Witam, jako, że od dłuższego czasu walczę z błędem 16555 zarówno na Pb i LPG , postanowiłem dziś sprawdzić przepływomierz. Ku mojemu zdziwieniu po odpięciu wtyczki samochód nie zakrztusił się ani nie było żadnych objawów. Ciągle miałem podpięty vcds i bez wtyczki pokazywało mi wartość mass air flow na poziomie 2,34g/s ... Na desce wyskoczyła kontrolka trakcji ASR a w vcds błąd 16497. Czy to normalne zachowanie po odpięciu przepływomierza ? Czy silnik nie powinien zgasnąć albo chociaż krztusić się albo nie powiem wyskoczyć check na desce rozdzielczej i dlaczego występują wartości w vcds'ie ?? Czy komputer samoczynnie je "podsuwa" żeby silnik działał "normalnie" ?? Proszę o jakieś sugestie czy przepływomierz jest już do wymiany czy szukać gdzieś indziej przyczyny ...
Przepływomierz - zepsuty ??
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
A dawno instalowałeś gaz? Nie jestem znawcą ale wklepałem ten błąd w googla, 16555 i wyrzuciło mi zbyt uboga mieszanka, a więc błąd po stronie instalacji gazowej a w zasadzie jej regulacji. Jeżeli niedawno instalowałeś to niech to wyreguluje jak należy a jak nie to pytanie, kiedy robiłeś serwis LPG?
Zanim zaczniesz pchać się w koszta, poczytać to...
Champ20ns!
-
-
Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpisBłąd 16555 był nawet jak jeździłem na benzynie po remoncie silnika przez 1,5tkm. Więc to nie wina gazu, bo był wtedy odłączony.
Champ20ns!
Komentarz
-
-
kolego niech sprawdzi Ci zaufany gazownik. Znajomy ma Seata z tym silnikiem. Za każdym razem gdy przełączy na gaz gubi poprawne mapy i też wali tym błędem. Przełącza na benzyne i wszystko wraca do normy. Nie wiem, nie znam się na autach z gazem, ale wiem, że jak on pojechał do gaziarza i mu odpowiednio przeprogramował sterownik chyba czy coś to wszystko ustało.
Przy gazie wszystko inaczej działa...
Komentarz
-
-
Tak jak pisałem wyżej, nie obstawiam na gaz bo ostatnio jeździłem długo wyłącznie na benzynie i błąd cały czas występował , check nie palił się do pewnego momentu. Po kasowaniu błąd wraca. A przepływke wczoraj odpiąłem przed zapaleniem auta i odziwo odpalił ładnie za pierwszym razem , później po podpięciu obroty weszły na 1250 , gdzie normalnie przy "ssaniu" mam 1000. Samochód ma jakieś wyuczone wartości przepływomierza ale chcę je skasować. Czy odpięcie klemy lub wyjecie bezpiecznika nr 10 zresetuje ustawienia ?
Komentarz
-
-
po odpięciu przepływomierza, komputer zadaje sobie dawkę wzorcową i się jej trzyma, bez względu na realny przepływ
zanczy to, wchodzi w pewien tryb awaryjny i da się jeździć, wartość przepływu w blokach pomiarowych jak najbardziej jest pokazywana, ale się nie zmienia->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Podobnie powiedział mi mechanik, że po odłączeniu samochód przechodzi w tryb awaryjny. Mimo tego dziś podpiąłem przepływke, ruszyłem w trasę , na trzecim biegu przy 6200 obr max wartość to 58g/s. Podobno idealna wartość to : moc samochodu (KM) x 0,8 , czyli u mnie powinno być ok 80g/s . Niestety do tej wartości było daleko...
Komentarz
-
-
W benzynie w przepływomierzu sprawdza sie dwie rzeczy:
1) to co mówisz czyli przy około 6000RPM powinno być około 0,8xMOC[KM]
2)zapuszcza się wykres g/s od RPM i powinien być on wmiare liniowy, bez uskoków.
