Prośba do znawców BFQ o pomoc w interpretacji logów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • zwonko
    odpowiedział(a)
    Raczej nie szedłbym tym tropem. I nie wiązałbym sondy z obrotami... No chyba że całkiem padaka, a wtedy powinno zaświecić checkiem.

    Zostaw komentarz:


  • chrisol
    odpowiedział(a)
    Szedłem tropem sonda wolno wstaje -> powoli pada -> poszarpywanie. Muszę zrobić test starzenia. Może z tego coś wywnioskuję.

    Zostaw komentarz:


  • zwonko
    odpowiedział(a)
    Chyba trochę długo, ale niech ktoś kto ma BSE się wypowie.
    Natomiast nie wiem co może mieć to że poszarpuje w danym zakresie RPM do czasu po jakim odpala sonda. Co innego jakby szarpało w czasie gdy sonda działa/nie działa* (*-niepotrzebne skreślić)

    Zostaw komentarz:


  • chrisol
    odpowiedział(a)
    Od pewnego czasu borykam się z problemem poszarpywania przy przyspieszaniu w okolicach 1800 - 2500 obr zarówno na gazie jak i na benzynie. Przeczytałem ten wątek i mam prośbę o informację jak zachowuje się u Was sonda. Załóżmy, że silnik jest nagrzany i zgasimy go i od razu zapalimy ponownie. Po jakim czasie sonda zacznie pracować (w grupie 033 zaczyna się coś dziać) ??? U mnie to około 2 minuty. A błędów brak.

    Zostaw komentarz:


  • Artq
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
    Nie lubię tego mówić ale niestety wygląda to jednak na sondę. Wątpliwe żeby coś zakłócało pracę tak żeby sonda waliła błędem a żeby jednocześnie logi nic nie pokazywały. Trzeba obejrzeć okablowanie przed zmianą, wtyczkę itp. Pocieszające jst to że po zmianie będzie spokój na długo z sondą
    Sonda wymieniona, na razie przejechałem jakieś 200 km i spokój, teraz można myśleć o regulacji LPG bo korekty trochę się różnią na benz i LPG.
    Jeszcze raz dzięki dla kolegi zwonko !

    Zostaw komentarz:


  • zwonko
    odpowiedział(a)
    Przepływka jest git. Nie lubię tego mówić ale niestety wygląda to jednak na sondę. Wątpliwe żeby coś zakłócało pracę tak żeby sonda waliła błędem a żeby jednocześnie logi nic nie pokazywały. Trzeba obejrzeć okablowanie przed zmianą, wtyczkę itp. Pocieszające jst to że po zmianie będzie spokój na długo z sondą

    Zostaw komentarz:


  • Artq
    odpowiedział(a)
    Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

    zobaczc to
    Ostatnio edytowany przez Artq; 44068.

    Zostaw komentarz:


  • zwonko
    odpowiedział(a)
    Chyba coś nie tegez z linkami. No chyba że zrobiłeś samo 002+032 czyli ten mniej ważny.

    Zostaw komentarz:


  • Artq
    odpowiedział(a)

    Dzięki Zwonko za zainteresowanie tematem !
    Zrobiłem logi tak jak poradziłeś, wyniki w załączniku. Proszę o opinię.
    Tylko ze przed samymi logami (od ostatniego skasowania przejechałem jakieś 100 km na samym PB) zaświecił się CHECK : 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-00 - -
    skasowałem zrobiłem logi i zaraz po logach też był w ale tylko w komputerze, na desce się nie świecił :-( więc chyba sonda jednak do wymiany ?
    http://vaglog.pl/log-002_032_7bnjLnD.html

    Zostaw komentarz:


  • zwonko
    odpowiedział(a)
    To jest pewnie benzynka i jeszcze nie jeździłeś na LPG bo korekty nie są tragiczne. Co do reszty to trochę na pewno będzie falować, choć powiedziałbym że spodziewałbym się mniejszych rozrzutów. Ale widać też że oborty falują więc nie ma co się dziwić. Póki masz korekty okej i nie jeździsz na LPG to zrób log dynamcizny przepływki. 002+033, nie rób potrójnie grup. Po logu dyn zrzuć chwile 002+032 statycznie. Pamiętaj że trzeba przekroczyć 6000RPM, tak żeby się zapisało na logu (pasuje z 6200 wycisnąć).
    Co do przepustnicy to Ci nie powiem, logiczne jest żeby tak było, ale niestety nie wszystko jest logiczne :P w różnych silnikach jest różnie. Ważne żeby po wciśnięciu, po chwili ustabilizowała się na danym poziomie i to pokazywała bez skoków jakiś.

