Gasnące xenony - Octavia 1U 2.0 PB/LPG 2003r. FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sl4sh
    Classic
    • 2017
    • 6

    Gasnące xenony - Octavia 1U 2.0 PB/LPG 2003r. FL

    Witam, mam problem z xenonami, otóż skubańce gasną podczas jazdy.
    Tzn. odpalają bez problemu, mogę jechać prostą, idealnie równą drogą - a tu bach, błysk i gaśnie.
    Wymieniałem żarniki - przeszedłem z jakieś chińskie i skończyłem na oryginalnych GE (general electric).
    Odnośnie przetwornic - jak kupiłem samochód, po jakiś 2 miesiącach zdechł pierwszy xenon - nie pamiętam czy prawy czy lewy. W każdym razie rozebrałem i okazało się, że w środku była chińska przetwornica + chiński żarnik, na lampie natomiast (na zewnątrz) zamontowana oryginalna.
    Całość, co dziwne, świeciła bardzo dobrze.
    Od tego momentu zaczęły się moje problemy. Kupiłem znowu chiński żarnik. Pojeździło z 2 tyg. Zdechła druga lampa. Tam okazało się, że całość oryginalna, więc żarnik już trochę kosztował. Zamontowałem więc chińską przetwornicę + chiński żarnik - podobnie jak to było w prawej, wytrzymało znowu z 2 tyg.
    Objaw taki, że odpala normalnie, nic nie miga etc. ale podczas jazdy - gasną, albo podczas ruszania - gasną.
    Kupiłem więc jeden z lepszych (droższych) zestawów HID na allegro (przetwornica + żarnik). Po zamontowaniu światła świecą przetragicznie, słabiej niż zwykłe H7 w VW polo z 99'.
    Wymieniłem więc tranzystory w przetwornicach - znowu jakiś czas pojeździło i znowu zaczął gasnąć xen - tym razem lewy, gdzie jest sterowanie poziomowaniem.
    Chciałem wrócić do zestawienia z początków, gdy kupiłem auto. Wymieniłem tranzystory - po 2-ch dniach znowu zgasł...
    Już nie wiem co robić. Między czasie wymieniłem tzw. startery po 300zł/szt.

    Ktoś spotkał się już z czymś takim ? Kurde jestem na skraju sprzedaży mojej octavki bo przez światła jestem uziemiony. Jeżdżenie po mieście - ok, ale wypad za miasto albo powrót nocą odpada bo przez światła nic nie widać.
  • Bambek1
    Elegance
    • 2015
    • 963
    • Octavia I (1U2)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

    #2
    Zaczął bym od sprawdzenia czy nie masz uwalonego regulatora napięcia, czy i jak zmienia się napięcie ładowania na kostkach zasilających przetwornice w zależności od obrotów silnika. Może coś się dzieje, że spada prąd zasilania lub podbija i uwala Ci przetwornice.
    Podepnij miernik do kostki na dłuższych kablach i obserwuj stale co się dzieje z napięciem zasilania przetwornicy w momencie jak światło gasną tylko się z dobrej strony przetwornicy wepnij. Nie od strony HV.
    Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
    Spalanie - Motostat.pl
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz

    • sl4sh
      Classic
      • 2017
      • 6

      #3
      Mam taki zwykły miernik za 20zł. Swojego czasu podpiąłem go pod akumulator, żeby sprawdzić czy są właśnie jakieś spadki/skoki. Co prawda alternator nie jest super ( sensie napięciowym ) to jednak mieści się wszystko w przedziale 14 - 14.5 V.
      Piszesz, żeby podpiąć się pod zasilanie przetwornicy - czyli najbezpieczniej z moim sprzętem naciąć kable przed lampami i tam się wpiąć ( 12V ) - w lampie to przyznam szczerze, że się boję ( 25 kV ). Dobrze zrozumiałem ?

