problem ze swapowanym alternatorem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Slawuch
    Classic
    • 2016
    • 16

    problem ze swapowanym alternatorem

    Robiłem dłuższą traskę, ok 3 tys. km i padł mi alternator na granicy z Czechami
    Była sobota po południu i miły starszy pan w Zgorzelcu wymienił mi alternator na model od golfa 4 120 A
    Oryginalny altek został u niego.
    Zapłaciłem jak za zboże, bo 500 PLN.
    Alternator niby super zregenerowany, ale padł mi już 2 raz, po mniej więcej 5 tys. km.
    Alternator nie ma sprzęgiełka, ma koło zamocowane na sztywno.
    Czy to może być przyczyna?
    Co robić w tej sytuacji? Kupić inną używkę?
    Mam octe 2.0 w benie, z climatronicem, zmiana z 90A na 120A wyszła na plus, bo nie przygasa na wolnych jak włączę klimę, więc nie chcę robić downgrade.
  • Rasputin
    Drive
    • 2015
    • 79
    • Octavia I combi (1U5)
    • AQY 2.0 MPI 115 KM

    #2
    Powiedziałbym że 500zł i zostawienie starego alternatora to rozbój w biały dzień więc zapewne dlatego ten pan był miły, a później wymienił regulator napięcia i zarobił na czysto 450zł.
    Sprzęgiełko nie powinno mieć na to wpływu, aczkolwiek nie napisałeś na czym polega usterka - zaciera się czy regulator pada?
    Brak sprzegiełka to głównie szybsze zużycie paska i napinacza. Jeżeli problem polega na braku ładowania (regulator napięcia) to prawdopodobnie ten altek jednak nie był dobry.
    Możliwe przyczyny - uszkodzony akumulator, zwarcie w instalacji, uszkodzone diody prostownicze, uszkodzone uzwojenie, najtańsze regulatory, wycieki płynów na alternator,
    A czy czasem nie doładowujesz akumulatora w samochodzie prostownikiem bez ściągania klem z aku?



    Komentarz

    • Didakonut
      Classic
      • 2018
      • 2

      #3
      Mam problem taki jak ty. Chcę wiedzieć, jak to naprawić.

      Komentarz

      • Slawuch
        Classic
        • 2016
        • 16

        #4
        Update:
        zacierały się łożyska, więc zamontowałem nowe sprzęgiełko INA, całość z robotą prawie 200 szelestów, problem znikł.
        Teraz alternator sprawia nowy problem, ma za słabe ładowanie, tylko 13 V...
        Jeżdżę zastępczo na oryginale 90 A ze szrotu za 80 szelestów i zastanawiam się, czy pakować kolejne pieniądze w złom, na który wydałem już ponad 800 PLN

        Komentarz

        Pracuję...