Awaria układu ABS, świecąca lampka abs

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kam_p
    Classic
    • 2014
    • 13

    Awaria układu ABS, świecąca lampka abs

    Witam. Mam problem z układem ABS. Świeci kontrolka ABS-u i kontroli trakcji. Sczytałem błędy VAGiem i wyszło następ;ująco:

    VAG-COM Version: Release 409.1-S




    Control Module Part Number: 1C0 907 379 K

    Component and/or Version: ASR FRONT MK60 0103

    Software Coding: 0021505

    Work Shop Code: WSC 31480

    2 Faults Found:

    00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)

    012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent

    00290 - Shareware Version. To Decode all DTCs

    012 - Please Register/Activate




    VAG-COM Version: Release 409.1-S




    Control Module Part Number: 1C0 907 379 K

    Component and/or Version: ASR FRONT MK60 0103

    Software Coding: 0021505

    Work Shop Code: WSC 31480

    1 Fault Found:

    00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46)

    012 - Electrical Fault in Circuit

    Dzisiaj kupiłem dwa czujniki i je wymieniłem. Z tyłem było trochę problemów bo był bardzo zapieczony ale jakoś poszło. Przód był dwa lata temu z prawej strony wymieniany i teraz znowu coś było z nim nie tak ale przynajmniej wyszedł lekko. Kontrolki dalej świecą. Po podłączeniu następująco:

    VAG-COM Version: Release 409.1-S




    Control Module Part Number: 1C0 907 379 K

    Component and/or Version: ASR FRONT MK60 0103

    Software Coding: 0021505

    Work Shop Code: WSC 31480

    1 Fault Found:

    00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)

    012 - Electrical Fault in Circuit

    Teraz tego błędu nie da się skasować. Nie pomaga nawet odłączenie od akumulatora. Wstępnie sprawdziłem przewód do czujnika i wtyczkę i wyglądała na ok. Dodam, że czujniki kupiłem z firmy Delphi. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Jeżeli temat już był to przepraszam nie umiałem znaleźć i pozdrawiam Kamil.
  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 10960
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    po co ruszałeś przód, jak sygnalizował lewy tył?
    teraz lewy tył jest ok, a przód prawy się zepsuł
    masz błąd w obwodzie elektrycznym, czyli jakąś nieciągłość obwodu
    do sprawdzenia wiązka, wtyczka czujnik

    podaję prosty sposób sprawdzenia wiązki/wtyczki
    wypnij wtyczkę z czujnika i w jej piny wsadź drucik, po prostu zewrzyj wtyczkę na stałe
    podłącz vcds'a i sprawdź błędy
    jeśli masz sprawny obwód wiązki,uzyskasz inny błąd -> zwarcie do masy (short to ground) lub coś w tym stylu
    wtedy będziesz wiedział że obwód elektryczny jest ok, a winny jest czujnik
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • kam_p
      Classic
      • 2014
      • 13

      #3
      Wkleiłem dwa błędy. Błąd lewy tylny i prawy przedni. Spróbuję ze zwarciem pinów we wtyczce i zobaczymy co dalej. Dzięki za odpowiedź.

      Komentarz

      • kam_p
        Classic
        • 2014
        • 13

        #4
        Witam. Dziś zdjąłem koło sprawdziłem przewody, poruszałem wtyczkę i o dziwo błąd daje się wykasować. Spróbujemy jak to będzie wyglądało w najbliższym czasie.

        Komentarz

        • gradek
          RS
          • 2010
          • 12879
          • Superb III (3V3)

          #5
          Natomiast czujnik ABS-u można sprawdzić multimetrem. Podłączyć miernik do czujnika, ustawić na opór lub diodę i kręcąc kołem powinna się zmieniać wartość.

          Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
          Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
          Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

          Komentarz

          • Bambek1
            Elegance
            • 2015
            • 963
            • Octavia I (1U2)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Sprawdź czujniki pod kątem uszkodzeń mechanicznych, ja miałem u siebie lewy tył przypadek, że brud i korozja na pierścieniu ząbkowanym od ABS "urosły" i mechanicznie uszkodziło czujnik. Wymieniłem czujnik oczyściłem pierścień i wszystko gra.
            Pozostałe koła też oczyściłem profilaktycznie.
            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
            Spalanie - Motostat.pl
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz

            • kam_p
              Classic
              • 2014
              • 13

              #7
              Dwa czujniki wymieniłem lewy tył i prawy przód. Lewy tył był pęknięty a na przednim nic nie było widać. Wydaje mi się, że nie do końca wcisnąłem wtyczkę w przednim czujniku. Teraz kontrolki się nie świecą więc chyba wygląda, że będzie ok. Nie próbowałem zblokować kół jeszcze.

              Komentarz

              • Bambek1
                Elegance
                • 2015
                • 963
                • Octavia I (1U2)
                • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                #8
                Zrób próbę na jakimś piasku albo trawie najlepiej, szkoda na asfalcie celowo heblować ale jak się nic nie świeci a błędy dały się skasować i nie wracają to na 99% masz usterkę już usuniętą.
                ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                Spalanie - Motostat.pl
                Spalanie - Motostat.pl

                Komentarz

                • kam_p
                  Classic
                  • 2014
                  • 13

                  #9
                  Tak myślałem przy najbliższej okazji na jakimś piachu zahamować żeby obudzić ABS. Wtedy będzie wiadomo już czy działa czy wywali błąd.

                  Komentarz

                  Pracuję...