Witam serdecznie
Mam dość ciekawy problem z Octavią 1. Nie działała mi klimatyzacjia chociaż wentylator się załączał, obroty charakterystycznie "podskawiały" a po podpięciu pod komputer nie było błędów.
Podjechałem dzisiaj na sprawdzenie szczelności - okazało się ze, wszystko jest szczelne, czynnik też jest ale sprężarka nie dostaje napięcia.
Podpieli się pod komputer - okazało się, że czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji - mimo, że jest gaz pokazuje 0 bar - więc do wymiany.
I tu się zaczęło. Odjechałem od "speców" i za jakieś 15 minut zapaliła się kontrol EPC. Sam posiadam interfejs ELM więc się podpiąłem - nie pokazała żadnych błędów. Po wybraniu opcji kasuj wszystkie błędu EPC zgasło. Niestety po jakims czasie powróciło, dodatkowo temperatura cieczy chłodzącej znacznie spadła - zamiast mieć normalnie 101 - 104 stopnie, jest około 84 - więc termostat jest otwarty na duży obieg. Dodatkowo po załączeniu przycisku klimatyzacji wentylator już się nie załącza a po wymianie czujnika w układzie klimy nie ma różnicy - nadal nie działa.
Także cuda tylko po odpięciu wtyczki czujnika ciśnienia w układzie klimatyzacji i podpięciu do komputera.
A i jeszcze jedno - "spec" próbował oszukać ECU i we wtyczce od tego czujnika zewrzeć dwa piny - czy to może być powód tych cudów ?
Czy może macie jakiś pomysł jak tu zaradzić temu ?
Mam dość ciekawy problem z Octavią 1. Nie działała mi klimatyzacjia chociaż wentylator się załączał, obroty charakterystycznie "podskawiały" a po podpięciu pod komputer nie było błędów.
Podjechałem dzisiaj na sprawdzenie szczelności - okazało się ze, wszystko jest szczelne, czynnik też jest ale sprężarka nie dostaje napięcia.
Podpieli się pod komputer - okazało się, że czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji - mimo, że jest gaz pokazuje 0 bar - więc do wymiany.
I tu się zaczęło. Odjechałem od "speców" i za jakieś 15 minut zapaliła się kontrol EPC. Sam posiadam interfejs ELM więc się podpiąłem - nie pokazała żadnych błędów. Po wybraniu opcji kasuj wszystkie błędu EPC zgasło. Niestety po jakims czasie powróciło, dodatkowo temperatura cieczy chłodzącej znacznie spadła - zamiast mieć normalnie 101 - 104 stopnie, jest około 84 - więc termostat jest otwarty na duży obieg. Dodatkowo po załączeniu przycisku klimatyzacji wentylator już się nie załącza a po wymianie czujnika w układzie klimy nie ma różnicy - nadal nie działa.
Także cuda tylko po odpięciu wtyczki czujnika ciśnienia w układzie klimatyzacji i podpięciu do komputera.
A i jeszcze jedno - "spec" próbował oszukać ECU i we wtyczce od tego czujnika zewrzeć dwa piny - czy to może być powód tych cudów ?
Czy może macie jakiś pomysł jak tu zaradzić temu ?
Komentarz