Prośba do znawców BFQ o pomoc w interpretacji logów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • zwonko
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis
    do 5000 obr/min.
    to zrobiłeś... a odcinka gdzie jest na liczniku?
    Poza tym logi zrobione nie zgodnie ze sztuką i trudne cholernie do oceny. Mieszasz strasznie, przypsieszasz zwlaniasz przyspieszasz zwlaniasz...ciężko ocenić..
    Wskazania sondy są co najmniej dziwne. Na dodatek w 033 w logi 001+031+033 sonda nie wprowadza korekt. W drugim logu 002+020+033 już coś wprowadza ale dalej to raczej nie to.
    Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

    Zostaw komentarz:


  • msemafor
    odpowiedział(a)
    Cześć,
    Sorry za milczenie z mojej strony ale byłem na urlopie bez dostępu do internetu.
    Zgodnie z zaleceniami rOBERTO i zwonko zrobiłem logi dynamiczne wskazanych przez nich grup. Logi wrzuciłem na vaglog.pl. Oto one.
    Dynamiczny:
    Grupy 001, 031, 033: http://vaglog.pl/log-001_031_033_tQf1q.html
    Grupy 002, 020, 033: http://vaglog.pl/log-002_020_033_svoAP.html
    Grupy 003, 015, 016: http://vaglog.pl/log-003_015_016_Kwp51.html
    Przed logami skasowałem 1 błąd:
    16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
    P0130 - 35-10 - - - Intermittent

    Logi robiłem jadąc na LPG na III biegu wciskając gaz do dechy od 1500 do 5000 obr/min.
    Podpowiecie, co o tym myślicie?

    Zostaw komentarz:


  • zwonko
    odpowiedział(a)
    andrzej22 oglądnij okablowanie sondy.

    Zostaw komentarz:


  • luckd
    odpowiedział(a)
    U mnie te błędy ustąpiły po wymianie sondy, nie mam lpg.

    Zostaw komentarz:


  • andrzej22
    odpowiedział(a)
    zwonko jasna sprawa, że uboga mieszanka powoduje wypalenie zaworów.
    Ale w moim przypadku:

    1. Błąd jest sporadyczny - poniżej opis zczytanych błędów:

    16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
    P0130 - 35-10 - - - Intermittent
    Odczyt kodu: Obwód czujnika O2 – usterka (bank 1 czujnik 1)
    16555 - Shareware Version. To Decode all DTCs
    P0171 - 35-10 - Please Register/Activate – Intermittent

    2. Lambda na benzynie i na LPG jest ok (około 1,02).

    Częściej pojawia się błąd 16514, niż błąd 16555 .

    Dlatego nie szukam sobie problemu, mając nadzieję, że to tylko jakieś sporadycznie występujące, chwilowe niewłaściwe odczyty,
    które powodują zapis wystąpienia błędu. I tego się trzymam

    Zostaw komentarz:


  • zwonko
    odpowiedział(a)
    msemafor, korzystaj z measure blocks a nie advanced. Wtedy będziesz mógł wrzucać na vaglog i będzie sie dało coś powiedzieć. Ciężko się ogląda te pliki ale widać że mieszanka sporo odbiega od tego co powinno być. Zrób porzadne logi dynamiczne a nie pseudo coś ala dynamiczne. Osobiście wolę 002+033 niż 002+031.
    Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis
    Może ktoś mnie oświecić, czy to jest OK i który czujnik odpowiada za wyświetlanie temperatury na climatronicu, który podaje sygnał do kompa i który powoduje włączenie i wyłączenie wiatraków?
    Droga do oświecenia jest ciężka :P ja do dziś nie pamietam ale G2/G62 to czujnik temp dla ECU i zegarów. Bodaj G62 do ECU. G2 w instruments do zegarów. Oprócz tego jest jeszcze boadjże G42 czyli IAT który jest cześcią MAFa czyli G70. A za właczanie wiatraków to jeszcze inny odpowiada :P bodaj miał on oznaczenie G83. Mówie o wiekszości VAGów, nie jestem pewien czy identyko jest w BFQ
    andrzej22, wszystko to zalezy od charakterystyki błędu. Bła intermittent to błąd sporadyczny. Miałem taki... przyczyna, wtryski LPG, które na zimno po prostu nie dawkowały równo. Jeśli błąd jest stały to też jest kilka opcji. Ten błąd to nie jest nie wiadomo jak fajna rzecz. Zależy od auta ale bardzo często kończy się wypalonymi zaworami (uboga mieszanka)
    Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

    Zostaw komentarz:


  • andrzej22
    odpowiedział(a)
    msemafor też mam O1 1.6 BFQ z LPG i chyba od nowości (auto kupiłem w salonie) mam te same dwa błędy, które pojawiają cię co jakiś czas.
    Silnik pracuje normalnie (nie szarpie, przyśpiesza normalnie).
    Kilka osób na tym forum pisało, że też ma te błędy i nic złego się nie dzieje.
    Ja podejrzewam, że wyszła jakaś uszkodzona partia sond lambda i dlatego niektórzy mają (mamy) te błędy.
    Nie wiem, czy robię dobrze, ale ja nic w tej sprawie nie robię, tylko jeżdżę.

