błąd P-0130 obwód czujnik tlenu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • nairda
    Classic
    • 2017
    • 2

    błąd P-0130 obwód czujnik tlenu

    witam jezdziłem cały czas z tą kontrolką od zakupu przez 3 lata samochód chodził normalnie spalanie ok 8 litr pb i ok 9 litr lpg / 100km Jest to samochód z 2008roku kombi był z fabryczną instalacją gazową landi renzo która padła przy 214 000 km 4 msc temu wymieniłem na nową staq 4 q-next plus i kontrolka dalej się pojawiała lecz instalatorzy powiedzieli mi że jest to błąd P-0130 obwód czujnik tlenu i że mam wymienić sondę lambda
    Dzisiaj ma najechane 219 000km i nic z tym nie zrobiłem jeżdżę tak dalej ponieważ samchód chodzi bez zarzutów , ponieważ elektronik sprawdzał sondę i działa poprawnie jest wszystko ok według niego jest to szerokopasmowa sonda fabryczna
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #2
    Te bledy z uniweralnych czytnikow sa niestety guzik warte.

    Bo taki blad moze pokazywac uszkodzenie obwodu podgrzewania sondy a rownie dobrze blad odczytu.

    Dlatego warto sprawdzic czy sonda oscyluje w zakresie 0-5V.

    To ze gaziarz zalozyl i wystroil auto na aucie w ktorym swieci check to dla mnie dramat. Jest podstawowa zasada, ktora mowi ze gazuje sie i stroi auta, ktore na benzynie nie maja jakichkolwiek bledow. Ale klient placil, klient chcial to dostal. Mozesz sie nie zgadzac z moim zdaniem, ale takie zycie.
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • nairda
      Classic
      • 2017
      • 2

      #3
      wymienię sondę 1 i zobaczę czy się coś zmieni

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Wiazke tez przy okazji mozna sprawdzic
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • slawento
          Rider
          • 2016
          • 431
          • Octavia I combi (1U5)
          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Temat sondy przerabiałem ostatnio, gdyż padła mi grzałka w tej za katalizatorem, też mam LPG. Najlepiej dobrze zdiagnozuj ją, czego dotyczy błąd, czy grzałki, czy odczytu sondy, bo równie dobrze może być przerwa gdzieś w wiązce, lub wtyczce i wymiana drogiego elementu nic nie da i moja rada odnośnie zakupu nowej- nie kupuj tanich zamienników, bo możesz się szybko rozczarować.
          Sławek

          Komentarz

          Pracuję...