    EDIT: na czas tych zabaw z jazdą na Pb dobrze by bylo zakręcić LPG na butli (tylko żeby było coś wyjeżdzone a nie pełna na full)
    Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

    Zostaw komentarz:


  • Artq
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Artq Zobacz wpis
    Kasuje błędy i nic dalej korekty kosmos
    Tak informacyjnie udało mi się skasować LTFT. Wyczytałem gdzieś żeby odpiąć przepływomierz i tak zrobiłem ,idzie jak wariat bez przepływki ;-) po pojawieniu się błędów przepływki i skasowaniu ich mam w grupie 32 zera.
    Muszę jeszcze sprawdzić ten przepływomierz dynamicznie, czy przepustnica na gazie w podłodze powinna pokazywać 100% otwarcia ? na jałowym mam od 1,6 do 2,2 i przepływ też się tak waha 1,8 do 2,1 g/s. A to wyprzedzenie zapłonu BTDC też faluje, tak ma być ?

    Zostaw komentarz:


  • zwonko
    odpowiedział(a)
    Próbuj ale wątpie że pomoże. Ja bym poszukał bez lite.
    No wiesz może coś jest nie tak z ECU czy coś... pasuje żeby na PB było ok. Bo w skrajnym przypadku gdzie nawet LPG bedzie dobrze zrobione a Pb będzie kulać będzie problem z paleniem.

    Zostaw komentarz:


  • Artq
    odpowiedział(a)
    Kasuje błędy i nic dalej korekty kosmos, może faktycznie to ten VCDS lite ale błędy kasuje i adaptacje przepustnicy też zrobi. Sprawdzałem jeszcze przez OBD2 bletooth i Torque i Piston też podobnie to wygląda. Podejrzewam że ten samochód już długo tak jeździł i LPG rozjechało te korekty bo gazownik coś mówił że wtryski LPG do wymiany ale muszę mieć najpierw na benzynie chyba ok ? wiec na razie jeżdżę na benz. Może odłączyć akumulator ?

    Zostaw komentarz:


  • zwonko
    odpowiedział(a)
    Wartości zeruje się poprzez skasowanie błędów nawet jak ich nie ma. Tak, powinny być teoretycznie bliskie 0%. Inna sprawa że wartości są totalnie odjechane, nie wiem, może ten lite coś miesza. To co tu widzę to powinien check się świecić dzień i noc. Masz maks ubogo korekty na wolnych a w obciażeniach na bogato. Napięcia na sondzie też odjechane totalnie, koretka krótka stoi, prawdopodbnie jesteś w jakimś trybie awaryjnym. Zacznij może od zwykłego VAG-COM zamiast lite i skasowania błędów czyli wyzerowania 032. Powtórz wtedy logi. Nie rób 3 grup naraz. 032+033 wystarczy.
    Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

    Zostaw komentarz:


  • Artq
    odpowiedział(a)
    Dzięki za odpowiedź
    Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
    Żeby sprawdzić sondę robi się log samej 033 i to tak z 2 minuty. Natomiast jest lipa z korektami. I to totalna. Przez to ciężko ocenić sondę. Nie ma tu przełączania paliw w tym log.
    co do kasowania korekt to jeśli można usunąć błędy to i można wyzerować korekty. Nigdy nie miałem lite
    Jeżeli chodzi o korekty to te % w grupie 32 Self Adaptation i powinny być ja najbliżej 0 ? i jak je wykasować ?
    Mam jeszcze takie logi połowa na benz. i polowa na LPG korekty jeszcze większe, i co to znaczy, za bogato ?

    Zostaw komentarz:


  • zwonko
    odpowiedział(a)
    Żeby sprawdzić sondę robi się log samej 033 i to tak z 2 minuty. Natomiast jest lipa z korektami. I to totalna. Przez to ciężko ocenić sondę. Nie ma tu przełączania paliw w tym log.
    co do kasowania korekt to jeśli można usunąć błędy to i można wyzerować korekty. Nigdy nie miałem lite
    Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

    Zostaw komentarz:


  • Artq
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
    NIekoniecznie ale bardzo możliwe. W praktyce trzeba by sprawdzić co się dzieje w grupie 033 po przełaczeniu Pb na LPG i na odwrót. Sprawdzić kabel, wtyczkę itp. Przeplywomierz diagnozuje się logiem dynamicznym.
    Zrobiłem na próbę takie logi (grupa 31, 32, 33), nie wiem czy można na tej podstawie coś na tema sondy powiedzieć (chyba jakoś tam pracuje)?
    PS: Można skasować korekty ECU VCDSem 1,2 lite ?

