2.0, 115KM, 2002r, drzwi kierowcy się nie zamykają

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Actawar
    Ambiente
    • 2018
    • 216
    • Octavia I combi (1U5)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM
    • BVY 2.0 FSI 150 KM

    2.0, 115KM, 2002r, drzwi kierowcy się nie zamykają

    Witam mam parę spraw elektrycznych się najważniejsza na chwilę obecną jest centralny zamek (CZ) w drzwiach kierowcy. 1. Nie zamyka drzwi kierowcy z pilota (scyzoryk) oraz z przycisku na drzwiach.
    2. Wkładka w drzwiach tez się nie przekręca, choć wczoraj kręciła się w kółko ( oczywiście też nie zamykało drzwi).
    3. reszta drzwi, klapa i wlew działają dobrze.
    Do tego posta dziwnych rzeczy:
    4. przełącznik lusterek, zarówno na L i R reguluje tylko prawe lusterko.
    5. Lewa tylna szyba nie działa z żadnego przycisku.
    6. Całe podświetlenie kokpitu i deski ciągle mruga po uruchomieniu silnika. Na wyłączonym silniku i włączonych światłach-świeci ciągle. Jak tylko uruchomieniu silnik zaczyna mrugać.
    7. Czy włącznik świateł w pozycji 0 powinien załączać światła mijania od razu po przekręceniu stacyjki? Bo tak działa. Nie ma tam napisy AUTO,a jest 0.

    Akumulator dobry. Ładowanie sprawne również pod obciążeniem. Klemy wyczyściłem i dokreciłem.

    Póki co nie mam vag/vcds więc od czego mogę zacząć? Najważniejsze teraz bym mógł zamknąć drzwi kierowcy.
    Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
  • rumcajs_kr
    Rider
    • 2011
    • 316
    • Fabia

    #2
    Na sam początek sprawdziłbym wiązkę w drzwiach kierowcy...poruszaj nią, ewentualnie spróbuj przesunąć gumowy "peszel" pod którym się skrywają przewody i może dojrzysz jakiś urwany
    Moja nowa pasja

    Były posiadacz O1FL

    Były posiadacz 6Nki

    Komentarz

    • Actawar
      Ambiente
      • 2018
      • 216
      • Octavia I combi (1U5)
      • AZJ 2.0 MPI 115 KM
      • BVY 2.0 FSI 150 KM

      #3
      To już robiłem, kable cale, guma cała. Nigdzie ani jednej ryski na izolacji kabli.
      Była zielona wtyczka pod silniczkiem szyby - ale szyba działa. Oczywiście wyczyściłem i psiknąłem czymś na styki elektyczne.

      Komentarz

      • mateo.s
        Classic
        • 2015
        • 29

        #4
        Gdzieś w przewodach szukaj problemu. Na ustawianiu lusterek na lewym, powinny się regulować obydwa. Jeśli lewe nie pracuje, w takim razie gdzieś w elektryce jest problem.

        Komentarz

        • Actawar
          Ambiente
          • 2018
          • 216
          • Octavia I combi (1U5)
          • AZJ 2.0 MPI 115 KM
          • BVY 2.0 FSI 150 KM

          #5
          Przecież kable do dżojstika lusterek wchodzą przez drzwi i dalej lecą do lusterek. Skoro prawe działa to wiązka raczej na 99% sprawna. A ta w lewych drzwiach do lewego lustra jest dobra.

          Dzisiaj podstawiłem 4 różne moduły drzwi kierowcy i ciągle ten sam problem ( lewe lustro i c.z. drzwi kierowcy nie działa z pilota i z przycisku).
          Sądzę, że problemem nie jest moduł drzwi.

          Ktoś wie jaka jest droga sygnału od pilota (scyzoryk) do zamka drzwi? Dopóki tego nie wiem, to trudno mi prześledzić wiązki i wiedzieć, gdzie szukać problemu.

          Komentarz

          • Raphael_88
            Drive
            • 2019
            • 88
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            1. Najprawdopodobniej padnięty mikrostyk a zamku. Bardzo częsta usterka. Można naprawić albo wymienić cały zamek. U siebie wymieniłem zamek na zamiennik w cenie około 60 zł. Wymieniłem 2 lata temu i do tej pory ładnie działa.
            2. Rozumiem, że jak pakujesz kluczyk do zamka to można nim kręcić w kółko? Jeśli tak to ktoś wcześniej musiał otwierać i zamykać auto tylko z kluczyka. Zamek się zastał i przy próbie siłowego przekręcenia kluczyka złamało się wiosełko które steruje ryglem, że tak to nazwę. Trzeba wyjąć wkładkę, rozebrać i wymienić wiosełko. Da się. Ja w poprzedniej octavii kupiłem nową wkładkę i nowy kluczyk, bo nie chciało mi się babrać i nosiłem 2 kluczyki.
            3. Aha, czyli to działa ok
            4. Rozbierz lewe lusterko i sprawdź czy ma prąd, może wkład się sypnął, a grzanie działa?
            5.Rozebrać boczek drzwi i sprawdzić czy silnik podnośnika działa.
            6.Tu dziwny objaw, a zegary działają? Z licznikami był problem z zimnymi lutami. Trzeba sprawdzić licznik i poszukać zimnych lutów. Możliwe, że to jest przyczyną, ale pewności nie mam.
            7. Fabrycznie nie powinien. Może ktoś zrobił przeróbkę bo zapominał wyłączać świateł i teraz jak wyciąga się kluczyk to światła gasną i akumulator jest bezpieczny. Chociaż jak wyciąga się kluczyk to powinien być brzęczyk, chyba że ten też nie działa.
            Ostatnio edytowany przez Raphael_88; 49678.