    Zostaw komentarz:


  • msemafor
    odpowiedział(a)
    rOBERTO795, zrobiłem logi podczas jazdy grup, które podałeś (w załączniku 2 pliki spakowane ZIP-em). W VCDS w Advanced Measuring Blocks zaznaczyłem odpowiednie pola i wystartowałem logowanie. Niestety można tam zaznaczyć max. 12 pól i dlatego logi mam zrobione w dwóch sesjach (plikach). W dalszym ciągu nie mogę ich wrzucić na vaglog.pl (nieprawidłowy .csv).
    Z góry dzięki za pomoc oraz za zainteresowanie i mam nadzieję, że uda Ci się coś z tego wyczytać :-) Szkoda, że tak daleko mam do Ciebie bo podjechałbym na diagnostykę :-) Jeśli jeszcze jakieś dane będą potrzebne to pisz śmiało - mam teraz trochę czasu na takie zajęcia.
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • rOBERTO795
    odpowiedział(a)
    2,20
    1, 31
    3, 15,16

    Zostaw komentarz:


  • msemafor
    odpowiedział(a)
    Dzięki rOBERTO795, podaj jeszcze które grupy zlogować to w poniedziałek się tym zajmę bo akurat jestem na urlopie.
    Niestety nie wiem czemu ale nie mogę wrzucić logów na stronę vaglog bo odrzuca mi plik jako niewłaściwy csv. Ale zauważyłem, że bardzo czytelnie csv pokazuje aplikacja Libre Office.

    Zostaw komentarz:


  • rOBERTO795
    odpowiedział(a)
    zrób logi parami bedzie sie łatwiej czytać to może pomoge

    Zostaw komentarz:


  • msemafor
    odpowiedział(a)
    Zrobiłem test na starzenie sondy lambda przed katalizatorem w mojej O1 BFQ 2007r. 153 000 km w tym 120 000 km na LPG (VCDS 11.6, basic settings, grupa 034). W polu 3 o nazwie chyba "Oxygen Sensor Period" lub "Oxygen Sensor Length" (nie pamiętam teraz) uzyskałem wynik 3.844. W sieci wyczytałem, że minimalna wartość powinna wynosić 0.8, a nowa sonda ma wartość 1.99. W etykiecie pokazywanej przez VCDS po najechaniu kursorem na to pole napisane jest ">0.21".
    Skąd tak wysoki wynik u mnie i co on może oznaczać?
    Dodam, że od czasu do czasu pojawiają mi się sporadyczne błędy związane z ubogą mieszanką i przerwą w obwodzie sondy. Lewe powietrze sprawdzone metodą "na plaka" i nigdzie nie ssie, przepływomierz wyczyszczony, świece, kable zapłonowe i cewka wymienione ok. 1,5 miesiąca temu, gazownia sprawdzona i wyregulowana.
    Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.

    Zostaw komentarz:


  • msemafor
    odpowiedział(a)
    Dodam jeszcze do mojego poprzedniego postu, ze w VCDS w blokach pomiarowych w grupie chyba 131 lub 132 pokazuje "Engine outlet temperature" i "Radiator outlet temperature" Przy porządnie rozgrzanym silniku (przejechane parenaście kilometrów) grupa "Radiator outlet temperature" pokazuje 27 - 30 stopni. Czy taka różnica jest normalna? Czy temperatura na wyjściu z chłodnicy powinna być tylko trochę niższa od temperatury silnika?

    Zostaw komentarz:


  • msemafor
    odpowiedział(a)
    Cewka wymieniona tydzień temu na TESLA C002 (300 km temu). Obecnie kable, świece i cewkę mam TESLI.
    Auto płynniej i lepiej jedzie, przyspiesza, hamuje silnikiem choć do aksamitnej pracy trochę mu brakuje. Odczuwam lekkie szarpnięcia od czasu do czasu na wolnych obrotach, a chcąc mocno przyspieszyć (gaz prawie w podłodze) auto trochę buntuje się i przyspiesza prawie mocno. Po zmroku sprawdzę, czy iskry przeskakują na kablach zapłonowych.
    Zauważyłem też, że dość często włączają się obydwa wentylatory na chłodnicy na szybki bieg (przy wyłączonej klimatyzacji. Dziś w "szybkich kodach" na climatronicu (kanał 45) sprawdzałem temperaturę, przy której wiatraki startują i następuje to 97 - 98 stopni. Może ktoś mnie oświecić, czy to jest OK i który czujnik odpowiada za wyświetlanie temperatury na climatronicu, który podaje sygnał do kompa i który powoduje włączenie i wyłączenie wiatraków?

    Zostaw komentarz:


  • msemafor
    odpowiedział(a)
    Dzięki yunior81 za fotki. Myślę, że nie tylko mi takie informacje się przydadzą. O1 to popularne auto i wiele z silnikami benzynowymi wciąż jeździ.
    Zamówiłem cewkę TESLA CL002. Po wymianie i kilku dniach jazdy poinformuję o sytuacji.

