Bogata mieszanka na jałowym.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • utek
    Elegance
    • 2007
    • 867
    • Superb II combi (3T5)
    • APK 2.0 MPI 115 KM

    Bogata mieszanka na jałowym.

    Skoda Octavia 2.0 APK.

    Problem jest następujący. W VAG w grupie 032, czyli tam gdzie są korekty krótko i długoterminowe, wg mojej wiedzy wychodzi że na jałowym biegu mieszanka jest zbyt bogata. W pierwszym okienku wartość dochodzi do -14%, drugie okienko oscyluje w okolicy 0. Komputer nie wywala błędów, ale silnik ma delikatne szarpnięcia na jałowym, przy schodzeniu z wysokich obrotów słychać w tłumikach "dopalające" się paliwo. Sytuacja występuje na benzynie, LPG jest chwilowo odłączone.

    Co może być przyczyną takiej dużej korekty na minusie?

  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #2
    Nieszczelnosci w dolocie skontrolowane ??
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • utek
      Elegance
      • 2007
      • 867
      • Superb II combi (3T5)
      • APK 2.0 MPI 115 KM

      #3
      A czy w przypadku nieszczelności nie byłoby w drugą stronę, że ubogo?

      Wydaje mi się że dolot jest szczelny. Gdy np ściągnę jakiś wężyk podciśnienia, to korekty idą w drugą stronę, na +.

      Komentarz

      • paulob1
        Rider
        • 2008
        • 470
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Przy lewym powietrzu (nieszczelności) wali ubogą mieszankę. Spróbuj sprawdzić jaki ma przepływ na dolocie i temperaturę, ja spróbowałbym wyczyścić przepływomierz i przepustnicę. Kąt wyprzedzenia zapłonu sprawdzisz vagiem lub vcds-em. Nie wiem, czy pomogę, ale zerknij też na separator odmy. Przy LPG lubi się totalnie zakleić mazią.

        Komentarz

        • utek
          Elegance
          • 2007
          • 867
          • Superb II combi (3T5)
          • APK 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Przepustnica jest wyczyszczona i błyszczy się jak psu.... Została zamontowana również inna, ale nic się nie zmieniło. Odma została na próbę odłączona i zaślepiony otwór w dolocie. Bez zmian. Czujnik temperatury pokazuje zbliżoną wartość jak dla zegarów. Różnica może ze 3 stopnie.

          Odłączyłem również zasilanie (paliwo) od listwy wtryskowej LPG. Bez reakcji.

          Po odłączeniu przepływomierza, w VAG pojawia się oczywiście błąd, ale wartości odczytu są cały czas (to są jakieś wzorcowe w trybie awaryjnym?). Kiedyś wcześniej gdy odłączyłem przepływomierz i pojeździłem, auto lepiej się wkręcało na obroty.

          Po podłączeniu przepływomierza z innego auta (które jeździ normalnie) korekta idzie na +25% i sonda staje na jednej wartości. Tego zupełnie nie rozumiem.

          Komentarz

          Pracuję...