Lewy pobór prądu - dioda drzwi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • peccatum
    Classic
    • 2013
    • 17

    Lewy pobór prądu - dioda drzwi

    Witam serdecznie,
    Mam problem z Ocatvią z 2001r 19.TDI
    A mianowicie od dłuższego czasu coś na lewo ciągnie prąd , latem akumulator padał po 4 dniach , przyszła zima i nie wytrzymuje 2 dni.
    Jako ze robiłem przy okazji rozrusznik poprosiłem o zdiagnozowanie problemu. Mechanik stwierdził że problemem jest moduł komfortu ?
    A mianowicie po zamknięciu drzwi samochodu bez zamykania zamków wszystko jest ok , pobór bardzo mały w normie. Natomiast gdy tylko po kilku sekundach zaczyna mrugać czerwona dioda przy dzyndzlu zamknięcia drzwi podbór wzrasta , dioda gaśnie , pobór maleje. Dioda mruga co ok 10 sekund i podczas mrugnięc pobiera prąd który najprawdopodobniej podowduje rozladowanie akumulatora w ciągu 2 dni. Nie pamiętam dokładnie wartości jakie mechanik podawał , ale stwierdził że na 100 % to jest problemem .
    Jak myslicie , walnięty jest moduł komfortu ? czy może gdzieś przewód tej diody jest uszkodzony ?
    Z góry bardzo proszę o pomoc , gdyż od dłuższego czasu walczę z tym problemem i znudziło mi się odpinanie akumulatora co chwilę :/
  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 10960
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    moduł komfortu może tak, dioda nie
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • Bambek1
      Elegance
      • 2015
      • 963
      • Octavia I (1U2)
      • AZJ 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Czy pik zwiększonego poboru prądu trwa tyle samo czasu co mignięcie diody? Jaka jest wartość liczbowa dla poboru, dla tego pika?
      Masz możliwość podmiany modułu komfortu?
      Nie odpalałeś przypadkiem auta z jakiegoś startera?
      Przewód diody czy uszkodzony, wiesz wszystko możliwe ale gdyby puszczał gdzieś prąd na lewo to dioda by raczej nie migała, ona ma bardzo mały pobór prądu i każdy upływ raczej powodował by, że dioda by nie migała.
      Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
      ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
      Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
      Spalanie - Motostat.pl
      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz

      • peccatum
        Classic
        • 2013
        • 17

        #4
        Niestety nie mam możliwości podmiany modułu.
        Wygląda to mniej więcej tak https://youtu.be/b30MV2p93eM Kazdy skok w górę i trwa to tyle ile pik diody
        Na szybko wyciągnąłem jeszcze bezpieczniki 14 i 15 czyli
        14 - oświetlenie wnętrza, centralne ryglowanie
        15 - zestaw wskaźników , automatyczna skrzynia(takiej nie mam) czujnik skrętu kierownicy, lusterka zewnętrze
        i wyciągając je na zmianę wartość w obu przypadkach była stała na poziomie 0.08

        Auto nie było odpalane ze startera, przewód diody sprawdzę w sobotę dopiero.

        Komentarz

        • Bambek1
          Elegance
          • 2015
          • 963
          • Octavia I (1U2)
          • AZJ 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Jaki był zakres na mierniku ustawiony bo nie widzę czy pik ma wartość 0.33A? Jeśli tak to dużo za dużo i nie jest to prąd diody musisz szukać przyczyny po drodze. Jeśli pik się pokrywa z mignięciem diody to może być to prąd z zasilania diody uciekający gdzieś na masę lub uszkodzenie modułu ale raczej podejrzewam gdzieś zwarcie.
          Jak nie masz możliwości podmiany modułu to pierwszy podejrzany harmonijka w drzwiach, słupek kierowcy A.
          Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
          ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
          Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
          Spalanie - Motostat.pl
          Spalanie - Motostat.pl

          Komentarz

          • roberta
            Rider
            • 2006
            • 413
            • Superb III (3V3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            nie róbcie cyrku z tym że prąd rzędu 0,33 mA rozładowuje akumulator. Normalny i zarazem akceptowalny ciągły pobór z akumulatora to 30 mA więc ta dioda pobiera 100 razy mniej
            Ostatnio edytowany przez roberta; 1013.
            pozdrawiam
            roberta

            Skoda SuperB 1,4 TSI iV Hybryda

            http://chomikuj.pl/Roberta9

            Komentarz

            • roberta
              Rider
              • 2006
              • 413
              • Superb III (3V3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              #7
              Zamieszczone przez Bambek1 Zobacz wpis
              Jaki był zakres na mierniku ustawiony bo nie widzę czy pik ma wartość 0.33A? .
              wyraźnie widać że zakres jest ustawiony na 20 mA

              pozdrawiam
              roberta

              Skoda SuperB 1,4 TSI iV Hybryda

              http://chomikuj.pl/Roberta9

              Komentarz

              • krzynol
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 10960
                • Superb II combi (3T5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                dlatego dioda to bzdura
                ale to jest pobór w całym aucie? bo jeśli tak, to wymień akumulator
                bo taki prąd to zabije aku w kilka miesięcy... może...
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz

                • Bambek1
                  Elegance
                  • 2015
                  • 963
                  • Octavia I (1U2)
                  • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez roberta Zobacz wpis
                  wyraźnie widać że zakres jest ustawiony na 20 mA
                  faktoza nie zaczaiłem, żeby sobie powiększyć obraz

                  To w takim razie miernik pokazuje tyle co łyka dioda ale to nie ona jest przyczyną.
                  Może właśnie jak koledzy piszą aku już kończy żywot i zwyczajnie pada od samorozładowania a w zimie następuje to szybciej niż latem z przyczyn chyba wiadomych.
                  ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                  Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                  Spalanie - Motostat.pl
                  Spalanie - Motostat.pl

                  Komentarz

                  • peccatum
                    Classic
                    • 2013
                    • 17

                    #10
                    Dzięki za pomoc, dziś zrobię test, odlacze akumulator na 2 dni i sprawdzę jego wartość po tym czasie. Wczoraj wieczorem bez odlaczania od samochodu wskazywał 12v a dziś rano już tylko 11,75V. Może faktycznie po 4 latach po prostu zdycha.
                    Kombinowalem z bezpiecznikami i cały czas skoki są do
                    https://www.flickr.com/gp/141488721@N06/r98A22 teraz wyrazniejsze zdjęcie i miernik ustawiony na 20A

                    Komentarz

                    Pracuję...