Skoda Octavia kombi 1.6 benzyna 102KM 2003 r. ( z gazem ) BFQ
Od dłuzszego czasu auto ma problemy z obrotami, wczesniej falowało obrotami, pozniej nie równo auto pracowało generalnie kontrolka check engine paląca sie w tym aucie na przemian z EPC to standard.Auto jest po szwedzkim remoncie silnika gdyz bralo bardzo duzo oleju ( pierscienie uszelka pod głowicą planowanie) Ten remont ograniczyl branie oleju do niecałego 1litra na 10000 km takze w granicach rozsadku 1.6 benzyny. Natomiast problemy z obrotami byly od poczatku Wymieniona sonda lambda, przeczyszczona przepustnica wymieniony na nowy zawór EGR.
Terazniejszy problem to poniekąd falujace obroty ale przede wszystkim tracenie mocy !!! podczas jazdy.
Podczas drobnej naprawy doszczelnienia wycieku płynu chłodniczego z pod parownika i doczepieniu ku mojemu zdziwieniu wyczepionej odmy ( nie wiem jak to nazawac fachowo) od filtra powietrza zaczeły sie dziac z tym autem dziwne rzeczy ( chcociaz mysle ze moze to byc przypadek )
Auto po przejechaniu 10km nagle straciło moc. Zapaliła sie kontrolka ( zdjecie w załączniku ) ta która zapala sie gdy właczy sie w aucie ASR i auto ewidentnie miało mniej mocy Na poczatku wrecz szarpało rzucało itd.
Tak dzialo sie przez tydzien , codziennie jezdzone , bylo coraz gorzej. Drugi tydzien to juz norma ze na zimnym auto odpala za 2-3 razem. Od razu wyskakuje bład pomaranczowego wykrzyknika w trojkacie i w koleczku ( EPC i Check Engine pali sie caly czas) i auto nie ma mocy Obojetnie czy benzyna czy LPG . Zgasze auto kontrolka zgasnie i jest ok Auto odzyskuje moc ale tylko do nastepnego razu Czestotliwosc tego bledu baaaardzo różna !
Podłaczony zostal amatorsko ( tzn przez kolege ale nie mechanika ) zwykły komputer z programem do VW i wyrzucilo błedy EGR ( ktory jak wspomnialem wymieniony na nowy jesienia zeszłego roku) Wysylam zdjecie tego błedu w załaczniku
W zalacznikach fotka błedów po podlaczniu silnika i fotka kontrolki ktora sie ciagle zapala
Pozdr
Od dłuzszego czasu auto ma problemy z obrotami, wczesniej falowało obrotami, pozniej nie równo auto pracowało generalnie kontrolka check engine paląca sie w tym aucie na przemian z EPC to standard.Auto jest po szwedzkim remoncie silnika gdyz bralo bardzo duzo oleju ( pierscienie uszelka pod głowicą planowanie) Ten remont ograniczyl branie oleju do niecałego 1litra na 10000 km takze w granicach rozsadku 1.6 benzyny. Natomiast problemy z obrotami byly od poczatku Wymieniona sonda lambda, przeczyszczona przepustnica wymieniony na nowy zawór EGR.
Terazniejszy problem to poniekąd falujace obroty ale przede wszystkim tracenie mocy !!! podczas jazdy.
Podczas drobnej naprawy doszczelnienia wycieku płynu chłodniczego z pod parownika i doczepieniu ku mojemu zdziwieniu wyczepionej odmy ( nie wiem jak to nazawac fachowo) od filtra powietrza zaczeły sie dziac z tym autem dziwne rzeczy ( chcociaz mysle ze moze to byc przypadek )
Auto po przejechaniu 10km nagle straciło moc. Zapaliła sie kontrolka ( zdjecie w załączniku ) ta która zapala sie gdy właczy sie w aucie ASR i auto ewidentnie miało mniej mocy Na poczatku wrecz szarpało rzucało itd.
Tak dzialo sie przez tydzien , codziennie jezdzone , bylo coraz gorzej. Drugi tydzien to juz norma ze na zimnym auto odpala za 2-3 razem. Od razu wyskakuje bład pomaranczowego wykrzyknika w trojkacie i w koleczku ( EPC i Check Engine pali sie caly czas) i auto nie ma mocy Obojetnie czy benzyna czy LPG . Zgasze auto kontrolka zgasnie i jest ok Auto odzyskuje moc ale tylko do nastepnego razu Czestotliwosc tego bledu baaaardzo różna !
Podłaczony zostal amatorsko ( tzn przez kolege ale nie mechanika ) zwykły komputer z programem do VW i wyrzucilo błedy EGR ( ktory jak wspomnialem wymieniony na nowy jesienia zeszłego roku) Wysylam zdjecie tego błedu w załaczniku
W zalacznikach fotka błedów po podlaczniu silnika i fotka kontrolki ktora sie ciagle zapala
Pozdr