Kontrolka akumulatoran

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzepki16
    Classic
    • 2017
    • 13
    • Octavia I combi (1U5)
    • AUM 1.8 20VT 150 KM

    Kontrolka akumulatoran

    Witam.
    Miesiąc temu podczas jazdy włączyła mi się dwa razy na 1-2 sek kontrolka akumulatora. Doładowałem akumulator i był spokój ( nie sądzę że to doładowanie pomogło) W ostatni weekend znowu 2x w odstępie kilku minut, na kilka sekund załączył się kontrolka.
    Pojechałem do mechanika nic nie znalazł, jak jechałem od niego znów się załączyła. Pojechałem do innego też nic nie znalazł.

    Kontrolka się świeciła 1-2 sek ale miałem wrażenie, że wtedy kierownica się gorzej kręciło. Poza tym nic.
    Nie miał ktoś podobnie?

    Problem taki, że w sobotę długą trasę musze zrobić.

    Aha - nie wiem czy to pomoże, ale podczas tych załączeń zawsze jechałem z włączoną klima.

    Skoda Octavia I tour 2007 150 KM Turbo
  • Raphael_88
    Drive
    • 2019
    • 88
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Na tym samym pasku co altek jest pompa wspomagania. Sprawdzić naciąg paska, rolki i sam napinacz i pasek. Coś się musi uślizgiwać dlatego nie ma ładowania i siada wspomaganie. W najgorszym przypadku zaciera się altek. Trzeba zdjąć pasek i sprawdzić jego stan.
    Ostatnio edytowany przez Raphael_88; 49678.

    Komentarz

    • krzepki16
      Classic
      • 2017
      • 13
      • Octavia I combi (1U5)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #3
      Sprawdzał ten drugi mechan napewno i nawet zmienił mi rolkę napinacza pasku klinowego wielorowkowego, ale dlatego że w drodze może się rozpaść, ale wg niego to nie miało wpływu na kontrolke.

      Komentarz

      • Raphael_88
        Drive
        • 2019
        • 88
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Coś musi blokować ruch paska kiedy tak się dzieje. Jak wspomniałem wyżej możliwe przyczyny, to jedną z nich wyeliminowałeś. Mechanik powinien też sprawdzić rolki prowadzące. Tak jeszcze prócz samego alternatora przychodzi mi na myśl zacierająca się pompa od wspomagania, ale oby to nie było to. Jak któryś z tych elementów stanie na amen to pasek kaput i z dalszej jazdy nici. Ktoś musi się przyjrzeć wszystkim rolkom, pompie i alternatorowi.

        Komentarz

        Pracuję...