O1 BFQ wskazania przepływomierza i korekty STFT i LTFT

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • rzufiu
    odpowiedział(a)
    Cewka i przewody zapłonowe wymienione. Dalej to samo. Czasami podczas jazdy jest super -3 do 0, czasami przelewa że sięga do -7 -9 a czasami wali na plus nawet do + 12. Uj wi co dalej :/

    Zostaw komentarz:


  • rzufiu
    odpowiedział(a)
    Z programu STAGa pokazuje mi 0.36-0.39 na wolnych. 0.45 na wbitym D (automat). Obroty jałowe podniesione do ~800

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    A ile wynosi podciśnienie na wolnych obrotach ??

    Zostaw komentarz:


  • rzufiu
    odpowiedział(a)
    Chodzi ponoć o jakiś główny przekaźnik całego auta. Kiedyś czytałem że ktoś go wymieniał czy czyścił u siebie. Jeden z mechaników z którym jestem w kontakcie też mi o tym mówił.
    Zamówiłem kable i cewkę. Wymienię i zobaczę czy coś się poprawi. Raz na kilka dni auto mi "puszcza bąka" i skoczą na chwilę obroty jakby paliwa nie spalało i leci chmurka biała przez moment. Może jest jakieś przebicie czy coś. Testu ze spryskiwaczem w nocy i drutami które rażą po łapach nie mam zamiaru robić

    Zostaw komentarz:


  • shanzi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rzufiu Zobacz wpis
    Czy ktoś z was może mi wkleić zdjęcie z głównym przekaźnikiem od auta. Jakiś słynny 427. Ktoś mi podpowiedział żebym go sprawdził. Szukałem zdjęć w necie i szczerze mówiąc to nie umiem tego pod maską znaleźć
    To na pewno dobry numer przekaźnika ?? Od czego on jest ?? . Cześć przekaźników a właściwie większość jest po stronie kierowcy pod kierownicą , albo od strony nadkola ( nie pamiętam już dokładnie bo dawno tam nie zaglądałem ).

    Zostaw komentarz:


  • rzufiu
    odpowiedział(a)
    Czy ktoś z was może mi wkleić zdjęcie z głównym przekaźnikiem od auta. Jakiś słynny 427. Ktoś mi podpowiedział żebym go sprawdził. Szukałem zdjęć w necie i szczerze mówiąc to nie umiem tego pod maską znaleźć

    Zostaw komentarz:


  • rzufiu
    odpowiedział(a)
    Jak dla mnie to nie, choć ciężko mi się odnieść bo nigdy nie wąchałem oleju z benzyną

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Apropos ... czy w oleju czuć benzynkę ?

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Tak świszcze przepustnica , normalne . Oryginalny regulator był Pierburga . Tak myślę że warto zainteresować się wtryskami Pb . Reszta komponentów wygląda na sprawne i prawidłowo działające .

    Zostaw komentarz:


  • rzufiu
    odpowiedział(a)
    Regulator nowy, bosch, pompa paliwa nowa meat and doria czy jakoś tak. Na starych i na nowych gratach ciśnienie takie samo.
    Zaobserwowałem jedną rzecz. Podczas dodawania gazu słyszę czasami świst, jakby powietrze uciekało, odpuszczę gaz to świszczy przez chwilę jeszcze i przestaje. Jakby gdzieś powietrze uciekało. Psikam plakiem na wolnych obrotach i silnik nie reaguje

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Ten regulator ciśnienia założyłeś nowy , oryginalny ? Na starym wartości jakoś krytycznie odbiegały od normy ?