            Komentarz

            • Actawar
              Ambiente
              • 2018
              • 216
              • Octavia I combi (1U5)
              • AZJ 2.0 MPI 115 KM
              • BVY 2.0 FSI 150 KM

              #7
              1. mikrostyk daje tylko sygnał o otwartych drzwiach - a sterowanie na silnik daje modul drzwi.
              4. Lusterko działa na krótko. Nie działa z dżojstika - tu znowu moduł drzwi bierze udział.
              5. Naprawione - kable były pęknięte - jaka to prosta usterka
              6. Ściamniacz oświetlenia przerywał. Wymeniłem i na szczęście już mam podświeltenie liczników w nocy
              7. Brzęczyk nie brzęczy. A gdzie on jest? Wkurza mnie aktualne rozwiązanie, bo nie mogę stać na zapłonie - BEZ świateł.

              Komentarz

              • Raphael_88
                Drive
                • 2019
                • 88
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Brzęczyk jest jak dobrze kojarzę w liczniku. A daje sygnal niezapiętnych pasów?
                Dziwna przypadłość... A zapala sie lampka ostrzegawcza otwartych drzwi ? Ta na dole drzwi wewnątrz

                Komentarz

                • Actawar
                  Ambiente
                  • 2018
                  • 216
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AZJ 2.0 MPI 115 KM
                  • BVY 2.0 FSI 150 KM

                  #9
                  lampka się nie pali ale to pewnie powiązane z całym problemem drzwiowym.
                  Pasy sprawdzę.

                  Komentarz

                  • Raphael_88
                    Drive
                    • 2019
                    • 88
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Coraz więcej wskazuje na mikrowłącznik e zamku, który nie daje sygnału otwartych drzwi, dlatego chciałem, żebyś sprawdził te dwie rzeczy Nie ma co na siłę wymieniać, ale warto chociaż z innego auta przełożyć jak masz dostęp.

                    Komentarz

                    • Actawar
                      Ambiente
                      • 2018
                      • 216
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • AZJ 2.0 MPI 115 KM
                      • BVY 2.0 FSI 150 KM

                      #11
                      A info o niezapiętych pasach - brzęczyk i kontrolka powinny razem sygnalizować? I w jakich przypadkach aktywuje się kontrolka/brzęczyk pasów ( jazda na każdym biegu, czy tylko ruszanie na 1/R)?

                      Komentarz

                      • slawento
                        Rider
                        • 2016
                        • 431
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                        #12
                        Sygnał i kontrolka niezapiętych pasów działa kilka sekund po włączeniu zapłonu.
                        Sławek

                        Komentarz

                        • PawełO1
                          Classic
                          • 2021
                          • 26
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                          #13
                          Miałem podobny problem z drzwiami kilka tygodni temu w obecnej O1.
                          Przestał działać zamek drzwi kierowcy z pilota oraz z przełącznika wewnątrz na drzwiach. Do tego nie mrugała dioda przy "cycku" po zamknięciu z klucza.
                          Regulacja lewego lusterka nie działała.
                          Przejrzałem instalacje w drzwiach, przelotce, słupku, aż do wtyczki przy podłodze. Na oko wszystko o.k. Podejrzewałem zamek, później moduł przy silniczku no i przełącznik lusterek. W końcu podłączyłem inną wiązkę i problemy ustąpiły.
                          Co do wkładki zamka, że się w kółko obraca to pewnie nie tylko łopatka bo miałem ostatnio tą wkładkę w ręku, rozebrałem na części pierwsze w celu przeczyszczenia i nasmarowania i mogę powiedzieć, że jak brakuje samej łopatki to klucz i tak nie chce się w kółko obracać


                          Sygnał i kontrolka niezapiętych pasów? W żadnej z trzech O1 tego nie miałem. W jakich rocznikach to macie?
                          Ostatnio edytowany przez PawełO1; 9994937.

                          Komentarz

                          • Actawar
                            Ambiente
                            • 2018
                            • 216
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • AZJ 2.0 MPI 115 KM
                            • BVY 2.0 FSI 150 KM

                            #14
                            Zamek kierowcy naprawiony - mechaniczne uszkodzenie tego wodzika/łopatki zamka, co nie umożliwiało zamknięcie drzwi z kluczyka. Zestaw naprawczy za 20zł i wkładkę naprawiłem.

                            Co do usterki centralnego to ciężko było ją namierzyć by okazało się, że jeden pin we wtyczce modułu drzwi nie kontaktował.
                            Chociaż czasami gdy końcówkę miernika wkładałem do wtyczki to dopychałem pin [nieświadomie] i miernik pokazywał napięcie, to po zapięciu wtyczki na moduł pin się wycofywał i nie kontaktował.
                            Mierząc miernikiem kable od tyły wtyczki też miałem ciągłość instalacji do zamka, szyb itd. itp. Stąd tak długo szukałem przyczyn w module drzwi, których nie mogłem dostać z identycznymi numerami. Jak już dostałem podmieniłem moduł, a usterka zaczęła się okresowo ujawniać.
                            Wtedy odkryłem uszkodzenie we wtyczce.

                            Komentarz

                            Pracuję...