Dziwna sprawa, sprawdzone już kilka razy, że po skasowaniu błędu silnik przez jakiś czas nie równo pracuje. Po przejechanie kilkunastu kilometrów zapala się kontrolka błędu i silnik pracuje równo. Błędy to bogata mieszanka i P0130 02 sensor circuit.
Nie równa praca silnika
Zwiń
X
-
LPG jest? Jeśli tak to skasuj pojedź tylko na PB, jeśli bogata mieszanka nie wróci to LPG się psoci.
p0130 to inaczej 16514 o tym błędzie dużo było, sonda przed kat do wymiany.
Moja zalecana kolejność, wymiana sondy, sprawdzenie błędu mieszanki tylko na PB. Regulacja LPG tylko po wymianie sondy, inaczej nie ma sensu.
Ostatnio edytowany przez mark711; 43844.
-
-
16514, P0130 grzałka sondy lambda
16556, P0172 mieszanka za bogata
Opisałem co robić jak są te dwa błędy.
Jeden prowadzi do sondy, temat rzeka.
Drugi od LPG, do nieszczelności w dolocie, regulatora cisnienia paliwa, pompy paliwa, wtrysków...pół samochodu można sobie wymienić.
Dlatego najpierw trzeba zdiagnozować na jakim paliwie mieszanka jest zła, to też opisałem.
Z 16514, 16555, 16556 przyjechałem 45kkm zanim wymieniłem, bo słuchałem wszystkich co odradzali wymianę sondy. Wkleił bym temat, ale może nie mam doświadczenia, bo jednak wymieniłem.
witam, posiadam O1 bfq 1,6 rok 2008r przebieg 70tyś km od roku zagazowaną(na gazie 15 tyś) na najlepszych bebechach pod lpg ,czyli stag qbox na barracudach robione w Silesi - kato. Zaplala się kontrolka [ "check engine"- Sonda lambda obwód (str 1 czujnik 1)brak osprzętu/nie związany ze sprzętem- BŁĄDOstatnio edytowany przez mark711; 43844.
Komentarz
-
-
Skasowanie błędu powoduje powrót do nastaw fabrycznych dawki, kąta zapłonu, czyli jak w układzie wszystko ok a silnik jest z za duża dawką i się dławi? Diagnozuje po jakimś czasie błąd, przycina dawkę, zapala check? Tryb awaryjny może tak działa. Takie gdybanie. Mi też po skasowaniu trzymał obroty 800-832, potem wariował w dół, górę 632-900 i przepływ powietrza poniżej 2g/s. Ale ja miałem 16514, 16556, 16555 w pakiecie razem.
Nie wiem czy ktoś wie jak działają tryby awaryjne sterownika dla każdej usterki, ale np: uszkodzenie czujnika wału korbowego powoduje mułka i problem z wchodzeniem na obroty, tak miałem, ale auto jechało, check się palił. Sterownik ma zapisane co zrobić żeby dalej jechać, więc i tu pewnie się tak ratuje.
Forum Octavi,Audiastych i Golfiastych, manual BFQ, te błędy są popularne, szukaj, ja bujałem się z tym dwa lata.Uszczelki kolektora, świece, kable WN, regulator napięcia, akumulator, szukanie śladów po kunie na kablach sondy, ogląd pompy paliwa, regulatora ciśnienia paliwa, czyszczenie styków mas, przepustnicy+adaptacja, w wszystko uwierzyłem, a na końcu wymieniłem sondę, zrobiłem regulację LPG i do dziś trójca błędów nie wróciła.Ostatnio edytowany przez mark711; 43844.
Komentarz
-
-
Twardy błąd = tryb awaryjny . Silnik działa normalnie z zaprogramowanych danych dla trybu z pominięciem np. danych z sondy lambda . Kasujesz błąd = wychodzisz z trybu awaryjnego . Do chwili ujawnienia nieprawidłowości silnik będzie pracował nie równo . Kasowanie błędu nie resetuje nastaw podstawowych .
Komentarz
-
Komentarz