    Zostaw komentarz:


  • shanzi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rzufiu Zobacz wpis
    Ale uboga mieszanka jest tylko na gazie. Na PB nie występuje. Problemy są dwa. Wypadanie zapłonu na wolnych obrotach na benzynie i uboga mieszanka pod obciążeniem na LPG
    Uboga mieszanka może wynikać że źle zestrojonej mapy LPG pod obciążeniem

    Zostaw komentarz:


  • rzufiu
    odpowiedział(a)
    Ale uboga mieszanka jest tylko na gazie. Na PB nie występuje. Problemy są dwa. Wypadanie zapłonu na wolnych obrotach na benzynie i uboga mieszanka pod obciążeniem na LPG

    Zostaw komentarz:


  • shanzi
    odpowiedział(a)
    Ciekawy i problematyczny ten Twój przypadek.. większość osób z forum poleca wymianę pierwszej sony na oryginał z Boscha, ja swoją też wymieniałem przy 225kkm na oryginał. Moja "wytrzymała" nie wiele, bo z 3-4 lata i teraz ciągle zarzuca mi błędem ( 16514..) ... skoro korekty lecą Ci na plus to jest ubogo, a Ty większość rzeczy albo wymieniłeś albo sprawdziłeś.
    Czytając twoje posty widać, ze w temacie też jesteś ogarnięty .

    Wg. Ross-Tech, możliwe rozwiązania błędu to :

    16555/P0171/000369 - Zestaw paliwa; Bank 1: System zbyt ubogi

    Możliwe przyczyny
    • Czujnik masowego przepływu powietrza (G70) uszkodzony
    • Wyciek w układzie dolotowym
    Możliwe rozwiązania
    • Sprawdź czujnik masowego przepływu powietrza (G70)
    • Sprawdź regulację ciśnienia paliwa
    • Sprawdź pompę paliwa
    • Sprawdź wtryski
    • Sprawdź układ dolotowy pod kątem wycieków
    • Sprawdź układ wydechowy pod kątem wycieków
    • Sprawdź system powietrza wtórnego pod kątem wycieków
    • Sprawdź szczelność rur próżniowych

    Wyślij mi na priv maila to podeśle Ci " podręcznik warsztatowy" do tego silnika , może to Cię jakoś naprowadzi

    Zostaw komentarz:


  • rzufiu
    odpowiedział(a)
    Kolejny dzień testowania.
    Ustawiłem sobie mape gazu. Stroiłem po obrotach z podglądem na korekty w vagu. Wyszło ideolo, zapłony nie wypadają. Pojeździłem pół godziny i nagle korekty zaczęły iść do góry. Było przelane od -2 do -7 (tak chciałem). Po pół godziny zaczęło się robić +12, +20. Przełączyłem na benzynę i spadło ale dalej korekty na plusie (około 10). Chwile pochodził na benzynie i korekty w okolicy 0 zarówno pb jak i LPG. Czy to może być sonda? Głupieje już od tego auta. Sama sonda była wymieniona w kwietniu (NGK) i w sumie od tego też czasu nie jeżdżę na LPG bo problem jest cały czas. Chwile dobrze i po chwili kupa. Może być tak że sonda jak się zbyt nagrzeje od spalin to źle pokazuje? Wartości sondy na wolnych obrotach 1.4-1.5 v. Zaraz wbije siekierę w ten samochody Edit.
    zwróciłem jeszcze uwagę na grupę 34. Pokazana jest tam temperatura kata. Nawet po długiej jeździe mam tam max 200 stopni a z tego co wiem to raczej powinno być coś około 400
    Ostatnio edytowany przez rzufiu; 9993398.

    Zostaw komentarz:


  • rzufiu
    odpowiedział(a)
    Dziś siedziałem kilka godzin przy sztruclu z efektem marnym. Wszystko działa spoko do póki auto się nie zagrzeje. Gdy silnik jest ciepły to na postoju mieszanka leci ciągle w dół i w końcu zaczynają wypadać zapłony. Zrobiłem reset ECU. Mieszanka wraca do fabrycznych ustawień. Chwile jest dobrze i znów leci w dół i wypada losowo zapłon. Podejrzewam cewkę/przewody.
    zrobiłem też reset LPG i po samej autokalibracji na luzie też wypada zapłon jak silnik ciepły i korekty idą w dół. Pod obciążeniem korekty lekko w górę.
    Co myślicie? Może układ zapłonowy nie domaga i np na wolnych iskra zbyt mocna a pod obciążeniem iskra zbyt słaba. Może tak być?

