O1 BFQ wskazania przepływomierza i korekty STFT i LTFT

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • rzufiu
    odpowiedział(a)
    Kolejne testy. Dziś korekty add sięgnęły już -7.8. STFT w tym czasie skacze między -2 a +8. Zapłony wypadają losowo. Zrobiłem reset, korekty 0/0 i STFT średnio na -4. Zapłony nie wypadają. Czy to lejące wtryski benzyny?
    Pomysł drugi. Nieszczelność kolektora. Z tego co wiem to regulator ciśnienia działa na zasadzie podciśnienia. Może gdzieś powietrze cały czas ucieka i regulator na biegu jałowym jest zbyt mocno otwarty?
    ​​​​​

    Zostaw komentarz:


  • rzufiu
    odpowiedział(a)
    Walki ciąg dalszy. Korekta add na postoju -5.5, multi +1.2. STFT raz trzyma +3, raz daje -4. W grupie 014 missfire na losowych wszystkich cylindrach na postoju i przy hamowaniu. Błędu brak. Wszystko dzieje się na rozgrzanym silniku. Na zimnym czy lekko ciepłym wszystko jest ok :/

    Zostaw komentarz:


  • rzufiu
    odpowiedział(a)
    Korekty są z jazdy na PB.
    Zresetowałem znów korekty i przegoniłem auto po trasie i przepływka wskazuje 80 g/s pod pełnym obciążeniem czyli jest ok.
    Jak wróciłem pod dom to przez pewien czas stft były na -2% a po jakimś czasie znów poszły w dół.
    Coś mi się wydaje że to wtryskiwacze leją.

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Czy po resecie jeździłeś tylko na Pb ? Te aktualne korekty są z jazdy na Pb czy LPG ?

    Zostaw komentarz:


  • rzufiu
    odpowiedział(a)
    Korekty resetowane vag com + adaptacja przepustnicy. Korekty nie zbliżą mi się do 0. Długa RUN stanie gdzieś na +2/+3 a długa IDLE będzie lecieć ciągle w dół i tak gdzieś przy -7 zaczynają wypadać zapłony na PB :/

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Wartość wydaje się być prawidłowa co do tych obrotów . Jedna dziesiąta grama w tą czy tamtą stronę jest bez znaczenia . Jak resetowałeś korekty długoterminowe ? To co jest w chwili obecnej nie jest złe . Może gaz generuje ubogo w zakresie średnich obciążeń ? Dlatego zrób co napisałem wyżej . Jeśli na Pb korekty zbliżą się do zera będzie wiadomo że coś nie tak z LPG .

    Zostaw komentarz:


  • rzufiu
    odpowiedział(a)
    Korekty resetowane. Cały czas wracają podczas jazdy do góry, czy gaz zakręcony czy odkręcony. Podczas jazdy ze stałą prędkością prawie zawsze jest ubogo (STFT od +1 do +4 i to nieważne czy LTFT jest wyzerowane czy już wzbogacone do +2). Wiem że jak depne gaz to STFT powinny być na minus a ja po depnięciu mam praktycznie cały czas plus, na chwilę spadnie na minus i znów wraca na plus.

    Jesteś pewny że ~2,7 to prawidłowe wartości przepływki? Wiem że takie pytanie to wróżenie z fusów bo mamy inne obroty :/ Miałem problem z przepływką poprzednią bo kłamała pod obciążeniem (dawała 60 g/s przy 6200 obr) i wymieniłem ją na używkę która lepiej działa przy obciążeniu ale wydaje mi się że na starej przepływce miałem coś ~2,4 g/s na wolnych obrotach. Niestety poleciała w kosz i nie mam kolejnej na podmiankę a jak widzę cene oryginalnej Hitachi to mi serce krwawi

    Aha. Co do testu to nie mogę wykonać go na 3-biegu. Mam automatyczną skrzynie hydrokinetyczną

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Korekty(032 ) mieszczą się w normie . Oczywiście idealnie byłoby 0 i 0 . Masa powietrza dla wolnych obrotów jest prawidłowa ( u mnie 2,15 przy 640 obr.min ) . Nie ma nieszczelności bo pokazuje na bogato . Najlepiej zresetuj nastawy podstawowe , zakręć gaz , jazda tylko na świeżej Pb . Uzyskaj : jazda ze stałą prędkością , praca na wolnych obrotach , wzbogacenie ( trzeci bieg i do uzyskania min 4500 obr/ min ) Zrób z 50 km z uzyskaniem stanów jak powyżej i wtedy odczytaj korekty w 032 .

    Zostaw komentarz:


  • O1 BFQ wskazania przepływomierza i korekty STFT i LTFT

    Witam,
    Problem jaki mam to bogata mieszanka na wolnych i uboga pod obciążeniem.

    Korekty grupy 032:
    IDLE ~-5
    RUN ~+2

    Do tego dość mocno czasami skacze mi STFT, Raz podczas jazdy jest -3, -2, -1 a raz jest +5, +7, +12.

    Gdy auto jest mocno rozgrzane i chodzi na wolnych obrotach tu w grupie 014/015/016 widzę wypadanie zapłonów. Wypadanie losowe na wszystkich cylindrach ale zbyt mała ilość żeby auto wywaliło CHECK wypadania (P0301, P0303 itp)
    Problem z korektami występuje na PB i LPG.

    Na LPG jest podobnie (o dziwo NIE MA WYPADANIA ZAPŁONU NA GAZIE) z tym że korekty dodatnie bywają jeszcze większe. Na LPG zdarza się że korekta krótka leci na +25% i wywala CHECK ubogiej mieszanki.

    Mechanik sprawdzał ciśnienie paliwa na wolnych, jest ~3 bar. Kompresja ok (nie wiem jaka ale mówił że ok). Wymieniłem regulator ciśnienia, świece, uszczelki kolektora, filtr paliwa, sonde nr1.

    Na 99% auto nie łapie lewego powietrza, wszystkie podciśnienia, wężyki, przepustnica itp szczelne. Psikane plakiem z podglądem na korekty. Stoją w miejscu czy psikam czy nie.

    Mam podejrzenie na przepływke.
    Czy ktoś mógłby podać mi jakie są prawidłowe wskazania przepływomierza w 1.6 BFQ 102KM na wolnych obrotach? Wg danych z VAGa 2-4 g/s. Moja przepływka wskazuje mi ~2,6-2,7 g/s na wolnych obrotach (podniesione wolne na ~800), Robiłem test dynamiczny i przy ~6200 wskazania to ~72 g/s (trochę zbyt mało, niby powinno być 80 g/s).

    Z przepływką jest jeszcze jedna dziwna sprawa. Gdy stoje na wolnych obrotach i przełącze z PB na LPG to przepływ powietrza maleje do ~2,5 g/s. O kij chodzi? Wydaje mi się że powinien być taki sam niezależnie czy PB czy LPG ale może się mylę.

    Będę wdzięczy za pomoc i wszelkie porady co jeszcze można sprawdzić.
Pracuję...