Witam forumowiczów.
Po powrocie z trasy zapaliła się kontrolka się check engine.
Szybkie oględziny pod maską niczego niezwykłego nie ujawniły. Podłączyłem laptopa z VCDS, kody błędu 19586 egr system p3130 - 35 -10 regulation range exceeded - intermittent.
Usunięcie błędu i jazda testowa wskazały.... jak by mniejszą dynamikę pracy silnika oraz słabsze hamowanie.
Szybkie oględziny pompy vacu i .... króciec od pompy do serwa uszkodzony.
Na szczęście udało mi się wymienić na nową pompę Bosha. I ponownie ta sama procedura... kasowanie błędu i jazda testowa.
Wynik, dynamika podczas jazdy wróciła do normy hamowanie również, ale i poprawił się sam zapłon i gaszenie silnika, wszystko tak jakby pracowało lżej.
Po przejechaniu około 10km ponownie zaświeciła się kontrolka check engine.
19586 egr system p3130 - 35 -10 regulation range exceeded - intermittent
Tym razem miałem komputer ze sobą i mogłem sprawdzić jak wyglądają bloki pomiarowe 002, 003, 011
Blok 003
Engine speed 903/min
maf scecified 260mg/str
mfa actual 470.4 mg/str
egr duty cycle 84.5%
Blok 011
Engine speed 903/min
Spec.intake press 999.6mbar
actual intake press 1030.2mbar
d.cycle.MAP 24.7%
Z tego co wyczytałem na różnych forach, może to być właśnie przepływomierz lub zaworek N18, niestety nie mam żadnego z nich na podmiankę aby sprawdzić słuszność przypuszczeń. Może ktoś z kolegów jest ze szczecina i mógłby pomóc ?
Nie chciałbym też wymieniać na ślepo pół auta i zgadywać co jest przyczyną.
Będę wdzięczy za każdą pomoc i sugestię z waszej strony.
Po powrocie z trasy zapaliła się kontrolka się check engine.
Szybkie oględziny pod maską niczego niezwykłego nie ujawniły. Podłączyłem laptopa z VCDS, kody błędu 19586 egr system p3130 - 35 -10 regulation range exceeded - intermittent.
Usunięcie błędu i jazda testowa wskazały.... jak by mniejszą dynamikę pracy silnika oraz słabsze hamowanie.
Szybkie oględziny pompy vacu i .... króciec od pompy do serwa uszkodzony.
Na szczęście udało mi się wymienić na nową pompę Bosha. I ponownie ta sama procedura... kasowanie błędu i jazda testowa.
Wynik, dynamika podczas jazdy wróciła do normy hamowanie również, ale i poprawił się sam zapłon i gaszenie silnika, wszystko tak jakby pracowało lżej.
Po przejechaniu około 10km ponownie zaświeciła się kontrolka check engine.
19586 egr system p3130 - 35 -10 regulation range exceeded - intermittent
Tym razem miałem komputer ze sobą i mogłem sprawdzić jak wyglądają bloki pomiarowe 002, 003, 011
Blok 003
Engine speed 903/min
maf scecified 260mg/str
mfa actual 470.4 mg/str
egr duty cycle 84.5%
Blok 011
Engine speed 903/min
Spec.intake press 999.6mbar
actual intake press 1030.2mbar
d.cycle.MAP 24.7%
Z tego co wyczytałem na różnych forach, może to być właśnie przepływomierz lub zaworek N18, niestety nie mam żadnego z nich na podmiankę aby sprawdzić słuszność przypuszczeń. Może ktoś z kolegów jest ze szczecina i mógłby pomóc ?
Nie chciałbym też wymieniać na ślepo pół auta i zgadywać co jest przyczyną.
Będę wdzięczy za każdą pomoc i sugestię z waszej strony.
Komentarz