    Zostaw komentarz:


  • yunior81
    odpowiedział(a)
    Zdjęcia cewki z mojego samochodu, wyjętej przy przebiegu ok. 66500 ( jazda tylko na benzynie ) i porównanie jej z nową. Nie wiem dlaczego ale "awaria" cewki w znanych mi przypadkach, zawsze wyglądała tak samo, tj. pęknięcie i zawsze ten sam "pin" zaśniedziały.
    Załączone pliki
    Ostatnio edytowany przez yunior81; 15463.

    Zostaw komentarz:


  • msemafor
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
    jakby to była cewka to by było wypadanie zapłonów widoczne - sprawdzałeś to?
    Sprawdzałem i nie ma wypadających zapłonów na żadnym z cylindrów.
    Mógłby ktoś podpowiedzieć, jakim narzędziem odkręcić uchwyt pompy SAI od kolektora na jego środku? Wygląda to bardziej na spline niż na torx. Tylko jaki numer?

    Zostaw komentarz:


  • yunior81
    odpowiedział(a)
    Jak by bylo wypadanie zaplonow powodowane przez cewkę to byłby juz jej całkowity zgon i śmiem twierdzić, ze jazda bylaby średnio możliwa. Po dwoch 1,6 MPi ( w OIIFL i obecnie BFQ OI ) nic mnie juz nie zaskoczy w tym prostym silniku.
    W woli chwili zamieszczę zdjecie cewki z obecnej Octavii, ktora byla wymieniona przy przebiegu ok. 66500.

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    jakby to była cewka to by było wypadanie zapłonów widoczne - sprawdzałeś to?

    Zostaw komentarz:


  • msemafor
    odpowiedział(a)
    Przyjrzę się tej cewce. Może jeszcze ktoś udzieli wskazówki, jakie numery (rozmiary) torxów są potrzebne, aby odkręcić i zdjąć lub przesunąć uchwyt "odkurzacza" (pompy napowietrzania spalin SAI)? Bo bez odkręcenia tego uchwytu chyba nie dostanę się do jednego wkręta cewki. Jeszcze jakie numer (rozmiar) torxa do odkręcenia trzech wkrętów cewki?

    Zostaw komentarz:


  • yunior81
    odpowiedział(a)
    Zapomniałem zdejmij przewody z cewki i sprawdź czy któreś miejsce na cewce od przewodu zapłonowego nie jest zaśniedziałe. Typowy objaw zuzycia pękniętej cewki. U znajomego w BFQ tez byla pęknięta cewka i jednej styk w niej zaśniedziały.
    Ostatnio edytowany przez yunior81; 15463.

    Zostaw komentarz:


  • yunior81
    odpowiedział(a)
    Oprócz objawów o ktorych piszesz, widac na niej wyraźne pęknięcie ale trzeba niestety ja wyjąc. Ja przerabiałem ostatnio taki temat jak u Ciebie i wymiana na wszystko nowe tj. swiece, przewody i cewkę zamknęła sprawę. Jeżeli juz bedziesz miał w 100% sprawny układ zapłonowy to regulacja instalacji przez porządnego gazownika ( najlepiej znawcy od BRC a takich niestety malo jest ) bedzie niezbędna.
    Przyslij mi jakis numer kontaktowy na PW to oddzwonię i pogadamy.
    Mam stara cewkę takze w wolnej chwili wrzucę fotę pęknięcia.

    Zostaw komentarz:


  • msemafor
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez yunior81 Zobacz wpis
    Do sprawdzenia cewka, może się już skończyła przy takim przelocie na LPG. Poza standardowymi objawami, najczęściej jest pęknięta.
    Jeśli układ zapłonowy jest w 100% sprawny, w co wątpię, to do sprawdzenia/regulacji pozostaje instalacja.
    Dzięki yunior81. W moim rankingu "podejrzanych" podzespołów cewka też jest wysoko. Niejednokrotnie jak jadę na trójce przy średnich obrotach czuję takie lekkie bujawki, jak przycisnę pedał bardziej to już w miarę równo ciągnie. Znasz jakiś sposób, aby ją sprawdzić? Jak wizualnie objawia się jej zmęczenie lub zużycie?

    Zostaw komentarz:


  • yunior81
    odpowiedział(a)
    Do sprawdzenia cewka, może się już skończyła przy takim przelocie na LPG. Poza standardowymi objawami, najczęściej jest pęknięta.
    Jeśli układ zapłonowy jest w 100% sprawny, w co wątpię, to do sprawdzenia/regulacji pozostaje instalacja.

    Zostaw komentarz:


  • krzynol
    odpowiedział(a)
    to trudno powiedzieć przy takiej sporadyczności błędów
    odepnij sondę i pojeździj - wyjdzie czy to problem z faktycznie złym składem mieszanki czy z jego pomiarem
    odepnij przepływomierz i pojeździj - wyjdzie czy pomiar powietrza jest ok
    raczej coś z powietrzem, bo jak jest podobnie na PB i LPG to raczej nie paliwo

    Zostaw komentarz:

Pracuję...