    To zrobiłem mostkowanie we wtyczce od czujnika i co stwierdziłem:

    1. Stop zapala się jak zewrę pin 2 i 4 !!!
    2. Styki w czujniku maja połączenie 1-4 oraz 2-3 to jakim cudem świeci tylko na 2 i 4 ????

    I teraz pytanie : Czy siedzi jeszcze jakiś moduł co odpowiada za sterowanie stopem ?? Przecież jest sygnał ze sterownika silnika, że cosik nie bangla ;-)

    Miał ktoś w Was taki przypadek ????

    Pozdrowienia Wojtek.
  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 10960
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    ten czujnik ma dwa obwody, przy naciśnięciu jeden zwiera drugi rozwiera
    na pinie 1 musisz mieć zasilanie 12V z bezpiecznika nr 13, zwarcie jego do 4 powinno zapalać stop
    ten sygnał 12V na pinie 4 oprócz zapalania żarówki podaje też tą informację na sterownik silnika
    dodatkowo na pinie 2 jest inne 12V, które podczas naciśnięcia odłącza się od pinu 3 podłączonego do ECU

    także pin 4 to żarówki i podanie tam 12v z pinu 1 powinno świecić, z pinu 2 nie możesz podawać zasilania na żarówki

    wydaje mi się, że bezpiecznik 13 masz zwalony
    Ostatnio edytowany przez krzynol; 1427.
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      krzynol ma racje. Ale zapytam głupio..czy jak wyjąłeś stary czujnik i wpiąłeś nowy czy wmontowałeś go na miejsce czy tak w powietrzu go naciskałeś?
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • mrblack
        Classic
        • 2010
        • 45

        #4
        Witam :-)

        No nowy był zamontowany przecież bez położenia LOCK to nic się nie sprawdzi ;-)
        Zaraz podjadę na warsztat do kolegi i lookniemy w bezpieczniki.

        Dam znać czy "rabotajet" ;-)

        Komentarz

        • mrblack
          Classic
          • 2010
          • 45

          #5
          No i uszkodzony był bezpiecznik :-D

          Najprostsze sprawy bywają najtrudniejsze ;-)

          Pozdrówy !!!!!!

          Komentarz

          Pracuję...