Problem z tempomatem - szarpanie przy rozpędzaniu auta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marcooprodigy
    Ambiente
    • 2012
    • 248
    • Octavia I (1U2)
    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

    Problem z tempomatem - szarpanie przy rozpędzaniu auta

    Witam. W dniu dzisiejszym naprawiałem uszkodzony licznik (opadły wszystkie wskazówki do zera) - zgodnie z instrukcją znalezioną w internecie rozebrałem licznik i poprawiłem wskazane w instrukcji styki. Licznik wstał i działa bez zarzutu. Niestety od momentu poprawy styków przestał mi działać tempomat. Dodatkowo auto szarpie mi na 2 biegu w momencie rozpędzania. Dodatkowo mam dylemat ponieważ licznik prędkości działa ok natomiast w vagcomie w module meas block - grupa 06 - w ustawieniach tempomatu nie pokazuje mi prędkości. Czyli tak jakby UCH nie otrzymywał informacji. (tempomat jest sprawdzony i działała sterowanie manetką). Co może być nie tak że prędkościomierz działa dobrze a VAG nie widzi prędkości auta?
    "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
    PRAWO MURPHY'EGO
  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 11002
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    prędkość auta brana jest z ABS'u
    jeśli licznik pokazuje prędkość, znaczy, że ta informacja jest wystawiona na magistrali
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • marcooprodigy
      Ambiente
      • 2012
      • 248
      • Octavia I (1U2)
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
      prędkość auta brana jest z ABS'u
      jeśli licznik pokazuje prędkość, znaczy, że ta informacja jest wystawiona na magistrali
      Witam. Przyznam że nie bardzo rozumiem o co chodzi. Skoro prędkość brana jest z ABSu to dlaczego jak wypnę wtyczkę z czujnika prędkości który jest na skrzyni biegów to wskazówka opada i nic nie wskazuje? Jak go podłącze z powrotem na miejsce to wskazówka pokazuje prędkość a komputerowi wydaj się że stoi w miejscu. Vag niestety nadal nie pokazuje prędkości. Tempomat umarł i nie włącza się wcale ale w sumie nie dziwne skoro tempomat włącza się dopiero powyżej 30km/h. Nie wiem czy usterki szukać na jakimś układzie który jest w naprawianym liczniku czy czepiać się czegoś innego? Dzisiaj odpiąłem wtyczkę od czujnika prędkości ze skrzyni biegów i myślałem że przynajmniej szarpanie przy rozbiegu zniknie ale niestety nie zniknęło. Dodatkowo jak się wypnie wtyczkę od czujnika prędkości przestaje być stabilizowana wskazówka od poziomu paliwa. Jakaś masakra.
      Pech chciał że licznik przywróciłem do życia i w zasadzie nie robiłem niczego co mogłoby uszkodzić jakikolwiek element, a tutaj licznik naprawiony a inny problem na tapecie. :-(
      "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
      PRAWO MURPHY'EGO

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 11002
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        ok, moje niedopatrzenie, cały czas myślałem o O2, a w O1 jest rzeczywiście czujnik prędkości osobny na skrzyni.
        ale abs też ma swój pomiar prędkości obrotowej kół, nie wiem tylko jaka jest korelacja pomiędzy tymi wartościami
        ciekawe która informacja idzie do ECU?

        (a co to jest UCH?)
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • marcooprodigy
          Ambiente
          • 2012
          • 248
          • Octavia I (1U2)
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
          ok, moje niedopatrzenie, cały czas myślałem o O2, a w O1 jest rzeczywiście czujnik prędkości osobny na skrzyni.
          ale abs też ma swój pomiar prędkości obrotowej kół, nie wiem tylko jaka jest korelacja pomiędzy tymi wartościami
          ciekawe która informacja idzie do ECU?

          (a co to jest UCH?)
          Kolego właśnie tu jest problem. Licznik dostaje informację ale nie przekazuje tego do ECU. Nie wiem który układ w liczniku jest za to odpowiedzialny.
          Co do UCH to moja pomyłka, z określeniem UCH spotkałem się w samochodach Renault natomiast chodziło mi oczywiście o ECU.
          "Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
          PRAWO MURPHY'EGO

          Komentarz

          Pracuję...