    Zostaw komentarz:


  • Artq
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
    W praktyce trzeba by sprawdzić co się dzieje w grupie 033 po przełaczeniu Pb na LPG i na odwrót
    Ok, tylko muszę załatwić program albo kompa bo na razie mam tylko VCDS 1,2 lite

    Zostaw komentarz:


  • zwonko
    odpowiedział(a)
    NIekoniecznie ale bardzo możliwe. W praktyce trzeba by sprawdzić co się dzieje w grupie 033 po przełaczeniu Pb na LPG i na odwrót. Sprawdzić kabel, wtyczkę itp. Przeplywomierz diagnozuje się logiem dynamicznym.

    Zostaw komentarz:


  • Artq
    odpowiedział(a)
    U mnie taki błąd wywala :
    16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
    P0130 - 35-00 - -
    Readiness: 0000 1100
    czyli sonda ? ale mechanik coś mówił że może przepływomierz ...? skasowałem 50 km na LPG i znowu jest.

    Zostaw komentarz:


  • itkas
    odpowiedział(a)
    przerabiałem temat tych błędów wielokrotnie, a wiec napewno masz uwalona sonde... pierwsza przed katalizatorem bład p0171 wyskoczył ci wczesniej (regulacja gazu) p 0130 - uwalona sonda, sprawdz ile kabli idzie do ów sondy jeśli wiecej jak 4 to masz sonde szerokopasnową i zadne pomiar nie wskażą ci jednoznacznie poprawności jej działania... wymień i już problemy zgina.Co do kupna bezsensu iść do sklepu marża cie zabije.... zawołają za szerokopasmową jakies 470 zł najmniej a i kwota 600zł cie nie powinna zdziwic... mowie o oryginale bo zadna podróba nie podziała długo nawet NGK!!. Tylko bosch pozostaje ci zmierzyć długość kabla sondy pewnie masz jakies 115cm kolor kabli i kupic na znanym portalu auukcyjnym mi sie udało za 350zł i juz jezdzi na gazie 50 tys... używki mi działały jakies 10, kolejna 12 a ost najdluzej 17 tys. silnik bfq mam opanowany choć walcze z jednym problemem który pozniej opisze. Reszte mam w palcu jak cos to priw nakulałem juz 100 tysi i tylko sam naprawiam a diagnozuje mi kolega który jest szpecem od grupy vw

    Zostaw komentarz:


  • zwonko
    odpowiedział(a)
    A to ciekawe. Nie wiem gdzie jest czujnik który to mierzy. Pasowałoby żeby ktoś inny to sprawdził, bo wydaje mi się że przy temperaturze pracy katalizatora powiedzmy koło 400stopni czujnik nie musi wskazywać dobrej temperatury przy nierozgrzanym.

    Zostaw komentarz:


  • msemafor
    odpowiedział(a)
    Dziś rano poszedłem sprawdzić błędy i zauważyłem jedną "ciekawostkę" (błędów na szczęście nie było). Na zimnym silniku po nocnym postoju w Measuring Blocks gr. 034 pole 2 "Catalityc Converter Temperature" pokazane jest -32 stopnie Celsjusza (temperatura otoczenia ok. 18 stopni).
    Czy to prawidłowy odczyt? Który czujnik odpowiada za badanie temperatury katalizatora?

    Zostaw komentarz:


  • zwonko
    odpowiedział(a)
    Nie ma z czym 034 porównać niestety. Tyle że w serwisówce pisze żeby nie patrzeć.

    Zostaw komentarz:


  • adamo123
    odpowiedział(a)
    Witam sorki że tak długo się nie odzywałem ale po prostu brak czasu.

    Zamieszczone przez zwonko Zobacz wpis
    Rozumiem że włąściwie wyglądało tak że podjechałeś do kogoś po przepływkę, zmieniłeś, zrobiłeś log 002+033, potem 003+031 potem pochodził jeszcze ze 2 minuty, zrobiłeś log 032, , Na tej przepłwyce przepływ statyczny wydaje się być lepszy. Powiedziałbym że ujdzie w tłumie.
    Grupa 034 wystarczy screen a właściwie wartość z pola 3. Z tym że u Ciebie jej nie ma, bo wynosi 0. Była za krótka trasa czy coś. Bodajże w 4tym polu pojawi się test on lub passed coś w ten deseń. Test off znaczy żę test się nie wykonał i nie ma co patrzeć na wartość w polu 3.
    dokładnie tak zrobiłem jak napisałeś. Jeżeli chodzi o grupę 034 to dziś wykonałem test sondy i wyszedł podobnie jak u msemafor wynik w polu 3 to 3.75

    Zostaw komentarz:

Pracuję...