Prośba do znawców BFQ o pomoc w interpretacji logów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • msemafor
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
    a sonda lambda nr 1. zmieniana/podmieniana?
    efekt mieszanki zbyt ubogiej, to albo oszukuje uszkodzona sonda, albo faktycznie zbyt dużo powietrza się bokiem dostaje do dolotu
    Sonda nr 1 przed katalizatorem nie była zmieniana lub podmieniana - wciąż jest fabryczna. Powietrze dostające się bokiem też raczej wykluczam bo psikałem plakiem połączenia kolektora dolotowego, okolice głowicy i wszystkie przewody gumowe - nigdzie obroty nie wzrosły.
    Błąd zbyt ubogiej mieszanki jest sporadyczny. Gdyby sonda była uszkodzona chyba byłby inny błąd i wyświetlałby się check engine. U mnie ze względu na sporadyczność błędów się nie wyświetla.

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    a sonda lambda nr 1. zmieniana/podmieniana?
    efekt mieszanki zbyt ubogiej, to albo oszukuje uszkodzona sonda, albo faktycznie zbyt dużo powietrza się bokiem dostaje do dolotu

    Zostaw komentarz:


  • Prośba do znawców BFQ o pomoc w interpretacji logów

    Cześć,

    Moja O1 BFQ z LPG trochę niestabilnie pracuje zarówno na wolnych, jak i na wyższych obrotach. Pojawiają się drgania, czasem ładnie ciągnie, a czasem opornie i anemicznie. Te objawy występują szczególnie na LPG ale na benzynie trochę też. Nieregularnie pojawiają się błędy:
    1. 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 008 - Implausible Signal.
    2. 16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1 P0171 - 35-10 - - - Intermittent.


    Zaobserwowałem też, że w zimniejsze dni auto ma lepszą dynamikę i stabilność pracy, gdy jest gorąco praca silnika pogarsza się. Jakby częściej i szybciej też włączał się wentylator chłodnicy.
    Sprawdzałem "lewe powietrze" metodą "na plaka" - nie wzrosły obroty silnika.
    Zrobiłem logi VCDS jadąc na gazie ale nie mogłem ich wrzucić na VAGLOG - aplikacja nie rozpoznawała formatu pliku. Otworzyłem więc plik logów w Libre Office, zapisałem do pliku XLS i spakowałem, aby móc opublikować to na forum. Będę wdzięczny za uruchomienie pliku i wszelkie wskazówki odnośnie zarejestrowanych parametrów.

    Pacjent: O1 BFQ 2007r. z LPG BRC Sequent24. Przebieg: 151 tys. km, w tym na LPG 120 tys. km. Instalacja regulowana 3 tygodnie temu. Świece zmienione tydzień temu (zgodnie z katalogiem trzyelektrodowe firmy BRISK A-LINE A24, DR15TCY-1 1448), przewody zapłonowe zmienione 2 tygodnie temu na TESLA T854C. CEWKA JESZCZE NIE ZMIENIANA - WCIĄŻ FABRYCZNA. Olej Specol 0W40 "posłodzony" AR9100 zmieniony 2 tys. km. temu. Obroty jałowe silnika podniesione VCDS-em do 768 obr/min.

    Jeśli jeszcze jakieś grupy trzeba zlogować to dajcie znać - uzupełnię dane.
    Z góry wielkie dzięki za pomoc.
    Załączone pliki
    Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.
Pracuję...