Falowanie obrotów 1.6 bfq

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • KrisTzn
    Classic
    • 2017
    • 3

    Falowanie obrotów 1.6 bfq

    Witajcie forumowicze!!

    Pacjent Octavia 1, 1.6 bfq 102km

    Na biegu jałowym obroty lekko falują w zakresie 730-800 rmp, sytuacja ma się tylko gdy silnik jest rozgrzany, na zimny silniku po wyłączeniu ssania obroty utrzymują się na równo 800 rmp. Słuchać również dziwną pracę silnika tak jakby nie dopalał na jeden z cylindrów.
    W ostatnim czasie wymieniłem:
    - świece na NGK
    - przewody zapłonowe firmy Janmor
    Dodatkowo została wyczyszcza przepustnica i zaadaptowana.
    Po podpięciu pod komputer nie wyświetlają się żadne błędy.
    Co może być tego przyczyną ?

    Kolejnym problem o który chciał bym się zapytać to ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, po rozgrzaniu sie silnika nie można odkręcić korka ponieważ poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku gwałtownie się podnosi.
    Płynu chłodniczego nie ubywa, nie zauważyłem żadnego kopcenia na biało czy niebiesko...

    Z góry Dziękuję za okazana pomoc !!!!

  • logan_x
    Rider
    • 2011
    • 401
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Zamieszczone przez KrisTzn Zobacz wpis

    Kolejnym problem o który chciał bym się zapytać to ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, po rozgrzaniu sie silnika nie można odkręcić korka ponieważ poziom płynu chłodniczego w zbiorniczku gwałtownie się podnosi.
    Płynu chłodniczego nie ubywa, nie zauważyłem żadnego kopcenia na biało czy niebiesko...
    To normalne. Temperatura płynu chłodzącego w tym silniku to 105 stopni Celsujsza. Po odkręceniu korka płyn zaczyna się gotować bo ciśnienie w układzie spada.

    Komentarz

    • Robert007
      Drive
      • 2012
      • 41

      #3
      Podobno ,wedlug serwisu , dodam autoryzowanego ten typ tak ma.Podobno trzeba to polubic.
      1.6 BFQ never gas....only Pb

      Komentarz

      • KrisTzn
        Classic
        • 2017
        • 3

        #4
        A jak sytuacja ma się odnośnie wyżej opisanego falowania obrotów? Czy jest w stanie ktoś coś doradzić, pomóc ?

        Komentarz

        • luckd
          Rider
          • 2012
          • 311
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Te silniki tak falują na wolnych obrotach.

          Komentarz

          • Wolga85
            Rider
            • 2014
            • 288
            • Octavia I combi (1U5)
            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

            #7
            Podobny problem miałem w nowszym BSE też lekko falował ,ale dałem sobie spokój i uznałem że TTM. Niestety ostatnio zaczęła ciec uszczelka pod deklem zaworów i postanowiłem ją wymienić. Dodatkowo pomyślałem o wymianie uszczelek kolektora bo to przy jednej robocie. Ku mojemu zdziwieniu falowanie zniknęło. Silnik pracuje równiutko bez zająknięcia i trzyma równe 620 RPM. Ja wymieniłem uszczelki na łączeniu kolektora z głowicą i następne w kolejności.

            Komentarz

            • niezal
              Rider
              • 2010
              • 283
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #8
              Falować nie ma prawa.
              Uszczelki kolektora w 90% przypadków załatwiają problem.
              Moja teoria jest taka, że częściej problemy mają Ci, którzy posiadają instalacje LPG. Większa temperatura spalania gazu, efekt: uszczelki kolektora znajdujące się blisko komory spalania szybciej kruszeją, powstaje nieszczelność. Zwykle na zimnym silniku nieszczelność jest większa. Pod wpływem temperatury uszczelki często doszczelniają połączenie.
              Jednak bardzo stare uszczelki, nawet po podgrzaniu, nie trzymają jak trzeba. Wymiana na oryginalne lub zielone firmy Elring.
              Nie polecam uszczelek czarnych innych producentów, często te tańsze bardzo szybko parcieją.
              Uszczelki górne kolektora już nie są tak bardzo narażone na wysokie temperatury i tu większych problemów nie ma. Ja wymieniam je rzadziej, a jeśli już to kupuje te tańsze.
              "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

              O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
              O2 Tour BSE+LPG LR - MED

              Komentarz

              Pracuję...