    Zostaw komentarz:


  • shanzi
    odpowiedział(a)
    Zaszkodzić nie zaszkodzi a na ile pomoże , to już sam się dowiesz , ale Twojego głównego problemu to chyba rozwiąże.

    Zostaw komentarz:


  • rzufiu
    odpowiedział(a)
    Nalatane ma 260 tysięcy. Raczej nikt nic z pierścieniami nic nie robił. Może płukanka zmiękczy trochę i się coś poluzują pierścienie. Zepsuć raczej nic nie zepsuje a może coś da. Płukanka oczywiście profesjonalna oilen a nie nafta czy ropa

    Zostaw komentarz:


  • shanzi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rzufiu Zobacz wpis
    Około pół litra na tysiąc. Będę aplikował płukankę i olej lepszy teraz. Może coś spadnie. Jakby zeszło do pół litra na 2k to będę zadowolony.
    Jeszcze jedna ciekawostka.
    VAG pokazuje czas wtrysku PB 2.06ms. Program staga w tym samym czasie pokazuje że wtryski pb dają trochę ponad 3 ms. O co chodzi? Ktoś mi wyjaśni?
    Ile masz już nalatane ?? Nowy olej i płukanka na wiele się nie zda. Jeśli masz silnik od nowości nie dłubany (remontowany) to pewnie pierścienie są zawalone nagarem i pewnie też straciły już swoją sprężystość. Znana przypadłość w tych silnikach . U mnie też jest różniąca pomiędzy wskazaniem w VCDS a w programie od gazu, tym się nie martw.

    Zostaw komentarz:


  • rzufiu
    odpowiedział(a)
    Około pół litra na tysiąc. Będę aplikował płukankę i olej lepszy teraz. Może coś spadnie. Jakby zeszło do pół litra na 2k to będę zadowolony.
    Jeszcze jedna ciekawostka.
    VAG pokazuje czas wtrysku PB 2.06ms. Program staga w tym samym czasie pokazuje że wtryski pb dają trochę ponad 3 ms. O co chodzi? Ktoś mi wyjaśni?
    Ostatnio edytowany przez rzufiu; 9993398.

    Zostaw komentarz:


  • luckd
    odpowiedział(a)
    A ile tego oleju bierze bo żeby zarzuciło świece to musi brać naprawdę sporo?

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Na nieszczelność nie wskazuje ani masa powietrza ani ujemna korekta add .

    Zostaw komentarz:


  • rzufiu
    odpowiedział(a)
    Myślę czy by nie kupić używanej listwy. Wysłać do regeneracji i założyć do auta. Obawiam się tylko że to może nie być listwa tylko np olej który auto zjada albo nieszczelność która pojawia się jak auto jest rozgrzane i nie mogę jej zlokalizować
    Ostatnio edytowany przez rzufiu; 9993398.

    Zostaw komentarz:


  • rzufiu
    odpowiedział(a)
    Przewód zbiornika węgla aktywnego miałem zatkany. Nic się nie zmieniło poza błędem EVAPa po 30 km że nie ma różnicy ciśnienia czy coś takiego. Reduktor od LPG zaślepiony (zatkane węże, odłączone od listwy LPG). Też nic.

    Zostaw komentarz:


  • Kot72
    odpowiedział(a)
    Czy masz 100 % pewność że reduktor LPG ma szczelne membrany ? Żeby nie kazało się że na wolnych obrotach podsysa gaz przez wężyk podciśnieniowy reduktora . Możliwość druga , elektrozawór zbiornika za węglem jest nieszczelny . Spróbuj zatkać od strony przepustnicy i zobaczymy czy coś to wniesie . Możliwość trzecia to faktycznie jest coś nie tak z którymś wtryskiwaczem benzynowym .

    Zostaw komentarz:

Pracuję...