Witam,
Rok temu zakupiłem od kolegi Octavię 1,9 TDI 110KM silnik ASV. Od tego czasu borykam się z problemem niedziałającej klapy gaszącej przy zaworze EGR. Przez ten czas kolejnymi krokami testowałem pod każdym kątem problem, ale mnie chyba przerósł. Sprawdziłem już chyba wszystko:
1). Elektrozawór jest sprawny (po podpięciu bezpośrednio do zasilania działa bez zarzutu) Wartość oporu jest prawidłowa czyli 36 Ohm.
2). Wężyki sprawdzone - po podpięciu bezpośrednio podciśnienia do gruszki zasysa i zamyka klapę
3). Przewód idący od sterownika jest wymieniony, bo był poprzecierany (przejście od pinu 81 do kostki elektrozaworu jest)
4). Podmieniony sterownik od innego auta -dalej te same objawy
5). Napięcie na drugim przewodzie jest........ i tu bym się na chwilę zatrzymał, bo nie daje mi jedna rzecz spokoju. Mianowicie przy włączonym zapłonie napięcie na wtyczce wynosi ok 8V, a przy włączonym silniku ok 10V (końcówki miernika podłączone do 1 i 2 pinu). Kiedy podepnę w miejsce wtyczki żarówkę 5W ona nie świeci ale jak podepnę jedną końcówkę do pinu zasilającego i drugą do masy , żarówka świeci. Zaznaczę, że podczas gaszenia żarówka nie świeci (w przypadku podpięcia żarówki bezpośrednio pod wtyczkę).
Czy mogę Was prosić o sprawdzenie jakie są u Was napięcia.
Może jest ktoś z Krakowa albo z okolic (mogę podjechać), kto miał podobny przypadek i go rozwiązał?
Może jeszcze jakieś podpowiedzi...
Może jest jeszcze coś czego nie sprawdziłem, a powinienem, żeby wykluczyć jeszcze inne przyczyny problemu?
Z góry dziękuję za pomoc.
Rok temu zakupiłem od kolegi Octavię 1,9 TDI 110KM silnik ASV. Od tego czasu borykam się z problemem niedziałającej klapy gaszącej przy zaworze EGR. Przez ten czas kolejnymi krokami testowałem pod każdym kątem problem, ale mnie chyba przerósł. Sprawdziłem już chyba wszystko:
1). Elektrozawór jest sprawny (po podpięciu bezpośrednio do zasilania działa bez zarzutu) Wartość oporu jest prawidłowa czyli 36 Ohm.
2). Wężyki sprawdzone - po podpięciu bezpośrednio podciśnienia do gruszki zasysa i zamyka klapę
3). Przewód idący od sterownika jest wymieniony, bo był poprzecierany (przejście od pinu 81 do kostki elektrozaworu jest)
4). Podmieniony sterownik od innego auta -dalej te same objawy
5). Napięcie na drugim przewodzie jest........ i tu bym się na chwilę zatrzymał, bo nie daje mi jedna rzecz spokoju. Mianowicie przy włączonym zapłonie napięcie na wtyczce wynosi ok 8V, a przy włączonym silniku ok 10V (końcówki miernika podłączone do 1 i 2 pinu). Kiedy podepnę w miejsce wtyczki żarówkę 5W ona nie świeci ale jak podepnę jedną końcówkę do pinu zasilającego i drugą do masy , żarówka świeci. Zaznaczę, że podczas gaszenia żarówka nie świeci (w przypadku podpięcia żarówki bezpośrednio pod wtyczkę).
Czy mogę Was prosić o sprawdzenie jakie są u Was napięcia.
Może jest ktoś z Krakowa albo z okolic (mogę podjechać), kto miał podobny przypadek i go rozwiązał?
Może jeszcze jakieś podpowiedzi...
Może jest jeszcze coś czego nie sprawdziłem, a powinienem, żeby wykluczyć jeszcze inne przyczyny problemu?
Z góry dziękuję za pomoc.
Komentarz