Przy takim przepływie jak tu sprawdza się szczelność dolotu i odmy i dopiero wymienia przepłwykę. Zawsze na orginał, niestety zamieniniki w 3/4 przypadków nie działają prawidłowo. Można próbować czyścić przepłwyke ale trzeba wiedzieć jak żeby jej nie zepsuć. Na dodatek pomoże raczej na nie długo. Dziura w dolocie może zaburzać przepłwy i spowodować zaniżenie wartości przepłwyu i błąd 16555. Oczywiście ten błąd może być spowodowany kilkoma innymi rzeczami, jak kiepska iskra, a raczej jej brak, niesprawność pompy, neiszczelność wydechu...
Co do odpięcia samochód musi, nie musi zgasnąć, nie przewidzisz tego. Znakiem że coś jest nie tak z przepływką jest to że po jej odpieciu auto odżywa, tzn. waraca mu moc. Niektóre VAGi pokaża Ci wartość g/s nawet po odpięciu przepływki, niektóre pokażą 0. Zależy od wersji ECU. Komputer przyjmuje po odpięciu wartość zastępczą na podstawie innych wskaźników takich jak otwarcie przepustnicy, rpm, pedał gazu itp
Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpisSamochód ma jakieś wyuczone wartości przepływomierza ale chcę je skasować. Czy odpięcie klemy lub wyjecie bezpiecznika nr 10 zresetuje ustawienia ?Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.
Komentarz
-
-
Ten błąd 16555 jest tak męczący, że można pół samochodu wymienić... Przepływomierz czyściłem już dwa razy specjalnymi środkami, które odparowują i nie zostawiają osadu, odma jest nowa, oryginalna, uszczelki od kolektora były wymieniane podczas remontu silnika. Świece mają przejechane 13tkm, wydech też jest nowy , tylko pompy jeszcze nie ruszałem... Ta przepływka i jej wartość też nie daje mi spokoju.
Komentarz
-
-
Zawsze możesz sprawdzić nieszczelność w niezalecany sposób PLAKIEM :P
generalnie to co piszą wyżęj. Nieszczelność, walnięta przepływka, albo sonda lambda - te trzy elementy zawsze są powodem podobnych objawów. Ja w zeszłym roku nawymieniałem się a okazało się że pomimo iż lambda błędu żadnego nie dawała to była walnięta w jakiś sposób, a dodam że auto diagnozował DGW i sprawdzał dosłownie wszystko, wymienione uszczelki, podmieniona przepływka od bliźniaczego silnika żeby sprawdzić czy to to, regulator ciśnienia paliwa wymieniony przewody, cewka, świece nawet odpiął kata żeby sprawdzić czy to nie było zapchane - koniec końców wymieniliśmy jeszcze lambdę (po 2 latach od poprzedniej wymiany) i była pierdyknięta. Niestety to są uroki rzeczy martwych.
Najlepiej by było jak byś miał kogoś kto ma identyczny silnik sprawne wszystko i przełożysz przepływkę celem sprawdzenia. Wóczas zobaczysz czy coś inaczej będzie.
A może wystarczy wyczyścić przepływkę ? na forum golfa widziałem jak ktoś poradnik napisał jak to dobrze zrobić.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Andy90 Zobacz wpisA może wystarczy wyczyścić przepływkę ?Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpisPrzepływomierz czyściłem już dwa razy specjalnymi środkami, które odparowują i nie zostawiają osadu,
Komentarz
-
-
Widzę, że jest duże zainteresowanie moim problemem z czego bardzo się cieszę, dzięki panowie za wszelkie sugestie . Tak, zapomniałem dodać , że sonda też była wymieniona na oryginalną Boscha, oczywiście chodzi mi o sondę przed katalizatorem. Check zaczyna mi się palić już codziennie po przejechaniu kilkunastu km... . Dziś byłem u gazownika i wyregulował mi gaz. To teraz zostaje zbierać mi na przepływomierz, ponieważ nie mam albo nie znam nikogo kto mógłby podmienić swoją przepływkę. Dodam jeszcze, że ostatnio zaobserwowałem , że mam , jak dla mnie, duże spalanie średnie na kompie, rzadko kiedy spada poniżej 12l/100km , średnio to tak ok 13,3l. Jak miałem odłączony gaz i sprawdzałem spalanie po tankowaniu do pełna to wychodziło mi 7-8,5l Pb. To były wartości gdzie przez większość czasu jeździłem dłuższe trasy. Normalnie pokonuje 7km z i do pracy i czasami na weekendach 100-200km, może to wina krótkich dystansów i stania w korkach ?Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.
