Przed kilkoma dniami pojawił mi się w VCDS błąd 17911 - Load Signal from Alternator Term. DF: Implausible Signal P1503 - 35-10 - - - Intermittent. Pomyślałem bazując na informacjach z sieci, że błąd mógł wyniknąć z chwilowego zbyt dużego łącznego zapotrzebowania urządzeń na prąd w gorące dni (klima, wentylatory na II biegu, światła mijania, radio). Może też on być spowodowany zużyciem i niestabilną pracą regulatora napięcia. Dziś sprawdziłem napięcie na alternatorze miernikiem na wolnych obrotach i:
bez obciążenia - 13,7V - 13,8V
z obciążeniem od 13,85V do max. 14,10V (trochę się wahało)
Mógłby ktoś ocenić ww. wartości w aspekcie regulatora napięcia po 177 tys. km. przebiegu? Gdzieś czytałem, że najbardziej wskazane napięcie powinno oscylować w okolicach 14,4V niezależnie od obciążenia.
Dodam jeszcze, że auto zapala dobrze, kontrolka ładowania zapala się po przekręceniu kluczyka i szybko gaśnie po uruchomieniu silnika.
Będąc w warsztacie, gdzie sprawdzałem napięcie od razu przeczyściłem klemy oraz bolce akumulatora i nasmarowałem je smarem miedziowym do połączeń elektrycznych.
bez obciążenia - 13,7V - 13,8V
z obciążeniem od 13,85V do max. 14,10V (trochę się wahało)
Mógłby ktoś ocenić ww. wartości w aspekcie regulatora napięcia po 177 tys. km. przebiegu? Gdzieś czytałem, że najbardziej wskazane napięcie powinno oscylować w okolicach 14,4V niezależnie od obciążenia.
Dodam jeszcze, że auto zapala dobrze, kontrolka ładowania zapala się po przekręceniu kluczyka i szybko gaśnie po uruchomieniu silnika.
Będąc w warsztacie, gdzie sprawdzałem napięcie od razu przeczyściłem klemy oraz bolce akumulatora i nasmarowałem je smarem miedziowym do połączeń elektrycznych.
Komentarz