Prośba o analizę logów po wymianie gruszki turbo.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • knrdlvn
    Drive
    • 2012
    • 54
    • Octavia I combi (1U5)
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    Prośba o analizę logów po wymianie gruszki turbo.

    Witam.

    Jestem po wymianie przerdzewiałej gruchy i gruntownym czyszczeniu całego dolotu. Turbo nie rozkręcałem, dźwigienka z geometrii chodzi bez najmniejszych oporów. Po naprawie przejechałem jakieś 150km, auto chodzi dobrze, nie łapie żadnych błędów. Sztanga jest ustawiona "na oko" wg. starej gruszki ale nie wiem czy nie trzeba jeszcze coś podregulować. Na logu widać, że turbo przeładowuje w pewnym zakresie, a przy wyższych obrotach dmucha za słabo. Prosiłbym kolegów o sugestie odnośnie regulacji i stanu turbo.
    VAGLOG is a service that will allow you to upload the logs from the VCDS or VAG-COM and share them in a friendly manner e.g. on the forum
    Ostatnio edytowany przez knrdlvn; 22994.
    Kto nie pije z nami, pije przeciwko nam!
  • Wolga85
    Rider
    • 2014
    • 288
    • Octavia I combi (1U5)
    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    Jest ok przy 2200 RPM wysterowanie N75 na poziomie 50-60 %. To przeładownie wynika z luzów na zmiennej geometrii. Typowa przypadłość turbo ze sporym stanem przejechanych km szczególnie objawia się po regeneracji.

    Komentarz

    • knrdlvn
      Drive
      • 2012
      • 54
      • Octavia I combi (1U5)
      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      Przebieg prawie 250000km, turbo nie ruszane. Czyli Twoim zdaniem nic już nie regulować? Zbyt niskie ciśnienie powyżej 2800 RPM jest skutkiem naturalnego wyeksploatowania turbo?
      Kto nie pije z nami, pije przeciwko nam!

      Komentarz

      • Wolga85
        Rider
        • 2014
        • 288
        • Octavia I combi (1U5)
        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        Ma być 2040 mbar jest 1980 policz sobie w procentach jak to odchyłka. To turbo biorąc pod uwagę przebieg pracuje idealnie. Zresztą odłącz sztangę od dźwigni geo i poruszaj dźwignia geo a na pewno wyczujesz luz zmiennej geometrii. I tu jest przyczyna tej niewielkiej odchyłki. Ecu próbuje ja zbić zmniejszając wysterowanie N75 ale kasuje luz po czym nagle turbo reaguje i mamy leciutkie przeładowanie.

        Komentarz

        • knrdlvn
          Drive
          • 2012
          • 54
          • Octavia I combi (1U5)
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          Faktycznie, dźwigienka geo latała bardzo lekko i luźno. Było to dla mnie sporym zaskoczeniem, spodziewałem się zapieczonych kierownic i konieczności rozkręcania całego turbo. Dzięki bardzo za pomoc i wyjaśnienia. Pozdrawiam.
          Kto nie pije z nami, pije przeciwko nam!

          Komentarz

          Pracuję...