Komentarz
-
-
mieszkam w Warszawie, codziennie robie krótkie dystanse itd i przez to nie mam problemów nie przesadzajmy, nie zmienia to faktu, że krókie dystanse szkodzą - warto raz na tydzien zrobić sobie tą wycieczkę i przepalić auto.
Ja ostatnio miałem podobnie jeśli chodzi o spalanie ale nie sugeruję się komputerem bo mam rozkalibrowany :P - generalnie u mnie był problem i była to wina przewodów NP - przebicie na cewce.
Hmmm kiedy wymieniałeś sondę ? druga sprawa - nie wiem jak jest w Twoim u mnie kostka sondy jest pod pasażerem od spodu samochodu - jeśli tak teżmasz to może warto sprawdzić czy coś tam się nie dostało, styki przeczyścić.
Hmm trochę szkoda wydawać na przepływkę jeśli by była sprawna, a może jakiś spot u CIebie gdzieś ? byś podjechał może ktoś z forum by się znalazł z tym silnikiem przełożenie przepływki nie jest jakoś czasochłonne.
Komentarz
-
-
ja dalej obstawiam przepływkę, zrób sobie mały przegląd bloków pomiarowych podczas przegazowywania silnika i popatrz na czujniki przepływu i dawki paliwa, temperatur...->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Gdybym wiedział jak je właściwie interpretować i które testy zrobić już dawno bym je zrobil . Jak do tej pory to jedyny test to test przepływomierza do odcięcia. Czekam na test przepływomierza jednego z naszych forumowych kolegów Przemek_i , który potwierdzi bądź wykluczy przepływkę. Czy bloki pomiarowe z vcdsa mogą mi podpowiedzieć czy dawka paliwa w stosunku do powietrza jest za duża lub za mała , oczywiście oprócz bloku mierzącego przepływ powietrza ? Które bloki sprawdzić i jakie wartości są poprawne ?
Komentarz
-
-
Udało mi się zrobić logi, wiem, ze nie są idealne i nie są zrobione "zgodnie ze sztuką" czyli but w podłogę od 1500obr, ale proszę nie krzyczeć. Chodzi mi o górną granicę jaką osiąga przepływomierz. Znowu dużo brakuje do ideału, ale ocenie sami :
Z góry przepraszam, ze link jest do wrzuty, ale nie mogłem wgrać na forum plików z excela z rozszerzeniem.xcl.
Komentarz
-
-
logi najlepiej wrzucić na vaglogi.pl lub malonetunig, tylko że wrzuca się je przed przerobieniem na excel. Przepływ jest za mały, nie ma co drązyć tematu. Jesli jest szczelnie to przepływka siadła i tyle. W logach robi się 002+033. Skasowałeś z logu numer kompnenty i numer cześci a po tym można znaleźć logi sprawnego auta. Po numerach Twoja przepływka wchodziła również do AEH,AKL,AVU więc może znajdziesz jakiś sprawny zeby podmienić. Nawet raczej podchodził do kilku innych:
Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.
Komentarz
-
-
Dzięki, przyda mi się na przyszłość , jak kiedyś będę robił logi. Nie wiedziałem , że jest strona z możliwością wrzucenia logów, wcześniej było vaglog ale nie działają od dłuższego czasu. Ta strona z częścią która mi podałeś to giełda części używanych czy nowych ? Niby jest napisane, że część jest nowa , ale w necie po tyle chodzą używane. Jeszcze raz dzięki.
Komentarz
-
-
Nie wiem, link podałem tylko dlatego że jest tam spis silników od których możesz uzyczyć sobie przepływki jeśli chcesz sie upewnić że to ona jest walnięta.
Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpisktóry potwierdzi bądź wykluczy przepływkę. Czy bloki pomiarowe z vcdsa mogą mi podpowiedzieć czy dawka paliwa w stosunku do powietrza jest za duża lub za mała , oczywiście oprócz bloku mierzącego przepływ powietrza ? Które bloki sprawdzić i jakie wartości są poprawne ?Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.
Komentarz
-
Komentarz