Szyba działa odwrotnie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ZeeZu
    Classic
    • 2009
    • 3

    Szyba działa odwrotnie

    Witam Wszytkich
    mam taki mały problem, w mojej Skodzinie padło mi sterowanie szyby kierowcy. Okazało się że winny jest ten moduł elektroniczny połączony z silnikiem i przekładnią w drzwiach kierowcy.
    Udało mi się kupić ten moduł (samą część elektroniczną) po zmontowaniu wszystkiego okazało się że szyba jeździ odwrotnie (wciskam zamykanie do góry jedzie w dół i na odwrót) oczywiście znalazłem na forum informację że takie przypadki się zdarzały i rozwiązaniem jest odwrócenie silniczka o 180 stopni. I tu mam pytanie do kogoś kto przerabiał podobny przypadek jak to dokładnie mam zrobić ?? odkręcam cztery śruby mocujące obudowę silnika ale po zdjęciu silnika są przy nim styki które łączą się ze stykami na tym module elektronicznym. Jak mniemam trzeba coś jeszcze tam pokombinować aby można odwrócić silnik a styki zostały na swoim miejscu i dlatego proszę o jakąś podpowiedź żebym czegoś nie urwał przypadkowo )
    Z góry dzięki Wszystkim którzy podejmą temat i coś podpowiedzą
    660 065 526
    Pozdrawiam
  • ulysse
    Rider
    • 2010
    • 496

    #2
    Ostatnio to robiłem. Moduł który wymieniłeś należny zamienić miejscami metalowe blaszki które zasilają silnik szyby.

    Ja u siebie rozłączyłem moduł szyb od silnika, przeciąłem oryginalne blaszki i dolutowałem to nich przewody na "krzyż" dzięki temu szyba działa już poprawnie.

    Komentarz

    • ZeeZu
      Classic
      • 2009
      • 3

      #3
      Też myślałem o takim rozwiązaniu. Zaciekawił mnie jednak sposób z odwróceniem silnika a zwłaszcza jak to robią ze względu na te styki. One chyba nuszą się jakoś dać zdjąć z silnika. Może ktoś mi podpowie jeszcze
      dzieki za podpowiedź

      Komentarz

      • ulysse
        Rider
        • 2010
        • 496

        #4
        Tz co masz na myśli ? Moduł sterowania to czarny plastik który jest zamocowany na zawijaku linki od elektrycznych szyb. Wypinasz wtyczkę do modułu podważasz z obu stron zatrzaski i moduł wychodzi z silnika i zwijaka, na niczym więcej się nie trzyma,

        Dzięki temu będziesz miał bardzo łatwy dostęp do blaszek które podają napięcie do silniczka.

        Komentarz

        • ZeeZu
          Classic
          • 2009
          • 3

          #5
          Chodzi mi o to że po odkręceniu czterech śrubek mocujących silnik można oddzielić silnik od tego modułu sterowania. Na forum znalazłem info żeby odwrócić silnik o180stopni i będzie działać jak powinno. Tyle tylko że po odkręceniu silnika schodzi on ze stykami wiec odwrócenie nie jest możliwe w twkiej postaci. Musi zatem być możliwośc oddzielenia samej metalowej obudowy od stykow (tych na silniku) skoro piszą o odwróceniu silnika. Jest to o tyle dobre rozwiązanie bo nie trzeba nic ciąć ani lutować i zachowujemy oryginalny stan.

          Komentarz

          Pracuję...