Witam serdecznie
Potrzebuję pomocy w kwestii temperatury pracy silnika BFQ - jaka powinna ona być domyślna ( oczywiście przy nagrzanym silniku ) ?
Pytam, gdyż odczyt z ecu mam 98 - 102 stopni zależnie od tego co się dzieje. Kiedy jadę ciągiem ( bez świateł itp) temperatura 98 stopni, kiedy są postoje 101 czasem 102.
Kiedy się zatrzymam i auto stoi przez kilka minut - temperatura 101- 102 stopnie. W tych temperaturach nie załącza się wentylator, lecz jestem pewien że działa gdyż przed zakupem interfejsu do ECU, miałem sytuacje, że normalnie się włączał np w korkach.
Pierwsza myśl po przeczytaniu różnych postów - czujnik temperatury, więc go wymieniłem - niestety żadnych zmian.
Zacząłem sprawdzać termostat, ale wiem, że jest sterowany elektronicznie przez ECU i tu też ciekawa rzecz - Jeśli odpalę samochód i pozostawię do nagrzania dolna rurka chłodnicy będzie zimna - lub niegorąca, natomiast kiedy pojadę w trasę termostat otworzy bo robi się gorąca, ale jest chłodniejsza niż górna.
Komputer nie wyrzuca lampki check engine, a po podpięciu miałem tylko jeden błąd P0130.
Czy ktoś ma jakiś pomysł jak tu można temu poradzić ?
Pozdrawiam
Potrzebuję pomocy w kwestii temperatury pracy silnika BFQ - jaka powinna ona być domyślna ( oczywiście przy nagrzanym silniku ) ?
Pytam, gdyż odczyt z ecu mam 98 - 102 stopni zależnie od tego co się dzieje. Kiedy jadę ciągiem ( bez świateł itp) temperatura 98 stopni, kiedy są postoje 101 czasem 102.
Kiedy się zatrzymam i auto stoi przez kilka minut - temperatura 101- 102 stopnie. W tych temperaturach nie załącza się wentylator, lecz jestem pewien że działa gdyż przed zakupem interfejsu do ECU, miałem sytuacje, że normalnie się włączał np w korkach.
Pierwsza myśl po przeczytaniu różnych postów - czujnik temperatury, więc go wymieniłem - niestety żadnych zmian.
Zacząłem sprawdzać termostat, ale wiem, że jest sterowany elektronicznie przez ECU i tu też ciekawa rzecz - Jeśli odpalę samochód i pozostawię do nagrzania dolna rurka chłodnicy będzie zimna - lub niegorąca, natomiast kiedy pojadę w trasę termostat otworzy bo robi się gorąca, ale jest chłodniejsza niż górna.
Komputer nie wyrzuca lampki check engine, a po podpięciu miałem tylko jeden błąd P0130.
Czy ktoś ma jakiś pomysł jak tu można temu poradzić ?
Pozdrawiam
Komentarz