      Komentarz

      • Bambek1
        Elegance
        • 2015
        • 963
        • Octavia I (1U2)
        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

        #4
        Dobrze zrozumiałeś. Tylko nic nie nacinaj a po prostu wciśnij cienki przewód między styki kostki nasuń kostkę i sprawdź tam.
        Przeciągnij długi kabel nawet prowizorycznie spod maski do kabiny drzwiami pasażera, miernik na deskę przed nos i obserwować. Być może coś tam się dzieje.
        Możesz ewentualnie zamiast miernika podpiąć w kabinie diodę LED z rezystorem na 12 V ewentualne przerwy w dostawie prądu do kostki w lampie będzie łatwiej obserwować w czasie jazdy jak LED będzie gasł czy migotał.
        Zamieniałeś palniki z przetwornicami lewy prawy?

        Nie wiem czy dobrze zrozumiałem (wczoraj już było późno jak odpisywałem) przetwornic jako takich Ci nie uszkadza w sposób trwały tylko wyłączeniu silnika wszystko wraca do normy?

        Oczywiście, że pod 25kV miernika nie podłączaj bo będziesz go musiał z podsufitki odklejać.

        Jeszcze jedna bardzo istotna sprawa czy wszystkie styki sprawdzałeś nic nie jest "przywęglone" brudne, zasiarczone itp.?
        Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
        ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
        Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
        Spalanie - Motostat.pl
        Spalanie - Motostat.pl

        Komentarz

        • sl4sh
          Classic
          • 2017
          • 6

          #5
          Postaram się coś ogarnąć, choć nie bardzo wiem jak podpiąć się pod wtyczkę. Zobacz obrazek : 99e8fa8e4463813604c5900d23eb.jpg
          Lewa lampa ma dwie wtyczki, jedna - mniejsza to chyba coś takiego : f5c6d348914f6bdf.jpg
          Gdzie się tutaj podpiąć ?
          Ew. co jeszcze mogę sprawdzić pod kątem nie łączenia ?. Jak podłączam chińską przetwornicę - całość działa, ale świeci strasznie słabo.
          Jak podłączam oryginał, jak fabryka przykazała, to wtedy xen odpala normalnie, ale podczas jazdy jest mignięcie - i już nie świeci. Muszę przekręcić przełącznik i włączyć światła i jest ok.

          Pod jaką frazą szukać tej drugiej wtyczki ? Może zmieniłbym obydwie ?
          Wczoraj sprawdziłem jeszcze przetwornice tzn. tranzystory mocy - żaden nie jest spalony, teoretycznie więc przetwornica powinna działać. Wydawało mi się, że xenon jakby ... może nie mrugał ale jakby baardzo delikatnie przygasał.
          Żarniki zmieniałem miejscami, przetwornice również, startery też. Po podłączeniu chińskich przetwornic - nic nie mruga etc. - tylko światło diabelnie słabe.
          Masakra jakaś...

          Komentarz

          • Bambek1
            Elegance
            • 2015
            • 963
            • Octavia I (1U2)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Jeśli masz taki sztywny kabel skrętkę sieciową (przykład)
            Sklep Eltcrac System - Systemy zabezpieczęń - SSWiN, Monitoring CCTV, Domofony, sieci WLAN/LAN. Rabaty hurtowe dla partnerów B2B.

            to wypruj z niej 2 żyły i wepnij się w piny odpowiadające za zasilanie przetwornicy. Te żyły mają około 0.5mm średnicy (nie mam możliwości teraz zmierzyć ale coś około to będzie) zdejmij po 6-7 mm izolacji i bez problemu wciśniesz to w kostkę i zapniesz na ścisk nawet nie do końca wpinając kostkę w zatrzask. Na potrzeby pomiaru taka prowizorka wystarczy. Jeśli napięcie będzie stabilne i miało odpowiednią wartość to nie pozostaje Ci nic innego jak kupić nowe porządne przetwornice z dobrymi palnikami.
            ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
            Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
            Spalanie - Motostat.pl
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz

            • sl4sh
              Classic
              • 2017
              • 6

              #7
              Skończyło się na tym, że zamówiłem nowe przetwornice :/ dzięki za pomoc.

              Komentarz

              • andru123
                Elegance
                • 2010
                • 783
                • Toyota
                • ATF 2.0 MPI 120 KM

                #8
                czy chcialbys może odsprzedać stare uszkodzone przetwornice ? potrzebowałbym na części jako dawcy mówię o tych oryginalnych za lampami , bo rozumiem że te wymieniles , tak ?
                jest O1 RS 1.8T XENON
                była O1 1.9 TDI AGR

                Komentarz

                Pracuję...